یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳

بسته موفقیت

موفقیت شما وابسته به موفقیت دیگران است

برای موفقیت در عرصه مدیریت، هر مدیری باید از تمرکز روی «من» صرف‌نظر کند و روی «ما» متمرکز شود؛ چرا که موفقیت و کارآمدی یک مدیر فقط براساس پیشرفت فردی او سنجیده نمی‌شود، بلکه بیشتر براساس تاثیرگذاری مثبت او بر افراد تحت مدیریتش و تحقق اهداف سازمان با کمک آنها تعیین می‌شود. بنابراین موفق‌ترین مدیران کسانی هستند که به جای خرده گرفتن بر افراد و تلاش برای به کرسی نشاندن حرف خود به این عقیده درست پایبند هستند که موفقیت تیم‌شان موفقیت خود آنها نیز هست.

توقعات باید چه شکلی باشد؟

از دیگران نخواهید عین شما رفتار کنند. پیش از هر شروع رابطه ای مطمئن باشید با کسی دوست می شوید که مانند شما خوش قلب است و در برابر رفتارهای محبت آمیزتان، رفتار مناسبی در پیش می گیرد تا در روابط تان احساس نکنید که فریب خورده اید. اما به طور کلی ما نباید از دیگران انتظار داشته باشیم که رفتاری درست شبیه خودمان داشته باشند. فکر نکنید که می توانید دیگران را طبق خواست خود تغییر دهید. دوست داشتن کسانی که می شناسید مانند اعضای خانواده به معنای دوست داشتن آنها همان طور که هستند، است. سعی نکنید آنها را به دلخواه خود تغییر دهید چرا که در این صورت علاوه براین که راه به جایی نمی برید، بلکه باعث ناراحتی آنها نیز می شوید و به طور کلی تنها می مانید. شما تنها کسی نیستید که ممکن است گرفتار روزهای بد شود. معمولا در سختی ها دوستان و اعضای خانواده کسانی هستند که می توانید روی آنها حساب کنید، اما یادتان باشد از آنها سوء استفاده نکنید. یاد بگیرید مراقب خود باشید. مستقل بودن بسیار مفید است. در انتظارات خود تعادل ایجاد کنید و بدانید که تا چه حد از دیگران می توان توقع داشت و در عین حال تقاضایتان را چه زمانی مطرح کنید. البته انجام دادن این کار بسیار سخت است، اما برای داشتن زندگی سالم و شادتر باید مراقب رفتارهایمان با دیگران باشیم. انسان حق دارد شاد زندگی کند و از لحظه لحظه آن لذت ببرد. پس با برخوردهای غیرمعقول زندگی را به کام خود تلخ نکنیم.
با خاطرات شاد، بازی کنید

مقابل آینه بایستید و به جای اینکه خود را با سوپراستار ها مقایسه کنید، زیبایی های طبیعی خود را ببینید. خوبی هایتان را بشمارید و به خاطر تک تک آنها از خدا سپاسگزار باشید. خود را درگیر تعاریف دیگران از زیبایی نکنید و یادتان باشد هر گل یک بویی دارد، پس همین که هستید را دوست بدارید. در مرحله بعد به خودتان برسید، خوشبو باشید و اینها را وابسته به بودن دیگران نکنید. حتی وقتی تنها هستید کاری کنید که حس خوبی از ظاهر خود داشته باشید. از زیبایی های زندگی که در دسترس قرار دارند، اما فراموش می شوند، دستان پدر و چشم های مادر است، این را آنهایی می فهمند که از این نعمت محروم شده اند، پس تا هستند، به دیدن آنها بروید، از بودن کنارشان لذت ببرید و زندگیتان را شیرین تر کنید .برای این که شاد باشید، یاد بگیرید که از هر کاهی یک کوه بسازید، اما در جهت مثبت.مانی که گروهی از دانش آموزان برای دو شب در جنگل اقامت می کنند، نسبت به زمانی که دو شب را در شهر سپری می کنند، میزان کورتیزول در بدن آنها کاهش پیدا می کند، هورمونی که معمولا از آن به عنوان نماد استرس یاد می شود. افرادی که بیشتر در فعالیت های فرهنگی مانند حضور در کلوب های بازی، مشارکت دارند، کمتر دچار افسردگی و اضطراب می شوند و در عین حال میزان رضایت آنها از زندگی بیشتر است.
داوطلب شدن نسبت به دیگر انواع فعالیت ها تاثیر بیشتری بر بهبود وضعیت روحی انسان ها دارد زیرا می تواند خطر افسردگی را کاهش داده و میزان رضایت از زندگی را افزایش دهد. این کار همچنین می تواند خطر مرگ ناشی از بیماری های جسمی ناشی از ضعف روانی را نیز کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهروزی فر – پرده اول؛ با مهر تأیید نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تمامی وزرای

بیشتر

چند روز پیش از خیابان حکیم نزاری رد می شدم از ابتدای خیابان درگیر یک

بیشتر

محمدی – مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از آغاز طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت