بسته موفقیت

نقاط ضعف تان را مخفی نکنید

بیشتر ما سعی داریم نقاط ضعمان را بپوشانیم و زمان زیادی را صرف این کار می کنیم. این راه درستی نیست. وقتی نقص های تان را بپذیرید به شما کمک می کند تا راحت تر به آن ها غلبه کنید. زمانی که به شما می گویند زیادی حساس و احساساتی هستی یا حساس و احساساتی نباش مثل این است که بگویند ملکول دی ان ای خود را پاک کنید. نقاط ضعف شما در انتهای دیگر نقاط قوت تان قرار دارند. کاری که باید انجام دهید این است که وسط یک کاغذ سفید خطی بکشید و یک طرف خط تمام نقاط ضعفتان را بنویسید و طرف دیگر از آن نقص با یک عبارت تعریف کنید.

چگونه مثبت فکر کنیم؟

افراد منفی‌ باف تمایل دارند که روز خود را با فکر کردن به اینکه مشکلی پیش خواهد آمد، شروع کنند. به ‌جای آن، بر جنبه‌هایی از روزتان که می‌تواند خوب پیش برود و آنچه که در آن روز به دنبال آن هستید، تمرکز کنید.
یک سبک زندگی که بر غذا خوردن سالم و رهایی از استرس تمرکز دارد به شما کمک می‌کند تا روحیه‌ی خود را مثبت کنید. اعترافات، افکار مثبتی هستند که شما با صدای بلند می‌گویید تا خودتان را تشویق و ترغیب کنید. اعتراف شما می‌تواند هر چیزی باشد، از جمله‌ی «من یک روز خوب خواهم داشت» گرفته تا نقل ‌قول مورد علاقه‌ی خودتان. همچنین می‌توانید یک تفکر مثبت در مورد خودتان را انتخاب کنید و وقتی افکار منفی وارد ذهنتان می‌شوند آن را تکرار کنید. اهی مسائل موجود در زندگی خودتان می‌تواند باعث شود که منفی فکر کنید. جمع‌ کردن افراد مثبت در اطراف خودتان می‌تواند کمک کند تا حمایت و رغبتی را که برای یک زندگی مثبت نیاز دارید به دست آورید. وقتی چیزی را پیدا می‌کنید که شما را خوشحال می‌کند و به انجام آنچه که دوست دارید ادامه می‌دهید، احساس نشاط پیدا می‌کنید. خواه دنبال کردن یک سرگرمی جدید باشد و یا فروش ابتکاری، چیزی را امتحان کنید که همیشه خواسته‌اید انجام دهید و به خودتان اجازه‌ی موفقیت بدهید. به موارد منفی یا اینکه چگونه می‌توانید شکست بخورید فکر نکنید.

کرونا هراسی ممنوع
رضا زهرایی روانپزشک می گوید: باور کنیم که کرونا هم یک بیماری مثل سایر بیماری ها است که با رعایت نکات بهداشتی قابل پیشگیری بوده و در صورت ابتلا هم اکثریت بهبود پیدا می کنند، امیدواری باعث می شود که روحیه بهتری داشته باشیم و روحیه قوی، سیستم ایمنی ما را تقویت می کند.وی می افزاید: این بیماری را همانند سایر بلایای طبیعی و از امتحانات الهی بدانیم و سعی کنیم از این امتحان با صبر و شکر سربلند بیرون بیاییم، خودگویی های منفی را به خودگویی های مثبت تبدیل کنیم به عنوان مثال به جای اینکه بگوییم وای کرونا آمد بدبخت شدیم بگوییم آن را مثل بقیه بیماری ها با رعایت بهداشت و رفتارهای پیشگیرانه شکست می دهیم.زهرایی ادامه می دهد: به جای تصویرسازی های منفی در مورد کرونا به خاطرات خوب گذشته یا اهداف زیبای آینده خود فکر کنیم به کسانی که دوستشان داریم فکر کنیم و به خاطره های خوشی که همیشه با آنها تجربه کردیم به نحوی فکر کنیم و یادآوری کنیم که گویی هم اکنون دوباره در حال رخ دادن است. وی با بیان اینکه در اوقات فراغت در کنار اعضای خانواده به تماشای فیلم های تاثیر گذار، امیدبخش بپردازیم، اظهار می دارد: با دوستان می توانیم در مورد ترس ها و نگرانی های مان در مورد کرونا صحبت کنیم و با قضاوت و یا بی اهمیتی به احساسات یکدیگر را سرکوب نکنیم طنز و لطیفه گویی می تواند میزان تاب آوری ما را افزایش دهد و کارهای لذت‌بخش و سرگرم کننده مثل مطالعه و گوش دادن به موسیقی را انجام داده و در برخورد با فعالیت های انتقال دهنده ویروس ماننده دست دادن یا روبوسی و به جای برخورد هیجانی، عاقلانه و منطقی عمل کنیم و جلوی آن را بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


باران رحمت است و همه مردم استان دلخوش از این سخاوت آسمان اند اما غم

بیشتر

مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت