بسته موفقیت

آشنایی با قوانین چک

امروزه بسیاری از روابط اقتصادی و مالی از طریق چک انجام می‌شود و به دلیل مشکلاتی که نقدینگی در گردش برای افراد جامعه ایجاد می‌کند، سعی وافر دولت‌ها بر این قرارگرفته که از چک ابزاری بسازند که جایگزین پول و نقدینگی باشد و به آن‌چنان اعتبار و اهمیتی بدهند که افراد اجتماع به‌راحتی آن را در روابط مالی خود به‌کارگیرند. به همین دلیل نقش اقتصادی چک بسیار سرنوشت‌ساز و خطیر است.
درصورتی‌که دارنده چک تا شش ماه از تاریخ صدور چک برای وصول آن به بانک مراجعه ننماید دیگر حق شکایت کیفری نخواهد داشت. دارنده چک برای تعقیب کیفری باید ظرف ۶ ماه از تاریخ صدور برای دریافت وجه آن به بانک مراجعه نماید و ظرف ۶ ماه از تاریخ صدور گواهی عدم پرداخت برای طرح شکایت به دادسرا مراجعه کند، در غیر این صورت دیگر امکان طرح شکایت کیفری نیست.
کسی که چک پس از برگشت از بانک به وی منتقل گردیده حق شکایت کیفری نخواهد داشت مگر آنکه انتقال قهری باشد. به‌عنوان مثال اگر فرد الف چکی از شخص ج داشته باشد و آن را به بانک ببرد اما به دلیل عدم وجود موجودی، چک پرداخت نشود و بانک آن را برگشت بزند و پس از آن، این چک را به دلیل طلبش به فرد ب انتقال دهد، ب حق شکایت کیفری از ج را نخواهد داشت. اما اگر این چک مثلا به ب به ارث رسیده باشد، امکان شکایت کیفری از بین نمی‌رود.درصورتی‌که دارنده چک بخواهد چک را به وسیله شخص دیگری به نمایندگی از طرف خود وصول کند و حق شکایت کیفری او در صورت بی‌محل بودن چک محفوظ باشد، باید هویت و نشانی خود را با تصریح نمایندگی شخص مذکور در ظهر چک قید نماید و بدین ترتیب حق شکایت کیفری وی محفوظ خواهد بود.صادر‌کننده نباید، در زمان مندرج در چک، تمام یا قسمتی از وجه را از بانک خارج کند به شکلی که در زمان سررسید در حساب وی وجه نباشد. همچنین نباید دستور پرداخت نشدن چک را صادر کند یا اینکه نباید چک را به شکل غیر صحیح تنظیم کند. در صورت عدم مطابقت امضاء، قلم‌خوردگی و مسائلی از این قبیل، بانک از پرداخت پول خودداری می‌کند.

درک حس خوشبختی چگونه است؟

افراد خوشبخت تلاش می کنند با انجام کارهایی باعث شادی دیگران شوند. تقسیم شادی به خودی خود مسرت بخش است و به حفظ مثبت اندیشی کمک می کند. تحقیقات نشان می دهد مهربانی به دیگران باعث افزایش حس خوشبختی در خود فرد می شود. فرقی نمی کند موفقیت منحصر به آنان باشد یا دیگران، افراد خوشبخت در هر صورت از این اتفاقات به وجد می آیند.جشن گرفتن موفقیت های دیگران شما را به آنان نزدیک تر می کند. با این کار زمانی که اتفاق خوبی برای شما می افتد، آنان نیز خوشحال شده و شما را در لحظات خوشتان همراهی می کنند. رد خوشبخت می داند که افراد، تجارب خوش را برای او رقم می زنند. صمیمیت چه در بعد عاطفی و چه در بعد فیزیکی در شادمانی و حس خوشبختی موثر است. تحقیقی در سال ۲۰۱۲ نشان داد، ازدواج می تواند به عنوان عاملی برای تقویت حس شادمانی مد نظر قرار گیرد. البته باید توجه داشت که ازدواج تنها عامل حیاتی ایجاد یک زندگی شاد محسوب نمی شود.افراد خوشبخت با توسعه زنجیره ارتباطات اجتماعی، حس بهتری نسبت به زندگی خود پیدا می کنند.کاهش استرس یکی از مهمترین عوامل خوشبختی است. بنابراین اگر معتقدید فرد خوشبختی هستید، به احتمال زیاد با راهکارهای حفظ آرامش خود آشنایی دارید. انجام مدیتیشن، ورزش کردن و صحبت با دوستان از فشارهای روحی می کاهند. افراد شاد بیش از آن که بر روی خرید جدیدترین اجناس بازار تاکید داشته باشند، به دنبال عوامل دیگری (مثل برقراری روابط مفید با دیگران) هستند.

قلعه کوه قاین ( قلعه حسین قاینی )

قلعه کوه قاین اثری عظیم و شاخص با چندین هکتار مساحت است که از قلاع دوره سلجوقی و یکی از پایگاه‌های عمده فداییان دوره اسماعیلیه است. این قلعه بر فراز کوهی مشرف بر شهر قاین ساخته شده است که از سمت جنوب و شرق به کوهستان و از سمت غرب و شمال به دشت قاین محدود می‌شود. قلعه با تابعیت از ناهمواری‌های کوه از دو بخش متمایز که یکی متعلق به سربازان و دیگری بخش امیرنشین بوده ساخته شده است. فضاهای داخلی آن شامل اتاق‌ها، برج‌ها، آب انبارهای متعدد و راهروهای ارتباطی می‌باشد. قلعه کوه قاین یک اثر تاریخی مربوط به دوره سلجوقی است. این بنا با شماره ثبت ۴۸۰۳ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است. در سال ۱۸۷۲ میلادی دکتر بلوکه به اتفاق گلد اسمیت در بازدیدی از قائن، این قله را همان شهر آرتاگوانا می‌داند که در دوره هخامنشیان کاخ تابستانی سلاطین ایران بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت