یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته موفقیت

لطفا خودتان را ببخشید

در قدم اول شما باید در ابتدا معنی و مفهوم بخشش را به درستی برای خودتان تحلیل کنید. چون برداشت اشتباه از مفهوم «بخشیدن» ممکن است در ناخودآگاه شما موجب مقاومت در برابر بخشیدن دیگران بشود. گاهی معنی بخشش اشتباه در ذهن ما جا می فتد؛ مثلا اینکه فکر کنید بخشش به نوعی وظیفه شماست و شما مجبورید به بخشیدن دیگران؛ اینکه بخشش را به معنی فراموش کردن بدانید یا فکر کنید بخشش به معنی ضعیف بودن شما یا قبول بی اهمیت بودن مسئله بوده است. برای بخشیدن بهتر است شناخت خودتان را تغییر دهید؛ مثلا تا معنی اتفاقی که افتاده را برای خودتان ساده نکنید، نمی شود منتظر بخشش بود. تغییر احساس شما هم مهم است ؛ اگر به زبان بخواهید ببخشید اما احساستان را تغییر ندهید، آرامش واقعی بخشش برایتان اتفاق نمی افتد. پس ابتدا و به مرور زمان فرصت کنار گذاشتن احساس خشم، مظلوم واقع شدن و… را از خود بگیرید.طلب بخشش هم عذرخواهی شفاهی می خواهد و هم اقدام به جبران. این کاری است که شما باید در مورد خودتان هم انجام دهید. تمرین کنید و اگر در گذشته کم کاری، رفتار خطا و… داشته اید که منجر به ناکامی و تجربه تلخی برایتان شده و مرور هرباره آن شما را آزار می دهد، خودتان را ببخشید و دست به جبران بزنید. کسی که نتواند دل خودش را به دست آورد و خود را ببخشد نمی تواند دیگران را هم ببخشد.خیلی ساده است که اجازه دهید اشتباهات گذشته لحظه حالتان را نابود کند اما این سریع ترین راه به سمت افسردگی و ناراحتی است. خیلی مهم است که به خاطر داشته باشید که همه انسان ها اشتباه می کنند. مهم این است که از اشتباهاتتان درس بگیرید و خودتان را برای تجربیات آینده آماده کنید.مسائل احساسی مسائل ساده ای نیستند. اگر بخواهید به احساساتتان اجازه دهید، شما را عقب کشیده و فرصت های عشقی آینده را از شما می گیرند. باید سعی کنید روی زمان حال تمرکز کنید نه اشتباهات گذشته تان تا بتوانید آینده ای بهتر برای خودتان بسازید. روز بدون شب نمی تواند وجود داشته باشد؛ همینطور روشنایی بدون تاریکی. درمورد ما هم همینطور است، بدون دانستن ضعف هایمان، نمی توانیم به نقاط قوتمان پی ببریم.

پیش به سوی هدف در خانواده

هر خانواده ای برای خود هدف هایی دارد. هدف خانواده شما چیست؟ خوشبختی؟ تربیت فرزندانی صالح؟ خریدن خانه؟ داشتن بچه هایی تحصیل کرده و موفق؟ فکر می کنید چگونه می توانید خانواده تان را به سوی اهداف مورد نظر راهنمایی کنید؟ خانواده ای می تواند به اهدافش برسد که چند قاعده مهم را رعایت کند: رسیدن به هر هدفی مستلزم گذر از پیچ و تاب های مختلف است. گاهی رسیدن به هدف، زمان زیادی می طلبد و گاهی نیازمند هزینه کردن از خزانه ی روانی و مادی خود است. برای این که خانواده تحت تأثیر این عوامل مداخله گر، از مسیر هدف خود خارج نشود، باید رهبری برای آن تعیین شود. رهبری که از بقیه عاقل تر و آگاه تر است و می تواند مسیرهای انحراف از هدف را به موقع تشخیص بدهد و اعضای خانواده را در مسیر درست نگه دارد. در مورد هدف اصلی، تفاهم و توافق صورت بدهیم. برای این که بتوانیم خانواده مان را به سر منزل مقصود برسانیم، باید درباره ی هدف مان با اعضای خانواده گفتگو کنیم و سعی کنیم به یک فهم مشترک برسیم. برای مثال اگر هدف مان خوشبخت شدن است باید فرصتی فراهم کنیم تا هر یک از افراد خانواده برداشتی را که از این مفهوم دارند بیان کنند و بعد رهبر خانواده، جمع بندی ای از این هدف ارائه کند که در بر دارنده ی نکات خوب همه نظرات باشد. نسبت به هدف مشترک، احساس تعهد و مسؤلیت داشته باشیم. شناختن هدف بدون احساس مسؤلیت نسبت به آن، کاری از پیش نخواهد برد. باید شرایطی را فراهم کنیم که تک تک اعضای خانواده نسبت به رسیدن به هدف مورد توافق، احساس علاقه، تعهد و وظیفه داشته باشند.

کال جنی

اگر اهل ماجراجویی هستید دیدار از «کال جنی» پیشنهاد ما به شما می باشد. مکانی مناسب برای دوست داران تاریخ و طبیعت بکر که سکوت حاکم برآن و وجود حفره ها و تونل های عجیب و تودرتو آن را رازآلود کرده است. دره جن ها دره ای زیبا و حیرت انگیز می باشد که در شمال طبس و در اطراف روستای ازمیغان و در امتداد خروجی قناتی که در نزدیکی آن قرار دارد واقع شده است و 35 کیلومتر با شهرستان طبس فاصله دارد.محلی ها این دره را محل زندگی ارواح و جنیان می دانند.برای رسیدن به داخل دره حتما باید به مسیر آشنایی داشته باشید. دره دارای دیواره های بلند و پرشیب است که وارد شدن به آن می تواند خطراتی به همراه داشته باشد.وجود تونل ها و خانه هایی بنام «خانه گبر» در دل دیواره ها که برای سکنای درویشان و صوفیان زمان خود ساخته شده است از دیگر جذابیتهای این دره است که احتمالا به دوران ساسانیان بازمی گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت