بسته موفقیت

آیا می‌توانیم زمان را متوقف کنیم؟

هر چند وقت یک بار، در کتابی علمی‌تخیلی، فیلم یا یک نمایش تلویزیونی شخصیت‌هایی را می‌بینیم که می‌توانند آنچه را که همه آرزو داریم انجام دهند؛ یعنی زمان را متوقف کنند.اما آیا چنین چیزی امکان پذیر است؟ پاسخ به‌این پرسش مستلزم تمرکز کردن در اعماق فیزیک، فلسفه و ادراک انسانی است. اما ابتدا باید زمان را تعریف کنیم. شان کارول (فیزیکدان نظری در انستیتوی فناوری کالیفرنیا) می‌گوید: «از منظر یک فیزیکدان، زمان هیچ چیز رمزآلودی نیست؛ زمان صرفاً یک برچسب روی قسمتهای مختلف کیهان است که وقتی اتفاقی در حال رخ دادن است، به ما آن را اعلام می‌کند».کارول می‌افزاید بسیاری از معادلات فیزیک تمایز بسیار اندکی میان گذشته، حال و آینده ایجاد می‌کنند. یک جا که زمان خودش را نشان می‌دهد، نظریه نسبیت انیشتین است. طبق نظریه انیشتین، زمان با ساعت اندازه‌گیری می‌شود. از آنجا که قسمتهای تشکیل‌دهنده ساعت باید در فضا حرکت کنند، زمان با فضا درهم‌آمیخته می‌شود و مفهوم بزرگتری به‌عنوان فضا-زمان ساخته می‌شود که پایه و اساس جهان است.مشهور است که می‌گویند نسبیت نشان می‌دهد زمان بسته به سرعت حرکت ناظر نسبت به سایر مشاهده‌گران، می‌تواند غیرقابل اطمینان باشد. اگر شخصی را همراه با یک ساعت در سفینه‌ای فضایی و با سرعتی نزدیک به سرعت نور به فضا بفرستید، به‌نظر می‌رسد که زمان برای او کندتر از فردی که روی زمین مانده است، می‌گذرد. همچنین به‌نظر می‌رسد که فضانوردی که در یک سیاهچاله سقوط می‌کند، در اثر گرانش بسیار زیاد می‌تواند زمان را دچار اعوجاج کند؛ یا اینکه از دید یک ناظر دیگر، سرعت خودش را کند نشان دهد.اما کارول می‌گوید اینها راه متوقف کردن زمان نیستند. با اینکه ممکن است دو ساعت از لحاظ نسبیت با هم اختلاف داشته باشند؛ اما هر کدام از آنها باز هم زمان معمول را در چارچوب مرجع خود ثبت می‌کنند.کارول می‌گوید اگر به یک سیاهچاله نزدیک شوید، شاهد هیچ چیز متفاوتی نخواهید بود. شما به ساعت مچی‌تان نگاه می‌کنید و می‌بینید که با سرعت یک ثانیه در هر ثانیه به کار خودش ادامه می‌دهد.

افراد موفق ۴ عادت خوب دارند!
تعیین هدف باید به عادت شما تبدیل شود. باید بتوانید هدف هایتان را مشخص و خودتان را وقف رسیدن به آن ها کنید. اهداف برای افراد موفق اهمیت زیادی دارند. آن ها دقیقا می دانند که چه می خواهند، اهدافشان را جایی ثبت می کنند و برای رسیدن به آن دقیقا برنامه ریزی می کنند.دومین عادت افراد موفق نتیجه محور بودن آن ها است. این ویژگی دو تمرین دارد. اولین تمرین این است که مدام تلاش کنیم که چیزهای جدید یاد بگیریم. دومی هم در واقع مدیریت زمان است. مدیریت زمان به این معنی که اولویت بندی های مشخصی داشته باشیم و به صورت واضح و مشخص نهایت استفاده از زمان را ببریم.این ویژگی به خصوص برای موفقیت در زمینه های مادی بسیار اهمیت دارد. در واقع این توانایی است که کارها را انجام دهیم و سعی کنیم آن ها را هر چه سریعتر به پایان برسانیم. از طرفی هم پروراندن حس ضرورت و تعصب برای انجام کار بسیار مهم است.سعی کنید کارها را عقب نیندازید. ترس هایتان را کنار بگذارید و با تمام توانتان به سمت هدف هایتان حرکت کنید. ترکیبی از تلاش برای هدف محوری، نتیجه محوری و عمل محوری خودش تضمینی برای رسیدن به موفقیت می شود. چهارمین عادت افراد موفق این است که آن ها دائما با آدم ها در ارتباطند. این جایی است که در واقع شما روابط را در مرکزیت زندگی خود قرار می دهید. تصمیمی برای رشد دادن حس صبر، مهربانی، همذات پنداری و درک بیشتر است. تقریبا تمام شادی شما در زندگی با توانایی تان در برقراری ارتباط با آدم ها رابطه مستقیمی دارد.

خور؛ روستایی بر کرانه کویر

درفاصله ۸۵ کیلومتری شمال غربی شهر بیرجند، در کرانه شمالی دشت لوت، روستایی با خانه‌های کویری خودنمایی می‌کند به نام خور. روستای خور به‌عنوان نگین کویر بر پیشانی خراسان‌جنوبی از سمت یزد می‌درخشد و به‌عنوان یکی از شهرهای قدیمی در کتب تاریخی از آن نام برده شده است که بافت تاریخی آن متأثر از شرایط اقلیمی و جغرافیایی محیط خود است.در سبب نامگذاری آن بحث فراوان است، برخی گویند بدین سبب نام این روستا را خور نهاده اند که بر کرانه کویر است و نامی است که بر شهرها و آبادیهای حاشیه دریا و کویر می‌نهند.برخی روایت می‌کنند که در قدیم نام روستا شهر سبز بوده و در پی جنگی که در این روستا در می‌گیرد نام آن به خون و سپس خور تغییر پیدا می‌کند.خانه‌های گلی، پوشش گنبدی، حیاط مرکزی، بادگیرها، اتاق‌های دور تا دور حیاط، هشتی‌ها و دهلیزها، دیوارهای قطور و حوض و باغچه وسط حیاط ‌ ویژگی‌های معماری خور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دیدار جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی با علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، با دستورات ویژه

بیشتر

کاری – مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست برای

بیشتر

نسرین کاری- خراسان جنوبی بیش از ۲۰ هزار معلول ثبت شده در سامانه بهزیستی دارد

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت