دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳

بسته موفقیت

آینده ما را گذشته رقم می‌زند

این باور غیرمنطقی که ما اسیر گذشته‌ایم، انرژی فعالیت و تلاش را از ما می‌گیرد. اگر در گذشته اشتباهی پیش آمده و درست عمل نکرده‌ای، فرصت‌هایی در اختیارت هست و می‌توانی برچسب‌های شکست خورده یا بدشانسی را حذف کرد.بعضی افراد معتقدند چون گذشته نابسامان داشته‌اند و از فرصت‌ها درست استفاده نکرده‌اند، حالا محکوم به شکست و بدبختی هستند. در حالی که با باور این‌که من می‌توانم زندگیم را عوض کنم، انرژی وارد زندگی می‌شود و افکار نو جای افکار پریشان گذشته را می‌گیرد. از سرزنش زندگی گذشته دست بردارید. شرایط را موجب مشکلات خود ندانید.

نشاط و امید، دو یار همراه

یک مشاور و مددکار عنوان می کند: وقتی نشاط را به عنوان سرزنده بودن در نظر می‌گیریم، این واژه در دل خود، مفاهیم دیگری از جمله امید را جای می‌دهد. البته منظور ما از امید، تنها یک احساس خوشایند به آینده نیست بلکه تعریف امید در این جا آن وضعیتی است که به فرد کمک می‌کند تا بتواند انگیزه خود را برای پیگیری اهداف با استفاده از روش‌های متفاوت حفظ کند. شاید به صورت خودمانی بتوانیم بگوییم امید آن حسی است که وقتی در راه رسیدن به هدف شکست می‌خوریم به ما انگیزه می‌دهد تا راه دیگری را امتحان کنیم.عبدالصالح خزائی ادامه می دهد: با توجه به نزدیکی دو مفهوم نشاط و امید، در ادامه راهکارهایی را معرفی خواهیم کرد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید با امید و نشاط بیشتر اهداف خود را در زندگی دنبال کنید.وی توصیه کرد: غرق در اخبار بد نشوید. در جریان اخبار روز بودن، خوب است اما اگر قرار باشد روزی چند ساعت وقت صرف دنبال کردن اخبار به ویژه اخبار منفی کنید، به زودی احساس ناامیدی در شما تشدید خواهد شد. در این روزهایی که شبکه‌های اجتماعی نقش خبررسانی را دارند، برای پیگیری اخبار در آن‌ها، برای خود محدودیت زمانی تعیین کنید. خودتان را مجبور کنید تا در برخورد با دیگران، دلپذیر و مودب باشید. شاید برخوردهای دلپذیر شما در طول زمان به افزایش واکنش‌های دلپذیر دیگران منتهی خواهد شد، موضوعی که احساس خوشایندی را در شما ایجاد کرده و شما را به ادامه مسیرتان در زندگی ترغیب خواهد کرد.

ترفندهای رفتاریِ مفید برای رشد شخصی

برای همه مان شده که در مسیر زندگی سوال هایی برایمان پیش آید. سوالاتی که مربوط به مهارت های زندگی است. سوالات ساده، اما مهمی که پاسخ شان برای رشد شخصیتی مان خیلی مهم و حیاتی هستند. برای تعدادی از این سوالات، جواب های علمی ارائه کرده ایم. با ما همراه باشید. شما از کسی چیزی می‌پرسید اما او در جواب‌هایی که به شما می‌دهد خیلی بی‌شیله پیله و صمیمی نیست، کافیست تماس چشمی خود را با او حفظ کنید و ساکت بمانید. در بیشتر موارد، با این روش ساده می‌توانید طرف مقابل‌تان را وادار کنید اطلاعات بیشتری از خود بروز بدهد و خجالت، پرده پوشی و یا هر چیز دیگری را که می‌تواند مانع حرف زدنش باشد کنار بگذارد. پاسخ کوتاهی که می‌توان به این پرسش داد این است با دست‌ها و پاهای‌تان، حالتی باز و قدرتمند به بدن‌تان بدهید؛ چیزی که در علم زبان بدن، به آن موضع قدرت یا ژست قدرت می‌گویند. بعد از چند دقیقه، تستوسترون در بدن‌تان جاری خواهد شد و شما در درون‌تان احساس اعتمادبنفس و جسارت خواهید کرد. به ساعت‌تان نگاه کنید، خمیازه بکشید، سرفه کنید و یا کارهایی شبیه این. احتمال اینکه کسی که در حال تماشای شماست، به طور طبیعی و ناخودآگاه همان کاری که شما انجام می دهید را تقلید کند زیاد است. همانطور که همه‌ی ما می دانیم تقلید، بهترین شکل چاپلوسی است!
اگر مطمئن هستید در یک جمع، مهمانی، جلسه‌ی کاری و … شخص خاصی هست که ضد شما حرف خواهد زد و با کلامش قصد آزارتان را دارد، حتما کنارش بنشینید. با این کار او در مورد کاری که می‌خواهد انجام دهد، ممکن است دچار تردید شود و بخواهد تجدید نظر کند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهروزی فر – همین چند روز قبل بود که معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان

بیشتر

در گذشته دفاتر ازدواج و طلاق از هم جدا بودند یعنی یک دفترخانه ازدواج و

بیشتر

میرکلانی – ۴۱۵ هزار نهال از ابتدای سال تاکنون در سربیشه تولید شده است.محمودی سرپرست

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت