بسته موفقیت

احتمال میزبانی از اقیانوس در نزدیک منظومه شمسی

حیات بیگانه ممکن است نزدیک‌تر از آن چیزی باشد که فکرش را می‌کردیم.وجود حیات و قابلیت سکونت در سیارات سنگی به اندازه زمین به عوامل مختلفی از جمله ترکیب شیمیایی و ساختار داخلی آنها بستگی دارد. اینها همراه با فاصله‌ی سیاره از ستاره میزبان خود و خصوصیات آن، اساساً شرایط میزبانی از حیات و قابلیت سکونت را نه تنها در همسایگی ما، بلکه برای سیارات فراتر از منظومه شمسی نیز شکل می‌دهند.بر اساس یک مطالعه پیش چاپ، نزدیکترین منظومه ستاره‌ای به زمین احتمالا میزبان حداقل یک سیاره سنگی در منطقه‌ی قابل سکونت خود است و ممکن است ظرفیت ذخیره آب معادل با زمین را داشته باشد. به عبارت دیگر، نزدیکترین دنیای بیگانه به منظومه شمسی ما ممکن است اقیانوس‌هایی به اندازه زمین داشته باشد.“هائیانگ وانگ” نویسنده اصلی این مطالعه که محقق فوق دکتری در گروه زیست‌پذیری سیارات فراخورشیدی در موسسه فناوری فدرال زوریخ است، با چندین دانشمند دیگر برای توسعه مدلی کار کرد که ترکیب سیارات سنگی را به شکل غیرمستقیم مطالعه می‌کند و شرایط ستاره میزبان آنها را تجزیه و تحلیل می‌کند.این روش برای نزدیکترین ستاره‌های شبیه به خورشید تشکیل می‌دهند، برای تخمین ترکیب هر سیاره سنگی و زمین‌مانندی که در منطقه قابل سکونت “آلفا قنطورس” قرار دارند، به کار گرفته شد.این مدل‌سازی نشان می‌دهد که فضای داخلی و اتمسفر اولیه این سیارات چگونه می‌تواند باشد و محققان دریافتند که در مقایسه با زمین، سیاره‌ای واقع در منطقه قابل سکونت منظومه “آلفا قنطورس” احتمالاً دارای یک سیاره شبیه به زمینِ اولیه است که تحت سیطره سیلیکات‌ها است و غنی از گونه‌های حاوی کربن مانند گرافیت و الماس است.سیاراتی که به دور منظومه “آلفا قنطورس” در فاصله ایمن از ستارگان میزبان خود می‌چرخند نیز احتمالاً دارای هسته آهنی کمی بزرگتر از زمین و تقریباً همان ظرفیت از ذخیره آب هستند.ممکن است فکر کردن به زندگی در آنجا خیلی زود باشد. اما احتمال آن وجود دارد.

زمان را متوقف کنید!
کارهای فردایتان را روی یک کاغذ به ترتیب اهمیت و زمانی که باید به انجام برسند، فهرست کنید. دور کارهایی که می توانید در آن روز انجام ندهید یا اینکه به پایان رساندنشان را به عهده فرد دیگری بگذارید خط قرمز بکشید. یادتان نرود که شما مسئول انجام همه کارها نیستید و همین که در هر روز سه کار مهم را انجام دهید، عالی است. اگر همکارتان می تواند بخشی از کار را انجام دهید، به او نه گویید و اگر همسرتان می تواند به برخی امور رسیدگی کند، حتما از او کمک بخواهید. باور کنید با یک دست، چند هندوانه برداشتن، همیشه نشان دهنده قدرت نیست. خواب ناکافی، نه تنها در درازمدت می تواند سلامت جسم و روانتان را با مشکلات بسیار مواجه کند، بلکه حتی در همان روز هم قدرت مغزتان برای پردازش اطلاعات و تمرکز کردن را پایین می آورد و شمار ا کند و کم دقت می کند. اگر می خواهید به همه کارهایتان برسید، شب ها هفت ساعت بخوابید و در میانه روز هم خود را به یک چرت ۲۰ دقیقه ای مهمان کنید تا مغزتان با آمادگی بیشتری برنامه هایتان را اجرا کند.برای یک روز هم که شده، سعی کنید بدون ساعت زندگی کنید. اگر نگران هستید که زمان آوردن کودکتان از مدرسه بگذرد، می توانید ساعتی را برای یادآوری کودک کنید، اما جلوی چشمتان نگذاردیش. به خودتان بگویید که هر زمان کار شماره یک تمام شد، سراغ کار شماره دو می روید و به خاطر نگرانی در مورد چرخیدن عقربه های ساعت، کارها را نیمه کاره رها نمی کنید. به جای کپی کردن عادت های دیگران، راهی مخصوص به خودتان را برای حل مسئله پیدا کنید.

سد کریت

سد کریت در فاصله ۴۲ کیلومتری شهر طبس قرار گرفته است. از تاریخ ساختمان این بند اطلاعاتی در دست نیست و بخشی از طاق آجری آن ‌که در پایین بند وجود دارد در ناحیه تیزه از بین رفته و در نتیجه طرح کامل آن محو شده است. برخی مورخان این بنا را به دوره مغول نسبت داده‌اند.با توجه به تنوع مصالح به کار رفته و ساختار کلی بنا که در مرحله تعمیر بر روی آن انجام گرفته، می‌توان استنباط کرد که بند کریت متعلق به چند دوره زمانی مختلف است. دود ۱۵۰ سال قبل ۴ متر به ارتفاع بند افزوده شده این افزایش باعث جلوگیری از متروکه شدن این بند شده بود. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد بند قدیم که هنر سدسازی ایرانیان را آشکار می‌کند، قوسی بودن بند است. ”سد کریت “یکی از این سازه های منحصر به فرد است که می توان آن را حاصل نبوغ معماران ایرانی و سد قوسی جهان در قرن های گذشته دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت