بسته موفقیت

نخستین پرواز خودروی پرنده

شرکت اسلواکیایی کلین اخیرا توانسته برای نخستین بار با خودرویی به نام ایر کاریک پرواز بین شهری را میان فرودگاه «نیترا» و «براتیسلاوا» به انجام برساند. ساخت خودرو پرنده از سال‌ها پیش مدنظر مهندسان و دانشمندان قرار داشته است. این طرح حتی اگر به نمونه‌ی تجاری تبدیل شود، مشکلات فراوانی دارد؛ ازجمله تأمین ایمنی، عملکرد فنی رضایت‌بخش در دو حالت زمینی و هوایی، قیمت مناسب، هماهنگی با قوانین مرتبط با تردد خودروهای جاده‌ای و مقررات هوانوردی، رعایت استاندارد آلودگی صوتی و نیاز به آموزش خاص برای راننده (خلبان). با این وضعیت، پیش‌تولید و ساخت نمونه‌های آزمایشی نیز پرهزینه است. شرکت اسلواکیایی کلین خیرا توانسته برای نخستین بار با خودروی ایر فلای یک پرواز بین شهری را میان فرودگاه «نیترا» و «براتیسلاوا» به انجام برساند. در پایان این پرواز ۳۵ دقیقه‌ای، پروفسور «استفان کلاین»، مخترع این خودروی پرنده با فشار دادن کلیدی بال‌های اتومبیل را جمع کرد و از همان‌جا به‌صورت زمینی راهی خانه شد. این شرکت بیش از ۳۰ سال روی این خودروی پرنده کار کرده است. آقای کلاین با انجام ۱۴۲ فرود موفق و بیش از ۴۰ ساعت پرواز آزمایشی به این نتیجه رسیده که بالاخره می‌تواند سومین نمونه اولیه خود را از مرحله کانسپت فراتر ببرد. خودروی ایر فلای در جدیدترین آزمایش به سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت رسید که کمی کمتر از حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتری آن است. نمونه اولیه فعلی ایر کار از یک موتور بی‌ام‌و با ۱۶۰ اسب بخار قدرت، پروانه ثابت و چتر نجات بهره می‌برد. او حالا روی یک مدل جدید با ۳۰۰ اسب بخار قدرت کار می‌کند که می‌تواند مجوز پرواز CS-23 را از مراجع هوانوردی اروپا دریافت کند و در عین حال با مجوز M1 برای حرکت در جاده‌ها ایمن باشد.پیاده‌سازی این ایده احتمالا در عمل با چالش‌های بیشتری مواجه خواهد بود، اما نشانه‌ها حاکی از آن هستند که مراجع قانونی بالاخره دارند با ایده خودروهای پرنده کنار می‌آیند. استفان کلاین مؤسس و مدیر شرکت کلاین ویژن است. وی اصالتا اهل کشور اسلواکی واقع در نزدیکی جمهوری چک امروزی است.

راهکارهایی برای تقویت تمرکز
وقتی نمی توانید روی موضوعی تمرکز داشته باشید، تنها یکی از علائم نشاندهنده این است که باید هرچه زودتر ذهن تان را پاکسازی کنید.انجام امور روزانه بدون داشتن ذهنی شفاف مانند نقش بازی کردن به عنوان یک عروسک است. هر چقدر حضور ذهن تان کمتر باشد، کمتر می شنوید، کمتر می بینید، کمتر احساس می کنید و به دنیای اطراف تان توجه کمتری خواهید داشت. موجودی خواهید بود که در قالب یک انسان حرکت می کنید، ولی بدون احساس یا وجود واقعی رفتار می کنید. داشتن تمرکز به فرد اجازه می‌دهد جهان درونی خود را به گونه‌ای شکل دهد که افکار، انگیزه‌ها و احساسات با اهدافی که در مغز اولویت خواهند داشت،‌ مرتبط باشد.حضور در فضای سبز: بررسی‌ها نشان می‌دهد شرایط و محیط طبیعی همچون قرار گرفتن در فضاهای سبز می‌تواند برای رشد مغز کودکان و تقویت سطح تمرکز و افزایش بازدهی در دانشگاه و محیط کار مفید باشد. تغییر چیدمان محل کار و زندگی: محیط اطراف می‌تواند نقش حائز اهمیتی در میزان تمرکز داشته باشد. با اعمال تغییراتی روی میز کار فضایی را ایجاد کنید تا برای حفظ تمرکز مناسب باشد. بهبود سطح کیفیت سلامت: فعالیت جسمی، رژیم غذایی و وزن فاکتورهای هستند که بر عملکرد و سطح تمرکز فرد تاثیر می‌گذارد. به طور مثال، اگر وعده غذایی صبحانه را حذف کنید نمی‌توانید تا هنگام وعده نهار کاری که مشغول به انجام آن هستید به بهترین شکل انجام دهید. توجه به وضعیت سلامت، فعال بودن از نکات مهم به حساب می‌آیند.

مسجد جامع قائن

در شمال شهرستان بیرجند در مرز شرقی ایران شهرستان قائن قرار دارد که در گذشته دور مرکزیت منطقه قائنات را داشته است. از قدیمی‌ترین و زیباترین بناهای تاریخی به‌جا مانده از قرن هشتم در این شهرستان مسجد جامع قائن است که با شماره ۲۹۵ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. به استناد کتیبه موجود در ایوان مسجد جامع، این بنا در سال ۷۹۶ ه. ق به دستور امیرجمشید قارنی ساخته شده، بنابراین مسجد جامع از آثار ساخته شده در اواخر دوره ایل‌خانی و اوایل دوره تیموری است. این اثر دارای اجزایی از قبیل صحن، ایوان، شبستان‌های طرفین ایوان، طاق نماهای اطراف صحن (حجره‌ها)، در ورودی و پایاب است. ایوان مسجد شاخص‌ترین عنصر معماری آن است.عمده تزئینات بکار رفته در بنا شامل آجرکاری‌های پیشانی ایوان، نقاشی‌های سطوح داخلی ایوان و تزئینات به‌کار رفته در محراب‌های دوگانه آن می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


طرح راه آهن خراسان جنوبی به عنوان بخشی از مسیر ریلی زاهدان – زابل –

بیشتر

پارسی – مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خراسان جنوبی از پرداخت بیش از

بیشتر

بهروزی فر – سرمقاله امروز را اختصاص می دهم به همه آنها که دِین بزرگی به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت