یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته موفقیت

نه گفتن از خانواده شروع کنیم

بیشتر مشکلات ما با خانواده و اشخاص صمیمی زندگیمان است که نمی توانیم آن ها را از خویش برنجانیم و برای این که توانایی نه گفتن را نداریم، خود را شخصی دلسوز خانواده و بامحبت و صمیمی جلوه می دهیم ولی درونمان از خشم پر است و در اکثر موارد در سرزنش خود قرار داریم. از این جهت نه گفتن را باید با نزدیک ترین افراد منزل آغاز کنیم. چنانچه شخصی از شما توقع مسوولیت بیشتری از حد راحتی شما دارد می توانید از شوخ طبعی تان به نفع خود استفاده کنید. باقطعیت در خواست وی را رد نموده و توضیح دهید شما فرد مناسبی برای این کار نیستید.این کار می تواند با آوردن علتی ساده و واضح انجام شود.

راهکارهای طلایی برای رفع خواب آلودگی به هنگام مطالعه

  • از مطالعه پراکنده و نامنظم دوری کنید:مطالعه های شما باید معلوم و با برنامه ریزی منظم در زمان های مناسب باشد
  • یک برنامه ریزی مدون برای تمام کارهایتان در نظر بگیرید:هدف این نیست که تمام کارهایتان را دقیقا طبق ساعت انجام دهید، بلکه میتوانید امور خود مثل خواب، مطالعه، ورزش و غیره را بر اساس نظم و برنامه ریزی، تا حدی سامان دهید
  • در مکانی که خیلی گرم است درس نخوانید:باید توجه کنید که دمای مکان مطالعه نباید خیلی گرم باشد( حداکثر ۲۵- ۲۴ درجه سانتیگراد )
  • نشستن درست موقع مطالعه:اکثر مشاوران تحصیلی و پزشکان توصیه می کنند که اصلاً به صورت دراز کشیده و خوابیده درس نخوانید.
  • پرخوری و غذای سنگین نخور: در طول روز هم غذاهای سنگین نخورید؛ زیرا پس از خوردن غذا، به علت این که دستگاه گوارش خون زیادی به خود جذب می کند، خون رسانی به مغز کم شده و این مسئله سبب خواب آلودگی می شود. ترشح ناگهانی انسولین هم سبب خواب آلودگی می شود؛ پس سعی کنید به جای آن، از غذاهای سبک و دارای مواد قندی استفاده کنید.
  • ورزش کنید: شما می توانید صبح زود بیدار شوید، بدون این که حس خستگی داشته باشید. این احساس هوشیاری می تواند به سرعت محو شود چنانچه آنرا پر و بال ندهید. یک برنامه ورزشی صبحگاهی، میتواند به کمرنگ شدن این احساس در شما کمک کند و پتانسیلی را برای افزایش یک دقت و تمرکز بالا در کارها به شما بدهد.

    وفات حضرت فاطمه معصومه (س) تسلیت باد

نام شریف آن بزرگوار، «فاطمه» و مشهورترین لقب ایشان «معصومه» است.پدر بزرگوارش، امام هفتم شیعیان حضرت موسی بن جعفرعلیه السلام و مادر مکرمه اش، حضرت نجمه خاتون (س)‌ است که آن بانو، مادر امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا (ع)علیه السلام نیز می‌باشد.
دیری نپایید که در سنین کودکی، با مصیبت شهادت پدر گرامی خود در حبس هارون در شهر بغداد مواجه شدند.از آن پس تحت مراقبت و تربیت برادر بزرگوارش، امام رضا (ع) بزرگ شدند.در سال ۲۰۰ ه. ق در پی اصرار و تهدید مامون عباسی سفر تبعیدگونه حضرت رضا (ع) به مرو آغاز شد. آن حضرت بدون این که کسی از بستگان و اهل بیت خود را همراه ببرند راهی خراسان شدند.یک سال پس از هجرت برادر، حضرت معصومه (س) ‌ به شوق دیدار برادر، همراه عده‌ای از برادران و برادرزادگان به سوی خراسان حرکت کرد و در هر شهر و محلی از سوی مردم مورد استقبال واقع می‌شدند.این جا بود که آن حضرت نیز همچون عمه بزرگوارشان حضرت زینب (س) ‌ پیام مظلومیت و غربت برادر گرامی شان را به مردم مؤمن و مسلمان می‌رساندند. زمانی که کاروان حضرت به شهر ساوه رسید، عده‌ای از مخالفان اهل بیت علیهم السلام که از پشتیبانی ماموران حکومت برخوردار بودند، سر راه را گرفتند و با همراهان حضرت وارد جنگ شدند. در نتیجه، تقریبا همه مردان کاروان به شهادت رسیدند.حضرت معصومه (س) در این سفر بیمار شدند و از آن جایی که دیگر امکان ادامه راه به سوی خراسان ممکن نبود، قصد شهر قم را نموده آن بزرگوار به مدت ۱۷ روز در این شهر زندگی نمود ‌‌سرانجام، در روز دهم ربیع الثانی سال ۲۰۱ ه. ق، دیده از جهان فرو بست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت