شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

بسته موفقیت

تفکر انتقادی داشته باشید

هرچه اجازه دهید بیش از اندازه اطلاعات وارد ذهن شما شود، ارتباطات فعالیت هایتان را با وقفه مواجه کنند، و عوامل مختلف حواستان را پرت کنند، وقت و توجه کمتری برای تمرکز روی نکات مهم پیش روی خود خواهید داشت و کمتر در مورد دقت، کارایی و کاربردپذیری آنچه مشغول یادگیری و تجربه اش هستید فکر خواهید کرد.به بیان دیگر، شما با ارجحیت دادن به کمیت اطلاعات، ارتباطات و دارایی های خود به جای کیفیت آنها، داشتن درکی عمیق نسبت به موضوع از طریق استدلال منطقی را قربانی خواهید کرد که تنها کاربردشان یک حس خوب موقتی است. یک لحظه تأمل کنید وه اگر بتوانید از موبایلتان فاصله بگیرید.

قول‌های زنان باهوش

یک زن باهوش و خردمند می‌داند چه توانمندی‌هایی دارد. او می‌داند که اگر رویای خواسته‌هایش را در سر بپروراند به آنها خواهد رسید. او درک می‌کند که این کار ساده‌ای نیست، اما از امتحان کردن نمی‌ترسد. از همه مهمتر، او خوب می‌داند که اگر شکست خورد یا از مسیرش خارج شد، می‌تواند برگردد و دوباره تلاش کند.
بهترین دوست خود بودن یعنی خود را دوست داشتن. یک زن باهوش و عاقل، از تنها بودن نمی‌ترسد. در واقع او می‌داند که باید اوقات خوبی را با خودش سپری کند و گاهی نیاز دارد از دنیای اطراف خود فاصله بگیرد و از استرس رها شود. او هر آنچه که هست را دوست دارد و پذیرفته است و تمام ویژگی‌هایی را که دلش می‌خواهد دوستش داشته باشد، خودش دارد.یک زن باید باهوش و منطقی باشد تا بفهمد که نمی‌تواند هر کاری را به تنهایی انجام دهد. او گاهی واقعا نیاز دارد تا برای حفظ شادی‌اش کمک بگیرد. طلب کمک کردن بخشی از زندگیست و هیچ ایرادی ندارد که از افراد درست در موقعیتی درست کمک بخواهید. بعضی از زنان سعی دارند خودشان را همیشه با تمام استانداردها تطبیق بدهند و احساس می‌کنند هرگز نمی‌توانند به قله‌ی مورد نظرشان برسند. اما زنانی که از هوش هیجانی بالایی برخورداند می‌دانند که کامل نیستند. آنها شکست می‌خورند، حرف‌هایی می‌زنند که بعدا بابت آن متاسف می‌شوند و ممکن است همیشه هم بهترین دوست، همسرو یا مادر نباشند، اما همین که تلاش خود را می‌کنند کافیست. آنها از پذیرفتن اشتباهات خود عاجز نیستند و در بلند مدت شادتر هم خواهند شد.

شایع‌ترین علل بروز مشکلات ناشی از شکست
نداشتن پشتکار: بیشتر افراد فقط به این خاطر شکست می‌خورند که دست‌ازکار می‌کشند، نه به این دلیل که استعداد ندارند؛ پس دو کلمه پشتکار و مقاومت را به یاد داشته باشید و در کاری که لازم است انجام شود، پشتکار داشته باشید و دربرابر کاری که نباید انجام شود، مقاومت کنید. سعی کنید دیدگاه‌های تازه را امتحان کنید.
نداشتن اعتقاد راسخ: افرادی که اعتقاد راسخ ندارند هم راه می‌افتند، اما بدون اینکه اطمینان و شهامت داشته باشند. درواقع آن‌ها اطاعت می‌کنند تا مورد تایید دیگران قرار بگیرند، حتی اگر خودشان بدانند کاری که انجام می‌دهند، غلط است؛ پس لازم است مشخص کنید چه چیزی برایتان اهمیت دارد. اگر چیزی وجود دارد که می‌ارزد برای آن تلاش کنید و آن را به‌نحواحسن انجام دهید، بگذارید علاقه‌تان خودنمایی کند. بهانه‌تراشی: ممکن است آدم‌های برنده تجزیه‌وتحلیل کنند، اما هرگز توجیه نمی‌کنند و برعکس، آدم‌های بازنده مرتبا دلیل می‌آورند و کتابی پر از بهانه‌های مختلف دارند که به شما ‌می‌گوید چرا موفق نشده‌اند. نگرشتان را عوض کنید و تصور نکنید هر تلاش ناموفقی به‌منزله یک شکست است. کمتر کسی وجود دارد که در همان اولین تلاش به موفقیت دست پیدا کند. بیشتر ما با تلاش مستمر به هدف‌های خود دست پیدا می‌کنیم؛ پس لازم است تمام تلاشتان را بکنید تا بفهمید چه اتفاقی افتاده است و چرا. فقدان نظم و انضباط: هرکسی به موفقیتی دست یافته، بدون نظم و انضباط نبوده است. انضباط نیازمند کنترل فردی، گذشت، دوری از حواس‌پرتی‌ها، وسوسه‌ها و درواقع متمرکزماندن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت