بسته موفقیت

از تبار نیکان

مروری بر زندگی و شرح فعالیت
حجت الاسلام داوری مولف: محمدرضا داوری
در فصل سوم زندگینامه آمده است: حجت الاسلام حاج شیخ محمد داوری در سال ۱۳۱۰ شمسی در شهر سربیشه متولد شد. پدر او حاج شیخ محمد حسین فرزند ملا میرزا از تیره و طایفه بندالی ها (بنده علی) می باشد. اجداد ایشان همه به کشاورزی و دامداری اشتغال داشتند و همه آنها اهل قرائت قرآن، دعا منبر و عزاداری بوده اند. حاج شیخ محمد حسین داوری از روحانیون بزرگ و نام آشنایی سربیشه بود ه علاوه بر هدایت و ارشاد دینی مردم، در سال های آغازین دبستان شوکتی سربیشه به تدریس مشغول شد و بعدها سردفتری ازدواج و طلاق محل را برعهده گرفت و نیز در امور اجتماعی مردم از جمله تصدی مسئولیت خانه انصاف در قبل از انقلاب و سرپرستی املاک وقفی سربیشه را به منظور ممانعت از واگذاری املاک وقف به مردم توسط رژیم پهلوی عهده دار بود. ایشان دارای ۴ فرزند به نام های کنیزرضا، حاج شیخ محمد علی، حاج مهدی و حاج هادی بودند. استاد محمد نظام دوست تامند از فرهنگیان سربیشه درباره مرحوم حجت الاسلام داوری می گوید: با خدا بود و خدا را می دید. مردم پاک خدا بین هستند. ارادتی وصل ناپذیر به ائمه اطهار به ویژه امام حسین (ع) داشت. در رفتار و گفتار و کمک به والدین الگو بود. چه بسا که مردمان از این بزرگ داشت محبتانه درس گرفته اند و رفتار و گفتار با والدینشان را اصلاح نموده اند. بیش از پنجاه سال امام جماعت مساجد سربیشه بود. کمتر پیش می آمد که در مسجد و نماز جماعت حضور نداشته باشد. در هدایت دینی و امور مذهبی راهنما و معلمی دلسوز بود. در کدورت های خانوادگی داور بود، در اختلافات مردمی داور! احترامی ویژه به مردم قایل بود و با آنان رفتاری متواضعانه داشت.
به صله رحم اهمیت فوق العاده می داد و به پاسداشت آن توصیه می نمود. در اصلاح ذات البین گفتاری تاثیرگذار و آشتی دهنده بود.
پدری کرده است به مردم شهر
آری آری چنین باید زیست

چطور یک دانش آموز موفق باشیم؟
باور کنید یا نه، آغاز با سخت ترین مسئله عملکرد تحصیلی شما را تا مقدار زیادی بالا می برد. به همین علت هدف، کلید موفقیت یک دانش‌آموز خوب است. چنین دانش‌آموزی همه کارهای خود را با علاقه انجام می‌دهد. چرا که می‌داند دقیقا چه چیزی می‌خواهد و در آخر هم به ‌آن خواهد رسید. هدف سبب می‌شود تا عاشق یادگیری مطالب جدید شوید. در نتیجه این کار، همواره دانش آموز موفقی خواهید بود. دانش آموزان موفق در طی هفته ساعت های معلومی را برای مطالعه خود در نظر می گیرند و ناگفته پیداست دانش آموزانی که برای مطالعه و در خواندن خود برنامه ندارند هیچ وقت عملکردشان در اندازه دانش آموزانی که برنامه ریزی دارند؛ نیست.حتی چنانچه همه هفته را درگیر درس و کلاس های خود هستید؛ درصورتیکه یک برنامه منظم در طی هفته برای مرور درس های گذشته داشته باشید خواهد دید که چه پیشرفت فوق العاده ای در دروس خود خواهید داشت. تندخوانی بهترین کلاسی بود که طی کردم یکی از دانش آموزان فارغ التحصیل می گوید: این کلاس فقط به او یاد نداد که می تواند در ظرف زمان کمتر، کلمات بیشتری بخواند بلکه به وی یاد داد به کتاب درس نگاه کند و هنگامی که آغاز می کند به خواندن با تمام حواس به کتاب نگاه کند، به عکس ها، نمودارها و جزییات بیشتری را یاد بگیرد. به این روش مطالعه، مطالعه فعال می گویند که با پرسش هایی از درس تکمیل و سبب می شود نکته نامعلومی در ذهن شخص نماند. این نکات نامعلوم می تواند تبدیل به سوال های بی جواب در جلسه امتحان شود.

قلعه شاهدژ

قلعه شاهدژ از جاهای دیدنی نهبندان به شمار می‌رود و در ۶ کیلومتری شرق نهبندان در نزدیکی روستای خوانشرف در ارتفاع ۱۴۱۰ متری از دریای آزاد، در فضای وسیع قله‌ی کوهی منفرد که از اطراف به دشت‌های باز و وسیع روستا اشراف دارد قرار گرفته است. قلعه شاهدژ به ابعاد ۲۵۰ در ۳۷۰ متر طول و عرض و حدود ۵۳ هزار و ۲۷۲ متر مربع مساحت به عنوان بزرگترین و وسیع‌ترین قلعه کوهستانی شرق ایران و یکی از بزرگترین قلعه‌های کوهستانی ایران یکی از منابع بالقوه اقتصادی در منطقه به شمار می‌رود. قدمت قلعه شاهدژ به دوره ساسانی می‌رسد. بیشترین توسعه قلعه شاهدژ در دوره اسماعیلیه بوده است. ‌‌‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


محمدی- کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی از ورود سامانه جدید بارندگی از اواخر وقت

بیشتر

جم – چند روز پیش خبری از جلسه شورای شهر بیرجند رسانه ای شد که اذهان

بیشتر

سلام مطلب پیام یکی از همشهریان عزیزم را درباره محرومیت استان را خواندم و خواهش

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت