دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳

بسته موفقیت

لبخند بزنید

به محض اینکه از خواب بیدار می شوی، لبخند بزنید.، لبخند زدن فواید زیر را به ارمغان می آورد: وقتی لبخند می زنید بدنتان هورمون هایی مثل اِندورفین ترشح می کند که باعث می شود احساس خوبی داشته باشید.این یعنی وقتی به محض بیدار شدن لبخند می زنید روزتان را با یک حس و حال خوب شروع خواهید کرد. علاوه بر این، وقتی لبخند می زنید در اثر ترشح سرتونین حال و هوای شما بهتر شود. لبخند باعث می شود سیستم دفاعی بدنتان تقویت شود. پس اگر روزتان را با نشاط شروع کنید و تا پایان روز لبخند را فراموش نکنید، در واقع از ابتلا به بیماری ها هم جلوگیری می کنید.

کلید طلایی برای یک زندگی متفاوت

روزانه 10 تا 30 دقیقه قدم بزنید و در هنگام قدم زدن لبخند را فراموش نکنید. این کار بهترین داروی ضدافسردگی است. حداقل 10 دقیقه در روز با خود خلوت کنید، اگر لازم شد یک قفل بخرید. با استفاده از ویدیو برنامه‌های تلویزیونی آخر شب و مورد علاقه‌تان را ضبط کنید، تا بیشتر بخوابید. صبح‌ها که از خواب بیدار می‌شوید این جمله را کامل و تکرار کنید: “امروز قصد دارم که …” امسال بیشتر، از سال پیش به تماشای فیلم‌های سینمایی (مناسب برای تمام سنین)، بازی با دوستان و خواندن کتاب بپردازید.زمانی را به مراقبه و نیایش اختصاص دهید. این کارها سوخت روزانه برای انجام زندگی پرمشغله‌تان را فراهم می‌کنند. با افراد بالای 70 سال و زیر 6 سال اوقات بیشتری صرف کنید. در بیداری رویا ببینید. از غذاهایی که از گیاهان و درختان به دست می‌آیند بیشتر استفاده کنید، و کمتر از مواد غذایی که در کارخانه‌ها تولید می‌شوند استفاده کنید. چای سبز و مقادیر بسیار بیشتری آب بنوشید. تمشک، غذاهای دریایی، کلم بروکلی، بادام و گردو مصرف کنید. تلاش کنید هر روز حداقل سه نفر را به لبخند وادارید. از خانه گرفته تا داخل ماشین و روی میز کار همه را غبارروبی و مرتب و تمیز کنید، بگذارید انرژی تازه‌ای وارد زندگی‌تان شود.انرژی پرارزش‌تان را بر سر شایعه‌سازی، هیولاهای انرژی‌خوار، مسایل مربوط به گذشته، افکار منفی و یا چیزهایی که کنترلی بر آن ندارید هدر ندهید. در عوض انرژی‌تان را صرف لحظه مثبت فعلی کنید.

با انگیزه شوید و با انگیزه بمانید

بهترین انگیزه این است که به خود انگیزه دهیم. چگونه می توان با انگیزه و با روحیه بود؟ چگونه می‌توان اشتیاق خود را حفظ کرد و هیجان خود را بالا برد؟در تصمیم خود جدی باشید: تصمیم بگیرید که تمام مسیر را تا نوک قله پیش بروید. اگربرای شروع قدمی برداشته اید و تا این زمان، تصمیمی از ذهن شما گذشته است، حال ذهن خود را برای پیمودن کل مسیر تا نوک قله آماده کنید، پس از آن است که ذهن شما به پرواز درخواهد آمد.زندگی شما مانند سایه‌ای است که از گوشه تاریک یک تپه سر بر می‌آورد تا لحظه‌ای که تصمیم بگیرید «می‌خواهم در کاری که می‌کنم بهترین باشم.» و ناگهان به سوی خورشید بالا می روید، و زندگی شما تا ابد متفاوت و فوق العاده می‌شود. پس مصمم باشید و دیگر با بی خیالی روزگار نگذرانید.محدودیت ها را بشناسید: محدودیت هایی را که مانع پیشرفت شما می شود، بشناسید. دریابید برای این که در کارتان بهتر شوید چه گام‌هایی باید بردارید و چگونه؟
از دیگران هم بپرسید. دریابید چگونه می‌توانید در گام‌هایتان جدیت و پشتکار داشته باشید. هر گامی که با جدیت برداشته شود موفقیت امروز شما را تأمین می‌کند.با افراد مناسب ارتباط داشته باشید: چه کسانی افرادی مناسب هستند؟ برنده ها یا مثبت اندیش ها؟ با افرادی همنشین باشید که برای خود هدف و برنامه ریزی دارند. با افرادی که از روحیه ای قوی برخوردارند. با عقاب ها همراه باشید. به گفته زیگ زیگلار، «اگر می‌خواهی با عقاب‌ها پرواز کنی، با بوقلمون‌ها نگرد.» و با افراد منفی نگر و کسانی که افکار مسموم دارند و دائم ناله و شکایت می‌کنند ارتباط‌مان را کم کنیم.خیلی خوب از خودتان مراقبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهروزی فر – پرده اول؛ با مهر تأیید نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تمامی وزرای

بیشتر

چند روز پیش از خیابان حکیم نزاری رد می شدم از ابتدای خیابان درگیر یک

بیشتر

محمدی – مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از آغاز طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت