بسته موفقیت

شناسایی یک دایناسور جدید و عجیب

تجزیه و تحلیل فسیلی نشان می‌دهد که یک دایناسور بزرگ به طول ۱۰ متر با جمجمه‌ای شبیه به کروکودیل و پشتی خاردار ۱۳۰ میلیون سال پیش در پرتغال می‌زیسته است. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که کشور پرتغال کنونی زمانی زیستگاه یک دایناسور بزرگ به طول ۳۳ فوت با جمجمه‌ای شبیه به کروکودیل و پشتی خاردار بوده است.دانشمندان بقایای فسیل شده این نمونه کشف شده در پرتغال در سال ۱۹۹۹ را مجددا تجزیه و تحلیل کردند و می‌گویند که این نمونه، یک گونه جدید است. در حالی که مطالعات اولیه نشان می‌داد که این فسیل متعلق به دایناسوری به نام “سنگین‌پنجه والکری است، بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که در واقع یک گونه جدید از خانواده “تیغه‌پشتان”است که ۱۳۰ میلیون سال پیش می‌زیسته است.“باریونیکس” یا سنگین‌پنجه، یک دایناسور “ددپای” گوشت‌خوار مربوط به دوره کرتاسه پیشین است. این جانور ۱۳۰ تا ۱۲۵ میلیون سال پیش می‌زیسته که حدود ۹.۵ متر طول و ۲۵۰۰ کیلوگرم وزن داشته ‌است. این دایناسور آرواره‌های کروکودیل مانند و بدنی تسمه‌مانند داشته است. سنگواره باریونیکس در اسپانیا و پرتغال کشف شده ‌است و در سال ۱۹۸۶ نامگذاری شد. “باریونیکس والکری” تاکنون گونه خاص این جنس پنداشته می‌شد که اکنون در راسته تیغه‌پشتان قرار داده شده است.
“اسپینوسارید” آخرین گروه از دایناسورهای “مگالوساروید” بودند که بین ۱۵۲ تا ۸۵ میلیون سال پیش می‌زیستند. از اعضای این خانواده می‌توان به اسپینوسور ، تمساح وش ، باریونیکس و ایریتاتور اشاره نمود. این خانواده از دایناسور ابتدا در اروپا پدید آمدند و سپس در آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی پراکنده شدند. اسپینوسارویدها دایناسورهای گوشت‌خوار و بزرگ جثه‌ای بودند، اما نکته قابل توجه، همزیستی این حیوانات با دایناسورهای گوشت‌خوار بزرگ دیگر مانند “کارکارودونتوسوریدها” و “آبلی سوریدها”
بوده است. علت این همزیستی، رژیم غذایی متفاوت آنان با سایر دایناسورهای بزرگ گوشت‌خوار بوده است.

با خودتان صبور باشید

«در برخورد با همه چیز صبر داشته باشید.، اما بیشتر از هر چیز با خودتان. شجاعتتان برای فکر کردن به ایرادهایتان را از دست ندهید اما فوراً در صدد برطرف کردن آنها برآیید – هر روز کار را از نو شروع کنید.»
این مسئله خیلی مهمی است که در مسائل مربوط به پیشرفت شخصی‌تان در زندگی باید به خاطر داشته باشید. چون زندگی همیشه آنطور که شما برنامه‌ریزی کرده‌اید پیش نمی‌رود. ممکن است شکست بخورید. ممکن است بخاطر ترس زمین بخورید. ممکن است سردرگم شوید. ممکن است کارهایی را بکنید که می‌دانید نباید انجام می‌دادید. حتی ممکن است همه این اتفاق‌ها بیشتر از یکبار برایتان بیفتد.لازم نیست دو هفته تا سه ماه خودتان را بخاطر اینها تنبیه کنید یا تسلیم شوید.درعوض، هوشمندانه رفتار کنید و با خودتان صبور باشید. دوباره از جایتان بلند شوید و فردا از نو شروع کنید.برنامه‌ریزی اجتماعی توجه چندانی به صبر نمی‌کند. اتفاقاً از شما می‌خواهد کارها را فوراً و در لحظه انجام دهید. و بعد از سالها ممکن است بخواهید چیزهای بیشتری در لحظه داشته باشید. و فکر به تاخیر افتادن احساس رضایت، کمی عجیب به نظر خواهد رسید.خیلی خوب است که کمی نگاهتان را از دیدگاه‌های تبلیغی گرفته و دیدگاه‌های واقعی‌تر را مد نظر قرار دهید. از آدمهایی که به جایی که شما می‌‌خواهید برسید، رسیده‌اند درس بگیرید. با آنها حرف بزنید. در کتاب‌ها و اینترنت درمورد آن تحقیق کنید. این نه تنها کمک می‌کند یک برنامه خوب داشته باشید بلکه دیدگاهی واضح‌تر به شما می‌دهد.

اقامتگاه بوم گردی نمکزار سه قلعه

اقامتگاه بوم گردی نمکزار سه قلعه سرایان در سال ۱۳۹۵ ساخته شد و به بهره برداری رسید. این اقامتگاه دارای ۵ باب اتاق است که اتاق ها حیاط سنتی مجموعه را احاطه کرده اند. از نظر موقعیت مکانی، اقامتگاه نمکزار سه قلعه در منطقه کویری سه قلعه و با فاصله ۶۲ کیلومتری از شهر سرایان واقع است. این منطقه که یکی از تاریک ترین نقاط کره زمین به شمار می آید، فضای مناسبی را برای منجمین و علاقه مندان به علم نجوم فراهم ساخته است و گردشگران گرامی می توانند از آسمان شب و دریای پر ستاره کویر لذت ببرند. به دلیل حفظ معماری سنتی و القاء حسی نوستالژیک، اتاق های اقامتگاه نمکزار سه قلعه سرایان فاقد تخت هستند. برای دسترسی به این اقامتگاه لازم است مهمانان مسافت حدود ۳۰ کیلومتر را در جاده خاکی طی کنند. افرادی که به دنبال فرصتی برای دوری از زندگی روزمره و ماشینی هستند، مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر- عصر شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه خبری تلخ، مردم ایران و جهان را در

بیشتر

خبر شهادت آیت الله رئیسی همه ما را شوکه کرد.رئیس جمهوری که الحق مردمی بود

بیشتر

در پی حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور، آیت الله رئیسی به شهادت رسید.بالگرد حامل

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت