بسته موفقیت

تصمیم گیری بهتر در زندگی

زمانی که شخصی به صلح درونی برسد، به طبع آن تصمیمات سنجیده و دقیقی می گیرد که در آینده دچار سرزنش نخواهد شد. زمانی که خودتان را بهتر بشناسید، در انتخاب های خود به دقت عمل می کنید. شاید فردی تصمیم بگیرد یک ماشین لوکس داشته باشد و یا در یک رشته تحصیلی عالی به مدارج بالا برسد ولی در پس زمینه ذهن خود، هدفش از این کار دیده شدن و فخر فروشی باشد.ولی شخصی که در روند خودشناسی است، از قضاوت سایرین نمیترسد و عزت نفس بالایی دارد. وی خود را با هر شرایطی که هست دوست دارد و هیچوقت به خاطر خودنمایی یک هدف را انتخاب نمی کند.افرادی که خود را بخوبی نمی شناسند، در اتفاقات و مشکلات زندگی و یا انتقاد دیگران بسیار ناراحت و سرخورده میشونند. آن ها هیچ انتقادی را نمی پذیرند و سعی می کنند مشکلات و نقاط ضعف خویش را بپوشانند. افرادی که خود را بخوبی شناخته اند، افراد دیگر را هم بخوبی می فهمند و به آن ها برچسب نمیزنند و تلاش نمی کنند آن ها را بی ارزش نشان دهند. وقتی خودتان را بشناسید، می توانید رفتارهایی را که در شما انگیزه ایجاد می کنند، شناسایی کنید و بر عادات بد خویش غلبه و رفتارها و عادت های خوب تان را تقویت کنید. در واقع خودشناسی باعث می شود تا ارزش ها و اهدافی که نیروی اراده ی شما را تقویت می کنند، بهتر بشناسید. یکی از اجزای مهم مهارت خودآگاهی« شناخت احساسات» است. از عوامل مهمی که به ما کمک می کند زندگی خوب و موفق داشته باشیم این است که خویش را بشناسیم، حس خوبی در مورد خود داشته باشیم و از کسی که هستیم، شاد و خرسند باشیم. ارزش هایی مثل کمک کردن به دیگران، خلاق بودن، سلامتی، امنیت مالی و موردهای مشابه، راهنمای ما در تصمیم گیری و ایجاد انگیزه برای حرکت در مسیر هدف ها مان هستند. تنها فکر کردن و نوشتن ارزش ها سبب می شود گام های بهتر و درست تری در زندگی خود بردارید. افرادی که هوش هیجانی بالایی دارند دارای« تفکر واگرا» هستند، یعنی نسبت به نظرات افراد دیگر بی تفاوت نبوده بلکه آنها را مورد بررسی قرار می دهند و با دلیل آنها را می پذیرند، یا رد می کنند و یا در صورت لزوم ترمیم نمایند.

چند نکته برای تقویت قدرت اراده

یک تصمیم قدرتمند و خاص باید طوری انجام شود که در هر چیزی مصمم تر شوید.این تصمیم جهت گیری شما را معلوم می کند. این به شما نشان می دهد که چطور حتی هنگامی که با چالش هایی در مسیر خود روبرو می شوید، به جلو حرکت کنید. این تصمیم بسیار محکم است و به شما در زمان های سختی انگیزه می دهد و شما را در دوران راحتی تان متمرکز نگه می دارد. به این ترتیب، آنچه که میخواهید را پیدا کنید و رویش تصمیم بگیرید و به تصمیم خویش پایبند باشید، مهم نیست که چه اتفاقی می افتد. برای افزایش امادگی جسمانی، نیازی نیست که دونده ماراتن یا وزنه بردار باشید. شما تنها باید فعال باشید. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که ورزش هم جزیی از برنامه روزانه تان باشد. چنانچه حس می کنین که نمی توانید از طریق کار کردن به خودتان فشار بیارورید، پس بروید و قدم بزنید. ۵ دقیقه بعد، از این که چه قدر حس خوبی دارید شگفت‌زده می شوید. تصور ذهنی، به وسیله تمام ورزشکاران در سراسر جهان استفاده می شود، و یکی دیگر از ترفندهای قدرت اراده به حساب می آید. طبق تحقیقات دانشگاه هاروارد، افرادی که دست به عملی خوب می زنند و یا افردی که به انجام عملی خوب فکر می کنند، در انجام کارهای استقامت جسمی موفق تر هستند. هدف های طولانی مدت خویش را معلوم کنید؛ از خود سوال کنید: دوست دارید زندگی شما در ده سال آینده چطور باشد؟ زندگی خانوادگی، اجتماعی، هدف های شغلی و علاقه مندی های خود را مورد توجه قرار دهید.

کویر رباط خان یا ریگ شتران

کویر رباط خان یا ریگ شتران از جاهای دیدنی طبس است و در نزدیکی شهر یزد و غرب طبس قرار دارد. ریگ شتران یکی از ژئومورفوسایت‌های ایران است و ارزش علمی بالا و تنوع ژئومورفولوژیکی دارد. این کویر پوشیده از ریگزار است. بیشترین طول این کویر ۸۰ و عرض آن ۷۰ کیلومتر است. تپه‌های این کویر کوتاه هستند و بلندترین ارتفاع به ۵۰ متر می‌رسد. ریگ شتران مانند دو شاخ گاو است که در وسط آن دریاچه‌ی نمک خور قرار دارد. ریگ شتران در گذشته در مسیر کاروان‌ها قرار داشته و در برخی از منابع تاریخی و سفرنامه‌ها مانند کتاب سون هدین به آن اشاره شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نسرین کاری – روز گذشته مراسم اختتامیه دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور به

بیشتر

میرکلانی – مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از مشاهده یک قلاده یوزپلنگ آسیایی برای اولین

بیشتر

نصرآبادی – گروه دوچرخه سواری همرکاب شهرستان طبس سفر پنج روزه خود را با ورود

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت