بسته موفقیت

رعایت اصول در رفتار جرات مندانه

اول از همه مطمئن شوید که طرف مقابل دقیقا از شما چه می­خواهد اگر مطمئن نیستید از شما چه چیزی را خواسته­ اند، توضیح بیشتری بخواهید و بعد مخالفت کنید. در رد درخواست های نامعقول پاسخ ­های کوتاه دهید و از آوردن دلایل زیاد و دادن توضیحات طولانی خودداری کنید. در گفتن جمله ها از واژه« من» استفاده نمایید و به جای سرزنش و یا محکوم کردن طرف مقابل، موضوع اصلی را مطرح نمایید و حاشیه پردازی نکنید. به جای عبارت­هایی نظیر« فکر نمی­کنم بتوانم» در ابتدای جمله، مستقیما از واژه « نه» استفاده نمایید. زبان بدن خود را با صحبتی که می­ کنید، همخوان سازید.نه اینکه صورت شما چیزی را بیان کند و حرف شما چیز دیگری را. مردم به چنین افرادی بیشتر اعتماد می­ کنند.

چگونه باهوش تر شوید؟

متخصصین روانشناسی بر این باورند برای بهبود عملکرد مغز و تقویت بهره هوشی پیشنهادات بسیار راحتی وجود دارد که کمک به افزایش بهره هوشی می کند:دانشجوی زندگی باشید! انسان تک بعدی نیست و فقط به چند بعد سلامت ، ثروت و شادی خلاصه نمیشود. برای بالا بردن هوش کلامی باید در مورد مسایل گوناگون مطالعه کرد و دایره لغات را گسترش داد. مطالعه در مورد تاریخ ، روانشناسی ، علوم زیستی ، علوم طبیعی ، هنر ، زبان ، ریاضی و موسیقی کمک به گسترش تفکر می کند. انواع بازیهای ذهنی و فکری می تواند باعث تقویت هوش سیال ، بهبود عملکرد حافظه و افزایش قدرت تمرکز میشود. اگر تنها برای مدتی این کار را تکرار کنید به زودی نتیجه ان را می بینید. سودوکو ، حل جدول ، حل معما از بهترین گزینه های بازی های تمرینی ذهن است.
یادگیری سازهای مختلف میتواند به هماهنگی بدنی شما کمک کند و هوش عملی شما را بالا ببرد. اینکار علاوه بر تقویت هوش عملی می تواند به هوش انتزاعی شما نیز کمک کند. هم چنین موسیقی در هر سبکی کمک به افزایش هوش شنیداری شما می کند.اگر هنگام کار وفعالیت روزانه خود به موسیقی گوش دهید کمک بسیار زیادی به تقویت تمرکز شما و هوش شنیداری تان می کند.هر چقدر می توانید یاداشت کنید ! برای شروع می توانید با یادداشت روزانه خاطرات خود شروع کنید.

راه هایی برای زیباتر کردن زندگی
راه اول، توجه به داشته ها: نعمت هایی که خدا به شما داده را بنویسید، همه را، ریز به ریز، چیزهایی که دارید را هم بنویسید، مثلا ننویسید، سلامتی! بنویسید، داشتن چشم، گوش، توانایی صحبت کردن، بوییدن، چشیدن، فامیلی داشتیم که تصادف سختی کرده بود و از آن به بعد، دیگر نمی توانست مزه ی غذا ها را تشخیص دهد!!! فرض کنید نتوانید طعم شیرین غذا ها را بچشید و لذت ببرید و یا کباب و قورمه سبزی را نتوانید ببویید! فاجعه است.
دوم، رفت و آمد: سعی کنید رفت و ‌آمدهایتان را زیاد کنید، با فامیل، دوست، همسایه و … حتما لازم نیست که شام و ناهار باشد، به صرف یک چای و شیرینی، یا اصلا ناهار باشد، اما یک الویه ی ساده، یا آش! به بهانه های مختلف به آشنایانتان سر بزنید و از آنها دعوت کنید که به منزلتان بیایند، رفت و آمد و دور هم بودن و شلوغی، به شدت می تواند هورمون سروتونین که هورمون شادی و زیباتر کردن زندگیست را در شما بالا ببرد.
برنامه ای منظم: به خودتان رحم نکنید، یک برنامه ی کاری سفت و سخت برای خودتان ترتیب بدهید و سعی کنید که آن را انجام بدهید، مثلا صبح ساعت ۸ بیدار شوید، صبحانه، پیاده روی، کتاب خواندن، تهیه ی غذا، کار، خرید، سر زدن به فامیل،علمی، ‌اموزشی و غیره اصلا وقتی برای بیکاری نگذارید، اینقدر برنامه تان را شلوغ کنید که شب که به رختخواب رفتید، فرصت غصه خوردن نداشته باشید. معنویات را نادیده نگیرید: این که در شبانه روز با خدای خودت خلوت می کنیم، چند آیه قرآن می خوانیم، ‌دعا می کنیم و از خدا طلب خیر برای خودت و اطرافیانت می کنیم، آرامش و زیبایی به زندگیمان می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت