شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

بسته موفقیت

قدرت اندیشه

قدرت اندیشه را دست کم نگیرید! در صورتی که آرزو و هدفی را به روشنی در ذهن خود مجسم کردید، یقین داشته باشید که با کمک اعجاب انگیز ضمیر ناخودآگاه و قانون جذب به آن دست پیدا خواهید کرد. به همین سبب ضمن برداشتن گام اساسی برای رسیدن به موفقیت، هرگز نباید نیروهای دست اندرکار وجود را دست کم بگیرید، زیرا آن ها به صورت انرژی لازم در پس هر پروژه موفقیت آمیز وارد عمل می شوند. اندیشه و فکر انسان آفریننده است. اندیشه در کنار احساس به صورت ایمان و اعتقاد ذهنی در ضمیر باطن جای می گیرد و آن گاه هرچه اراده کنید بر اساس قانون جذب همان خواهد شد

روانشناسی لبخند

امروزه وقتی یک نفر لبخند می زند، یک حال بد تبدیل به حال خوب می شود، یک عذر خواهی پذیرفته می شود، اعتماد به نفسی بالا برده می شود، قراردادی بسته می شود و حتی ممکن است یک رابطه عاشقانه نیز شکل گیرد. اما اگر حال و هوای همین لبخند عوض شود: یک لبخند یا بهتر است بگوییم «نیشخند» می تواند روی اعصاب برود، سر کل کل و دعوا نتیجه را به کلی به رقیب واگذار کند، این که دوروغ گو ها معمولا بیشتر از راست گویان لبخند می زنند، چندان حقیقت ندارد! اما این گونه افراد لبخند تصنعی خیلی تحویل آدم می دهند. این در واقع حربه آن ها است برای این که فکر طرف مقابل را از کلاه بزرگی که قرار است بر سرش بگذارند منحرف کنند.استثنا: اما این مسیله استثنا هم دارد: وقتی این چاخان گویان محترم گیر می افتند و مجبور میشوند که بدون آمادگی یک دروغی سر هم کنند. در این مواقع آنان بیشتر لبخند های نوع پنجم (لبخند شرمندگی) از خود نشان می دهند. که بسیار واضح و مبرهن است که خالی بندی است! شاید تصور کنید که حالت صورت در مرتبه اول نشان از احساسات درونی یک فرد است. اما این نکته تا اندازه ای درست است. در حقیقت، تحقیقات علمی نشان داده اند که حالات صورت همانند دگمه درجه صدای ضبط صوت عمل می کند. هر چه بیشتر و با شدت زیادتری لبخند بزنید احساسات و تلاطم درونی بیشتر خود را بروز می دهد. درجه لبخند خود را پایین آورده، و کمتر مردهم به شور و هیجان درونی شما پی خواهند برد.

غلبه بر بی‌حوصلگی و دلزدگی
بی‌حوصلگی هنگامی روی می‌دهد که ما دیگر به اطرافیان و اشیاء پیرامون خود و فعالیت‌های روزمره علاقمند نبوده و از آنها لذت نمی‌بریم.بی‌حوصلگی در واقع فقدان تنوع و انگیزه در زندگی است. یکی از خصوصیات انسان تنوع‌طلبی و نیاز به تغییر مداوم در شکل و نوع محرکات بیرونی می‌باشد. سازگاری حسی سبب می‌شود ما از فعالیت‌های تکراری به ستوه آییم. سازگاری حسی یعنی: کاهش حساسیت حواس زمانی که در معرض مداوم یک عامل محرک ثابت و تغییرناپذیر قرار می‌گیرند. مثلاً پس از خرید یک تلفن همراه نو شوق و ذوق فراوانی داریم اما پس از گذشت یکی دو ماه تلفن همراه برایمان تکرای و ملال‌آور می‌شود. باید پیش‌بینی ناپذیر باشیم. برای غلبه بر بی‌حوصلگی در زندگی از این راهکارها سود ببرید: سعی کنید هر ازچندگاهی درخود تغییراتی هر چند جزئی ایجاد کنید.بیکاری و فقدان فعالیت یک عامل مهم در ایجاد بی‌حوصلگی است. دست به کار شوید با نشستن و به نقطه‌ای خیر‌ه شدن چیزی را عوض نمی‌کند. برخیزید و به کاری مشغول شوید. حس پوچی و این باور که زندگی،شغل و فعالیت‌های شما بی‌معنا می‌باشند، می‌تواند شما را تا مرز خودکشی پیش برد. شما نباید زندگی خود را یک دایره بی‌پایان و هدف بدانید. این وظیفه خود شما است که به زندگی خود معنا بخشید. هر روز یک چیز جدید یاد بگیرید و به علم خود بیفزایید. خود را به چالش بکشانید. به فعالیتی دست بزنید که در شما استرس ملایمی ایجاد می‌کند. مانند برد و باخت (در بازی، ورزش) و یا پذیرش ایده‌های جدید. تکراری نباشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت