یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته موفقیت

خندیدن درد را تسکین می دهد

خندیدن نوعی آنتی بیوتیک طبیعی است که همه انسانها با استفاده از آن می توانند بسیاری از دردهای خود را تخفیف دهند. خنده واکنشی است غیر ارادی که باعث انقباض هماهنگ پانزده ماهیچه صورت و سریع شدن تنفس و جریان خون و نتیجتا افزایش ترشح آدرنالین در خون می شود که تاثیر نهایی آن ایجاد احساس لذت و شادابی در فرد است. خنده ارزانترین داروی پیشگیری و مبارزه با بسیاری از بیماریها است و باعث پائین آمدن ضربان قلب و کاسته شدن فشار خون می گردد و از آنجا که شخص را وادار می کند نفس عمیقی بکشد، موجب می شود میزان اکسیژن بافتها افزایش یابد.

عواقب افکار منفی مداوم

تیم دانشمندان دانشگاه یونیورسیتی کالج لندن کشف کرده‌اند که افکار منفی مداوم به رسوب زیان‌آور پروتئین در مغز مرتبط است که وجود آن در بیماری آلزایمر، یکی از معمول‌ترین انواع زوال عقل مشاهده شده است. به گفته آن‌ها، این کشفیات نشان می‌دهد افکار منفی مداوم می‌تواند به این سئوال پاسخ دهد که چرا افسردگی و اضطراب و نیز فشار خون بالای ناشی از استرس به خطر ابتلا به آلزایمر مرتبط است. دکتر مارچنت می‌گوید: «می‌دانیم افسردگی و اضطراب در میانسالی و سالمندی عوامل خطر ابتلا به زوال عقل است. » ما متوجه شده‌ایم که الگوهای خاص فکری که همراه با افسردگی و اضطراب است، می‌تواند دلیل بنیادی در افرادی باشد که بیشتر در معرض ابتلا به زوال عقل هستند. اگر مبتلا به زوال عقل هستید، مهم است که بدن و مغزتان را فعال نگاه‌ دارید. حتی فعالیت‌های ورزشی محدود (مانند مدتیشن بخصوص دردوران سالمندی در کاهش زوال عقل تاثیر دارد ) هم می‌تواند تاثیر مهمی در سلامت عمومی داشته باشد. اپیدمی کرونا برخی فعالیت‌ها را که معمولا از آن لذت می‌بردیم دشوار می‌کند. اما ویروس کرونا این تاثیر را در زندگی شما دارد و مهم است که در این دوران سخت از خودتان مراقبت کنید در کنار سایر پژوهش‌هایی که افسردگی و اضطراب را با خطر زوال عقل مرتبط کرده، فکر می کنیم الگوهای مزمن افکار منفی مداوم هم در مدتی طولانی، خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش می‌دهد.

یک تمرین ساده و رایگان برای تقویت خلاقیت

قدرت خلاقیت در همه انسان ها وجود دارد اما نوع پرورش آن بسیار متفاوت است و نتایج مختلفی را به بار می آورد. به اطراف تان نگاه کنید و یکی از چیزهایی که می بینید را در نظر بگیرید. مهم نیست چه باشد: مقداری میوه، گوشی تلفن همراه، تلویزیون، چند جلد کتاب، تابلوی نقاشی روی دیوار، چند گلدان گل بعد خود را در حالی تصور کنید که فقط شما هستید و آن چیزی که در نظر گرفته اید. در واقع فرض می کنید که آن چیز، تنها دارایی مادی شما در کره زمین است و باید از آن پول در بیاورید.بعد غرق در فکر و حتی تصورات شگفت انگیز و دور از ذهن شوید که چگونه می توانید با آن تک جنس، پول در بیاورید. ممکن است برخی از راه هایی که به ذهن تان می رسد عجیب و غریب باشد ولی نترسید چون قرار نیست همین الان مثلاً تابلوی روی دیوار را بردارید و بروید با روش های نامتعارف از آن پول درآورید یا تلویزیون تان را به پارک ببرید و با استفاده از باتری خودرو، آن را روشن کنید و از کسانی که می خواهند مسابقه فوتبال یا سریال محبوب شان را از دست ندهند پول تماشا بگیرید یا کتاب تان را در دست بگیرید و در خیابان افرادی را پیدا کنید که حاضر باشند برای شنیدن محتوای کتاب به شما پول بدهند.همین فکرهای عجیب و باورنکردنی و حتی محال، قدرت خلاقیت شما را افزایش می دهد و شما می توانید با این “مانورهای فکری فرضی” ، پیش زمینه لازم برای مواجهه با مسائل واقعی به دست بیاورید. ممکن است یک فکر مضحک و واقعاً غیر عملی، جرقه یک فکر جدی و مدزا را در ذهن تان ایجاد کند و زندگی تان را از این رو به آن رو کند ؛ واقعاً ممکن است.این تمرین ذهن تان را
خلاق تر می کند و خلاقیت به نفع شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت