شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

بسته موفقیت

کاظم غنی؛ تاریخ زنده معاصر بیرجند

کاظم غنی در محله لب بند بیرجند در خانواده ای فرهنگی و اصیل به دنیا آمد. پدرش از اولین فرهنگیان بیرجند و از اولین معلمان مدرسه شوکتیه بود. وی کودکی آرام و مؤدب بود. تحصیلات ابتدایی را در دبستان منصف سابق به پایان رسانید. غنی که به پزشکی علاقمند بود به اتفاق دانش آموزانی از جمله دکتر رفیعی، دکتر جلالیان و دکتر اعتمادی در رشته طبیعی ثبت نام کرد و دو سه هفته ای را هم در این رشته در کنار این افراد تحصیل کرد اما با آغاز پذیرش دانشجو توسط دانشسرای مقدماتی پدرش به دلیل آنکه علاقمند بود تا پسرش هم همچون خودش به کسوت معلمی درآید، او را برای ادامه تحصیل به دانشسرای مقدماتی برد. غنی در طول دوره تحصیل در دانشگاه نیز همواره رتبه اول را کسب می کرد. وی که از شاگردان دکتر شریعتی بود در نهایت نیز رتبه ممتاز را در دانشگاه مشهد کسب نمود به طوری که در سال ۴۶ که دانشجویان ممتاز هر دانشگاه را برای تجلیل درکلان کشور انتخاب کردند وی از دانشگاه مشهد به عنوان دانشجوی ممتاز معرفی شد و به همراه ۵ یا ۶ دانشجوی ممتاز از سایر دانشگاههای کشور با هزینه دولت و با هواپیما به چند شهر دیدنی کشور سفر کرد و در ادامه هم مقامات کشوری از آنان تجلیل نمودند ضمن اینکه دستور داده شد که این چند دانشجوی ممتاز برای ادامه تحصیل به خارج از کشور بورسیه شوند که متأسفانه غنی به دلیل زلزله ای که در خضری و دشت بیاض رخ داد و تمامی بورسیه ها لغو شد موفق به استفاده از این امتیاز ویژه نگردید. غنی در دوره دانشجویی از ورزشکاران بنام و فعال به خصوص در رشته والیبال بود و در این زمینه نیز توفیقات و افتخارات زیادی کسب کرد تا جائی که به عضویت تیم والیبال استان خراسان درآمد. آخرین سمت وی به عنوان رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بیرجند تا مدت کوتاهی پس از پیروزی انقلاب نیز ادامه داشت و پس از آن وی مجددا به امر تدریس دروس تاریخ اسلامی، متون فارسی و متون عربی در سه دانشگاه دولتی، پیام نور و آزاد و دبیرستانهای بیرجند بازگشت و در نهایت در سال ۷۲ بازنشسته شد. حاج کاظم غنی متاسفانه در دی 1400 فوت کرد یادش گرامی.

هدف خود را مشخص کنید

برنامه ریزی یکی از اصول فراموش‌نشدنی کار است. خوب فرض می‌کنیم که شما افکار مثبتی دارید. اما همان‌طور که گفتیم چون ذهن‌مان تشخیص نمی‌دهد ما مثبت فکر می‌کنیم یا منفی و فقط کلمات و احساسات مربوط به آنها را دریافت می‌کند، باید بدانیم چگونه و درباره به چه موضوعاتی فکر کنیم. نکته مهم این است که برای هر هدفی باید چند نمونه برنامه کارامد داشته باشید. می‌دانم این یکی از سخت‌ترین کارهای دنیاست اما برای رسیدن به هدف‌تان باید بین تمام موارد هماهنگی ایجاد کنید و انجام‌شان دهید. اگر واقعا این هدف مد نظر شماست، باید اول ببینید دقیقا چه می‌خواهید و چه برنامه‌ای برای تحققش دارید، اگر واقعا بخواهید راهش را هم پیدا می‌کنید. مگر اینکه نخواهید هدفی داشته باشید که از آن انگیزه‌ای به وجود بیاید. به قول قدیمی‌ها پله‌ها را یکی‌یکی بالا بروید. اگر یک لیست بلندبالا از اهداف‌ داشته باشید، تنها اتفاقی که می‌افتد این است: استرس می‌گیرید، بی‌خیال همه‌شان می‌شوید، دچار رفتار اجتنابی می‌شوید و رسیدن به هدف را به بعد موکول می‌کنید. اما اگر قدم به قدم و یکی یکی به اهداف‌تان فکر کنید شدنی‌تر خواهند بود. می‌توانید روی یکی تمرکز کنید، به آن برسید و سراغ بعدی بروید. اگر نتوانید روی یک هدف خاص تمرکز کنید، نمی‌توانید روی خودتان متمرکز شوید پس انگیزه‌ای در کار نخواهد بود. اهداف‌تان را به اهداف کوچک‌تر و کوتاه‌مدت تقسیم کنید تا امکان رسیدن به آنها بیشتر شود. سعی کنید یک برنامه بریزید و کم‌کم به هدف‌تان نزدیک شوید.

خانه غفاری روستای آرک

خانه غفاری در روستای آرک در ۱۲ کیلومتری شرق خوسف از دیگر ابنیه قدیمی ساختمان بزرگ با حدود ۲۲ اتاق و با معماری خاص و منحصر بفرد در این روستاست که هنوز هم خاطره احداث آن در اذهان بسیار از ثیران روستا موجود هر چند که احداث این ساختمان در سده اخیر بوده لیکن بدلیل معماری خاص امروزه در زمره اماکن تاریخی به ثبت رسیده است اتاقها دارای شومینه یا بخاری دیواری می باشد واز چهار طرف پنجره دارد بنایی خشت وگلی است و ساخت آن سه سال طول کشیده است تاق و چشمه است و هفت خانه دارد و خانه ها به هم راه دارد دارای ایوان است و نمای آجر کاری و درب چوبی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت