شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

بسته موفقیت

دنبال بزرگترین ارزشتان باشید

به‌جای اینکه به دنبال دلیل این باشید که چرا نمی‌توانید درمقابل کسی دیگر موفق باشید، دنبال علت این باشید که چرا با فراهم کردن ارزشی که در آن مسابقه وجود ندارد، موفق خواهید شد.به‌دنبال فرصت‌ها و موقعیت‌ها باشید دنبال چیزهایی باشید که برای دیگران موفقیت آورده است و از آنها بعنوان منبع الهام استفاده کنید. دنبال کارهایی باشید که دیگران خوب انجام داده‌اند و از آنها درس بگیرید. روی ایجاد ارزش تمرکز کنید. انتظار داشته باشید که داده‌هایتان بیشتر از دریافت‌هایتان باشد. وقتی این مفهوم ساده را خوب تمرین کرده، متوجه خواهید شد که برای برآوردن دیدگاهتان، دیگر خودِ آن مسابقه برایتان اهمیت ندارد.

دوست خوب داشته باشیم؟

مهم ترین علل ناتوانی در دوست یابی تربیت خانوادگی است. بعضی خانواده ها روابط محدود و بسته را به فرزندان اموزش داده اند یا آن ها را محتاط، محافظه کار، بی اعتماد به سایرین و غیر اجتماعی بار آورده اند. در این چنین مواقع روان شناس خانواده می تواند با تحلیل الگوهای رفتاری و سیستم خانواده، علت را برطرف کند و به فرد کمک کند که وی فراتر از الگو های خانواده رفتار کند.مدام شکایت کردن میتواند علت این باشد که چرا هیچ دوستی ندارید و افراد ی که این کار را اغلب انجام می‌دهند شاید متوجه رفتارشان نمی شوند. همیشه نالیدن میتواند سبب شود مردم ما را بد بینانه ببینند، یا این که همیشه حس کنیم قربانی شدیم. ناله کردن می تواند کاملاً ما را خودخواه کند. هنگامی که ما ناله می کنیم، تنها خودمان مهم هستیم و خیلی بد است که به حمایت سایرین نیاز داریم. بهرحال ، هر کس دیگری امکان دارد از ناله شما خسته شود. شاید به این خاطر است که هیچ دوستی ندارید.یکی از اصلی ترین علل نداشتن دوست خوب ناتوانی در برقراری رابطه با سایرین به علت خجالتی بودن است. علل خجالتی بودن یک بحث مفصل خواهد بود ولی بطور کلی این مسأله از اعتماد به نفس پائین، احتیاط و محافظه کاری بی اندازه ، عدم باور بخود و… ناشی می شود . حس حقارت و کم تر بودن از سایرین، دقیقا مانند غرور، شما را از سایرین دور میکند . به سایرین نزدیک نمی شوید زیرا زشت، ضعیف، بی هنر و بطور کلی سایرین از شما خوششان نمی آید؛ ولی این تفکر اشتباه است.

چگونه باورهای منفی را در زندگی خود از بین ببرید؟
شما همیشه با باورهای خود درباره زندگی، مردم و خودتان زندگی می کنید. حتی اگر شما از افکار منفی خلاص شوید باز هم باورها در زندگی شما وجود دارند. منبع اولیه احتمالی یک باور زندگی خود را پیدا کنید. چه اتفاقی افتاد که به این باور رسیدید؟ برای مثال بیشتر والدین وقتی فرزندانشان مطابق میل آنها رفتار نمی کنند آنها را مورد سرزنش قرار می دهند و این کار باعث به وجود آمدن این باور می شود:«من خیلی خوب نیستم.» فرزندان به حضور فیزیکی والدین خود نیاز دارند. با توجه به این نکته در صورتی که والدین این حضور فیزیکی را از فرزندان خود دریغ کنند باعث میشود این باور در آنها به وجود بیاید: «من مهم نیستم.»هنگامی که منبع یک باور مشخص شد متوجه میشوید که باور شما تفسیری از تجربیات شما است. بنابراین تفاسیر دیگری هم برای باور شما میتواند وجود داشته باشد. در اینجاست که متوجه می شوید باور شما تنها بخشی از واقعیت است و نه تمام واقعیت.
برای مثال وقتی از سوی والدین خود برای انجام ندادن کاری سرزنش میشوید میتوان اینطور برداشت کرد که شما از عهده آن کار بر نمی آیید. همچنین میتوان اینطور تفسیر کرد که پدر و مادر شما انتظارات غیرمنطقی از شما دارند. یا ممکن است پدرو مادر شما در مورد توانایی شما برای انجام کاری اشتباه کرده باشند. و یا ممکن است شما در انجام دادن کار بخصوصی توانایی نداشته باشید. مسلم است که نمیتوان نتیجه گرفت شما برای کارهای دیگر هم توانایی ندارید. ممکن است شما به دلیل کم سن و سال بودن نتوانید کاری را انجام دهید و این به معنی این نیست که هرگز نمی توانید آن کار را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت