بسته موفقیت

باتری این قطار با جاذبه زمین شارژ می‌شود

به نقل از ایندیپندنت، سازندگان آن ادعا می‌کنند که این فناوری پیشرفته قطار برقی که با باتری کار می‌کند به این معنی خواهد بود که [این قطار] می‌تواند محموله را بدون نیاز به توقف برای شارژ مجدد، جابه‌جا کند. شرکت استرالیایی استخراج معدن] فورتسکیو مستقر در پِرت اعلام کرد که خرید ویلیامز ادونس اینجینیرینگ گذار به انرژی پاک را به‌شدت سرعت می‌بخشد و به صنعت کمک می‌کند که تا پایان این دهه، انتشار کربن را به صفر برساند.دکتر اندرو فارست، پایه‌گذار و رئیس فورتسکیو، می‌گوید: «قطار اینفینیتی نه‌ تنها حرکت فورتسکیو را برای دستیابی به انتشار کربن صفر تا سال ۲۰۳۰ تسریع می‌کند، بلکه هزینه‌های اجرایی ما را نیز کاهش می‌دهد، بهره‌وری در هزینه‌های نگهداری و فرصت‌های تولید ایجاد می‌کند.»«برای اینکه رهبران اقتصادی و سیاستمداران جهان به این درک برسند که سوخت فسیلی تنها یکی از منابع انرژی است و اینک منابع دیگری همچون انرژی گرانشی به‌سرعت در حال ظهورند که کارآمدتر، کم‌هزینه‌تر و پاک‌اند. جهان به‌وضوح می‌تواند از عصر به‌شدت آلوده سوخت فسیلی خود عبور کند که اگر متوقف نشود، مرگبار خواهد بود.»قطار اینفینیتی از انرژی گرانشی استفاده می‌کند تا سامانه‌های باتری الکتریکی خود را بدون آنکه به شارژ اضافی برای سفر بازگشت نیاز باشد، کاملا شارژ کند.فورتسکیو دارای ۱۶مجموعه قطار مختلف است که هر یک از آن‌ها حدود ۲.۸ کیلومتر طول و ظرفیت حمل ۳۴ هزار و ۴۰۴ تن سنگ آهن در ۲۴۴ واگن را دارد. این سامانه در حال حاضر مبتنی بر موتورهای دیزلی است که سالانه ۸۲ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند. این شرکت برآورد می‌کند که توسعه قطار اینفینیتی ۵۰ میلیون دلار هزینه خواهد داشت و امیدوار است که [این سرمایه‌گذاری و توسعه] آن را در سطح جهانی تجاری کند.الیزابت گینس، مدیرعامل فورتسکیو، می‌گوید: «قطار اینفینیتی ظرفیت این را دارد که کارآمدترین لوکوموتیو باتری الکتریکی جهان باشد.» ‌‌‌‌‌‌‌‌

امام حسن(ع)؛ مظهر جود و سخاوت
در شب نیمه ماه رمضان ـ که بهترین ماه های خداست ـ خانه امیرالمؤمنین و فاطمه علیهماالسلام میزبان قدوم مولود مبارکی شد که شادی را با خود به خانه وحی آورد. در این شب فرخنده، سبط اکبر پیامبر اکرم (ص)، حضرت امام حسن (ع) چشم به جهان گشود و شهر مدینه را غرق نور کرد. حضرت امام حسن مجتبی (ع) اولین مولودی است که از نظر شرافت نسب هیچ کسی به پای او نمی رسد. جد بزرگوارش پیامبر و خاتم الانبیا، پدر گرامی اش اولین امام و سیدالاوصیا، و مادر مکرمش، صدیقه اطهر سیده النساست. هیچ کس قبل از امام حسن علیه السلام دارای چنین شرافت نسب و خاندانی نبوده است. او در مکتب پیامبر اکرم (ص) امیرالمؤمنین (ع) رشد یافت و در دامان برترین زنان عالم، حضرت فاطمه زهرا (ع) ، بزرگ شد. بزرگی منش و سترگی روح آن امام، چندان بود که پیامبر ارجمند اسلام (ص)او را با کمی سن، در برخی از عهدنامه ها گواه می گرفت. آن گاه که پیامبر به امر خدا، با اهل نجران، به مباهله برخاست، امام حسن و امام حسین و حضرت علی و فاطمه علیهاالسلام را نیز به فرمان خدای، همراه خویش برد و آیه تطهیر در پاک دامنی آن گرامیان فرود آمد. در روایات بسیاری نقل شده است که پیامبر اکرم (ص) به امام حسن و امام حسین(ع) محبت فراوان داشت و می فرمود که آن دو سید جوانان اهل بهشت هستند. هم چنین در روایتی آمده است که رسول خدا(ص) فرمود: «هرکس دوست دارد به آقای جوانان اهل بهشت بنگرد، به حسن بنگرد».

باغ گلشن طبس

باغ گلشن طبس از جاذبه‌های تاریخی در خراسان جنوبی است که قدمت آن به دوره حکومت زندیه می‌رسد. این باغ در اواخر حکومت لطفعلی خان و به دستور حاکم توس ساخته شد. پلان باغ گلشن مربع شکل است و استخر بزرگی میان آن به چشم می‌خورد. در این استخر سه فواره بزرگ وجود دارند که نمایی زیبا به باغ می‌بخشند.باغ گلشن تنها یک عمارت اصلی با دو طبقه دارد. در این ساختمان زیرزمینی نیز تعبیه کرده‌اند و ورودی اصلی این عمارت رو به فضای باغ و استخر است. در طبقه نخست عمارت گلشن تالاری بزرگ تعبیه کرده‌اند که ایوانی رو به باغ دارد. دو ستون بلند در مقابل ایوان این عمارت بر زیبایی نمای ساختمان می‌افزایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


محمدی- کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی از ورود سامانه جدید بارندگی از اواخر وقت

بیشتر

جم – چند روز پیش خبری از جلسه شورای شهر بیرجند رسانه ای شد که اذهان

بیشتر

سلام مطلب پیام یکی از همشهریان عزیزم را درباره محرومیت استان را خواندم و خواهش

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت