یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته موفقیت

دکتر محمد اسماعیل رضوانی

محمد اسماعیل رضوانی، در 10 اردبیهشت 1300 در قریه خراشاد بدنیا آمد. پس از آنکه تحصیلات خود را به پایان رساند به استخدام وزارت فرهنگ در آمد و به کار تدریس در مدارس بیرجند پرداخت؛ رضوانی بعد از آنکه به تهران آمد به تحصیلات خود ادامه داد و توانست دوره لیسانس، فوق لیسانس و دکترا را طی کند . وی مدتها در دانشگاه ملی و دانشگاه تهران به تدریس مشغول بود و پس از آنکه در سال 1358 بازنشسته شد ، تا پایان عمر به تحقیق و پژوهش در زمینه تاریخ ایران پرداخت محمد اسماعیل رضوانی سرانجام در 5 فروردین 1375 در تهران فوت نمود. محمداسماعیل رضوانی، نویسنده، تاریخ‌پژوه و پژوهشگر تاریخ مطبوعات ایران بود که به دلیل پژوهش‌های ارزشمند خود در حوزه‌های تاریخی به پدر تاریخ معاصر و تاریخ مطبوعات ایران مشهور است؛ دانشمندی گرانمایه که می‌توان او را اختری در آسمان تاریخ‌پژوهی ایران دانست. محمداسماعیل رضوانی بعد از آنکه مدتی به تدریس در مدارس بیرجند پرداخت، به تهران منتقل شد و در دبیرستان فرخی به تدریس پرداخت. او در سال ۱۳۲۸، تحصیل در دوره کارشناسی رشته تاریخ و جغرافیا را در دانشسرای عالی آغاز کرد و تا سال ۱۳۳۵ خورشیدی موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد شد. رضوانی سرانجام در ۱۳۴۲ خورشیدی به دریافت دکتری در رشته تاریخ از دانشگاه تهران نایل شد. وی پس از اخذ این مدرک، مدت‌ها در دانشگاه ملی و دانشگاه تهران به تدریس مشغول بود. از استاد رضوانی تألیفات و مقالات ارزشمندی به جا مانده است که مهم‌ترین آنها عبارتند از: زمینی که روی آن زندگی می‌کنیم، انقلاب مشروطیت ایران، اعلان‌ها و اعلامیه‌های دوره قاجار، تبلیغات نامه تنسر با همکاری مجتبی مینوی، تصحیح تاریخ منتظم ناصری در سه جلد، سفرنامه ظهیرالدوله همراه مظفرالدین شاه به فرنگستان، روزنامه خاطرات ناصرالدین شاه در سفر سوم فرنگستان، عالم آرای عباسی. استاد رضوانی در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز علاوه بر پژوهش و نگارش کتاب به تدریس ساعتی در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران، تربیت معلم، دانشگاه شهیدبهشتی، دانشگاه الزهرا، تربیت مدرس و بنیاد فرهنگ و دانشگاه آزاد اسلامی مشغول بود.

تقویت اراده؛ چطور عزم‌مان را جزم کنیم؟

به لطف خواب کافی، قشر جلوی مغز بهتر می‌ تواند جلوی تصمیم‌تان برای لذت‌ های آنی را بگیرد. تا به حال دقت کرده‌اید که پس از یک شب کم‌خوابی چه راحت حواس‌تان از کارها پرت می‌شود؟ در حقیقت زمانی که کمتر از ۸ ساعت بخوابید، بخش‌هایی از مغزتان که مسئول اراده‌تان است، خاموش می‌شود. در این مواقع «ضعف اراده‌» باعث می‌شود نتوانید کارهای خود را به درستی انجام بدهید و اهداف‌تان را دنبال کنید. مدیتیشن بخش‌ هایی از مغز که مسئول اراده‌‌ اند را تقویت می‌کند مدیتیشن بخش‌هایی از مغز را که مسئول اراده‌‌اند، تقویت می‌کند. مدیتیشن این بخش‌های مغز را بزرگ‌تر می‌کند و باعث ارتباط بهتر این بخش‌ها با بخش‌هایی می‌شود که در کنترل تصمیمات فرد نقش دارند. حتی روزانه ده دقیقه مدیتیشن هم پس از دو ماه به طور محسوسی باعث رشد قشر جلوی مغز می‌شود. در واقع با مدیتیشن می‌توانید فیزیولوژی اراده‌تان را تغییر دهید. تنها دو ماه پس از ورزش منظم، بخش‌هایی از مغز که در اراده‌ نقش دارند بزرگ‌ تر، قوی‌تر و هماهنگ‌ تر می‌ شوند.فواید ورزش را دست کم نگیرید. بسیاری تصور می‌کنند ورزش تنها برای عضلات و استخوان‌ها مفید است. در حالی‌که ورزش علاوه بر فوایدی که برای جسم دارد، به عملکرد مغز نیز کمک می‌کند. تنها دو ماه پس از ورزش منظم، بخش‌هایی از مغز که در اراده‌ نقش دارند بزرگ‌تر، قوی‌تر و هماهنگ‌تر می‌شوند. در نتیجه راحت‌تر می‌توانید به حواس‌پرتی‌ها نه بگویید و اهداف خود را با شور و اشتیاق بیشتری دنبال کنید. بهتر است کارهای مهم‌تر یا کارهایی را که انجام‌شان نیاز به اراده دارد، در ساعات ابتدایی صبح به انجام برسانید. وقتی که صبح‌ها پس از یک خواب کامل بیدار می‌شوید، عضله‌ی اراده‌تان حداکثر قدرتش را دارد.

روستای ازمیغان ، روستای چهار فصل

روستای ازمیغان از توابع بخش مرکزی شهرستان طبس واقع در استان خراسان جنوبی می باشد .این روستا دارای طبیعتی بسیار شگفت انگیز در میان کویر است و رودخانه های دائمی در آن جریان دارند و به طرز شگفت انگیزی شما در این جا قادر خواهید بود شالیزار و نخلستان را در کنار یکدیگر ببینید .این روستا در میان کویر در ارتفاع هزار متری از سطح دریا قرار دارد و به عنوان یکی از زیباترین مناطق گردشگری طبس، از آن یاد می شود. در بالادست نهر آب منتهی به این روستا قسمتی به نام تخت عروس است. این قسمت به خاطر وجود سنگ بزرگ سفیدی که در کف دره خود نمایی می‌کند، به این نام خوانده می‌شود. این سنگ بزرگ سفید در وسط رودخانه قرار دارد و به سبب آنکه از دو طرف آن آب در حال حرکت است، به مانند یک تخت به نظر می‌رسد.در نزدیکی روستا تنگه و آبشاری وجود دارد که برای آب تنی و شنا خیلی لذت بخش است. طول تنگه زیاد نیست و یکی از دنج ترین و زیباترین تنگه های ایران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت