بسته موفقیت

روی افکار منفی خود را از بین ببریم؟

افکار منفی بر روی سلامت ذهن اثر می‌گذارند. این دلیلی است که بخش تاریک ذهن بیشتر به کار گرفته می‌شود. به روابط و کسانی که دوست‌شان دارید، صدمه می‌زند. موضوع دید مثبت به زندگی را برای شما سخت می‌کند.
از منفی حرف زدن با خودتان دست بردارید. (در دعوا‌ها ذهنی، ری‌اکشن‌های منفی)اتفاقات را با قاب مثبت ببینید و سعی کنید دیدی برابر به جنبه‌های منفی و مثبت داشته باشید.الگوی ذهنی جدیدتری را برای خود بسازید. از افکار منفی به قدم زدن و موزیک خوب گوش دادن پناه ببرید.لحظه‌های مثبت را ارزشمند بدانید و آن‌ها را حفظ کنید.

بهار، بهترین زمان برای نوسازی باغچه

کرونا باشد یا نباشد، قرنطینه باشد یا نباشد، طبیعت کار خودش را می‌کند. درختان جوانه می‌زنند و شکوفه می‌کنند. حتی بعضی شکوفه‌ها کم کم دارند میوه می‌شوند. بازار پر است از سبزی‌های کوهی. والک، کنگر، قازیاغی، شنگ، کاسنی، پونه و آویشن. بهار بلد است جای خودش را باز کند، در این شرایط شما هم می‌توانید باغچه خود را بهترین کنید. چه گل‌های رنگارنگ بهاری بکارید چه سبزیجات خانگی یا درخت میوه یا حتی به گل‌های قدیمی رسیدگی کنید، اوایل بهار بهترین زمان شروع کار در باغچه است.
گل‌های بهاری زیادی هستند که می‌توانند زینت بخش باغچه بهاری‌تان باشند مثل بنفشه، لاله، زنبق، میمون، شب بو، لاله عباسی، شمعدانی، پامچال، جعفری، اطلسی، مینا چمنی، انگشتانه و … بهار فصل مناسب برای تکثیر این گل‌های بهاری است. شما می‌توانید با خریداری آن‌ها خانه‌تان را زیباتر کنید. بسته به نوع گل و حساسیت یا سازگاری‌اش به آفتاب آن را در حیاط بکارید. البته اگر حیاط ندارید می‌توانید این تجربه را در بالکن یا تراس خود عملی کنید. می‌توانید ورودی حیاط یا دیوار بالکن خود را با یک یا چند گلدان تزئین کنید. در این گلدان‌ها هم ترکیبی از گل‌های پیازی مثل نرگس، زنبق یا سایر گل‌ها با رنگ‌های متنوع بکارید. فقط موقع کاشت دقت کنید گیاهان هم‌نیاز دارند در کنار هم کاشته شوند. مثلا آن‌ها که نیاز آبی و آفتابی شبیه هم دارند. اگر چنین گلدان‌هایی را از قبل دارید دستی به سر و رویشان بکشید، اگر لازم است گلدانشان را عوض کنید و گرنه همان‌ها را استفاده کنید.

توصیه‌های اجتماعی برای مراسم خاکسپاری در دوران کرونا

انجمن علمی پزشکی اجتماعی ایران به منظور جلوگیری از شیوع کرونا در تشییع جنازه ها، دستورالعملی را منتشر کرده است که چند مورد از آن را در اینجا ذکر می‌کنیم:
تمهیدات در نظر گرفته شده برای تشییع فرد متوفی به دلیل ابتلا به کرونا برای حفظ سلامتی بازماندگان و سایر مردم ضروری است و مسئولیت همگانی ایجاب می‌کند که توصیه‌های کارکنان بهداشتی در این زمینه به دقت رعایت گردد. در شرایط اپیدمی، احتمال آلوده بودنِ هر فرد، حتی به صورت بدون علامت به این بیماری وجود دارد. حتی اگر متوفی به علت دیگری فوت شده باشد، ولی احتمال ابتلای همزمان به کووید ۱۹ نیز وجود دارد و برای خاکسپاری باید این موضوع در نظر گرفته شود. از آنجا که احتمال انتقال ویروس از افراد حاضر در تجمعات وجود دارد باید حتی المقدور از قرار گرفتن در تجمعات خودداری کرد. بهتر است در این دوره خاص، تسلیت گویی‌ها عمدتا به شکل تلفنی یا از طریق اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و غیرحضوری باشد.
افراد دارای سابقه بیماری‌های خاص یا مشکلات قلبی، تنفسی و دیابت از شرکت در اینگونه مراسم خودداری کنند. زمان مراسم باید به حداقل ممکن کاهش یابد و از روبوسی، درآغوش گرفتن، خوردن و آشامیدن و پذیرایی به هر شکل در کل مراسم خودداری شود. در زمان خاکسپاری از لمس کفن، دست زدن به متوفی یا تابوت و پارچه‌های روی آن و افتادن بر روی مزار خودداری شود. توصیه می‌شود هر گونه مراسم دعا و عزاداری به صورت انفرادی و در منزل انجام شود و از تجمعات حتی المقدور اجتناب شود. از دست زدن به صورت، بینی، چشم‌ها و دهان در طول مراسم به صورت جدی اجتناب شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دیدار جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی با علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، با دستورات ویژه

بیشتر

کاری – مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست برای

بیشتر

نسرین کاری- خراسان جنوبی بیش از ۲۰ هزار معلول ثبت شده در سامانه بهزیستی دارد

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت