بسته موفقیت

شازده کوچولو

اثر آنتوان دوسنت اگزوپری

کتاب شازده کوچولو اثر آنتوان دوسنت اگزوپری، بعد از قران و انجیل، محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین کتاب در تاریخ است. بر اساس آمارهایی که در سال ۲۰۱۳ منتشر شده است، گفته می‌شود این رمان به صدها زبان مختلف ترجمه شده و میلیون‌ها نسخه از آن به فروش رفته است.آنتوان دوسنت اگزوپری – نویسنده کتاب – در سال ۱۹۰۰ در شهر لیون در فرانسه به دنیا آمد. در چهارده سالگی یتیم شد و مسئولیت تامین هزینه خانواده به دوش او افتاد. خدمت نظام را در نیروی هوایی گذراند و فن خلبانی و مکانیک آن را یاد گرفت و به یک‌باره به خدمت ارتش درآمد. اگزوپری بعد از تسلیم فرانسه به قوای آلمان، از آن کشور تبعید شد و به آمریکا رفت. در آمریکا سه کتاب نوشت که شازده کوچولو یکی از این سه کتاب بود. اگزوپری در یکی از پروازهایش گم شد و هرگز بازنگشت و این شاید آروزی او بود. آسمان قربانی فرزانه‌ای را پذیرفت.محمد قاضی – مترجم کتاب – درباره اگزوپری در مقدمه کتاب آورده است: اگزوپری نویسنده‌ای است انساندوست، نازک‌خیال، باذوق و توانا، شیوه نگارشش بسیار ساده و شیرین و روان و سهل و ممتنع است. مطالب ژرف فلسفی را در قالب عبارت‌های بسیار ساده و کوتاه و تقریبا بچگانه چنان استادانه می‌ریزد که خواننده را مجذوب و مسحور زیبایی کلام و بلندی فکر می‌کند.
اگزوپری علاوه بر شازده کوچولو چندین کتاب زیبای دیگر نیز نوشته است که از جمله آن‌ها می‌توان به زمین انسان‌ها و خلبان جنگ اشاره کرد. کتاب شازده کوچولو با خاطرات دوران کودکی یک خلبان آغاز می‌شود. هنگامی که او شش ساله بود، در کتابی راجع به جنگل و حیوانات تصویر زیبایی از یک مار بوآ که حیوان درنده‌ای را بلعیده بود، دید. در کتاب نوشته شده بود که مارهای بوآ شکار خود را بی‌آنکه بجوند درسته قورت می‌دهند. بنابراین کودک شش ساله تصمیم می‌گیرد یک نقاشی از مار بوآ که حیوانی را قورت داده است بکشید. پس از کشیدن نقاشی، وقتی او شاهکار خود را به آدم‌بزرگ‌ها نشان می‌داد کسی متوجه موضوع نمی‌شد چون: «آدم‌بزرگ‌ها همیشه نیاز به توضیح دارند.»

از خشم برای ایجاد تعادل در تنش‌ها استفاده کنید

خشم همیشه با جروبحث و درگیری همراه است. اگر احساس می‌کنید هر زمان دچار خشم می‌شوید با دیگران درگیری‌های فیزیکی و لفظی پیدا می‌کنید این به معنای آن است که شما نیاز به خودآگاهی دارید. در این صورت باید یاد بگیرید که از روش‌های سودمند برای پیشگیری از تنش‌ها استفاده کنید. باید تمرین کنید در آن هنگام آرامتر حرف بزنید، درست نفس بکشید، به موقع سکوت کنید و صدایتان را پایین بیاورید. شما ممکن است احساس کنید که برای کنترل خشم‌تان باید روی حالت‌های چهره، چشم‌ها و تکان دادن بدن نیز کار کنید. علاوه بر این لازم است که همواره موضوعات را از منظر دیگران ببینید بدون اینکه بخواهید آنها را با پیش‌فرض‌های خود که معمولا از روی عصبانیت شکل گرفته‌اند قضاوت کنید. یادتان باشد که اگر کسی باعث خشم‌تان شده همیشه این کار را از روی عمد و با هدف آسیب زدن انجام نمی‌دهد. بسیاری از آدم‌ها از عواقب حرف و رفتار خود آگاه نیستند. بسیاری از افراد به احساسات و خواسته‌های دیگران بی‌توجه هستند بنابراین اغلب بدون توجه دقیق کاری را می‌کنند یا حرفی را می‌زنند که باعث ناراحتی می‌شود. در یک دنیای ایده‌آل خوب بود که همه متوجه همه چیز بودند اما واقعیت این است که اینگونه پیش نمی‌رود. خشم می‌تواند یک مشکل باشد اما در هر صورت این بخشی از موجودیت شماست. اگر فکر می‌کنید به راحتی دچار خشم می‌شوید آن را به عنوان فرصتی در نظر بگیرید برای اینکه خودتان را بهتر بشنا‌سید.

مسجد جامع هندوالان

باشکوه‌ترین اثر تاریخی که در شهر درمیان قرار دارد، مسجدی است که متعلق به دوره تیموری است. مسجد جامع هندوالان دارای تزئینات زیبا و باارزشی است که سبب برتری این مسجد در میان سایر مساجد شهرستان درمیان شده است. اهالی این روستا معتقدند این مسجد هزار سال قدمت داشته و توسط «سیف ا…» پسر «منصور» ساخته شده‌ است. روستای هندوالان که در گذشته آن را هرندووا نیز می نامند. اما عظمت روستا باعث شد که به نام هند کوچک نیز معروف شود. این مسجد از بناهای قرن هفتم و هشتم هجری قمری است، جالب ترین و قدیمی ترین بخش آن گنبد مسجد است که با مهارت خاصی بر روی فضای چهار ضلعی ساخته شد. شبستان ستوندار در دو طرف گنبد خانه قرار دارد، و سبک پوشش و روشنایی آن از ویژگی های ممتاز بناست مسجد یاد شده مقارن با عصر شاهرخ تیموری ساخته شده و دوره های بعدی بازسازی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرماندار شهرستان زیرکوه نیز به خبرنگاران گفت: تاکنون یک هزار میلیارد تومان خسارت به حوزه

بیشتر

سربازی – رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فردوس در آئین تجلیل از خیرین مدرسه

بیشتر

دادرس مقدم – «همه ما برای بارش باران دعا می‌کنیم اما غافل از آنکه خدا به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت