یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته موفقیت

دیدن از دریچه متفاوت

زمانی که نخواهید زندگی و افکارتان را به چالش بکشید، باید تا ابد با همان طرز تفکر و نوع زندگی همیشگی تان سر کنید. مسائل روزمره را از زاویه متفاوتی ببینید و سعی کنید دیگران را نیز با پرسیدن سوال به چالش بکشید و از منطقه آسایش دورشان کنید. این کارها در نهایت شما و اطرافیانتان را به افرادی تبدیل خواهدکرد که مسائل را از دریچه متفاوتی می بینند.وقتی مشکلات و مسائل گوناگون را از چشم افراد دیگری بررسی می کنید، طیف وسیع تری از راه حل ها به ذهنتان خواهد رسید. یک روش عالی برای درک نگرش های متفاوت این است که خیلی ساده همه چیز را از چشم یک کودک مورد بررسی قرار دهید.

عاداتی برای سلامت مغز

به سوال هایتان بیشتر توجه کنید. آنها را با «تو در مورد این موضوع چگونه فکر می کنی…» یا «تو از تجربه ات در مورد آن بگو…» آغاز کنید. به جواب آنها نیز با اشتیاق گوش دهید طوری که می خواهید چیز جدیدی بیاموزید. با باز کردن ذهن تان نه تنها ارتباطات بهتری با اطرافیان تان برقرار خواهید کرد بلکه زاویه دیدتان نیز گسترش می یابد و دوستان بیشتری پیدا خواهید کرد. تصور کنید که هفته ای یک بار چنین مکالمه ای با دیگران داشته باشید، می توانید تصور کنید که در طول 1 سال چقدر بر اطلاعات افزوده خواهد شد؟!
فضایی را برای آفریدن یک اثر هنری فراهم کنید. به عنوان مثال روی میز کارتان مداد رنگی بگذارید و هر وقت که هوس کردید نقاشی کنید. لازم نیست که خودتان را محدود به زمان و مکانی خاص برای خلق یک اثر هنری کنید، بلکه همین که هر از چند گاهی خلاقیت تان فوران کند و اثری از خود بر جای بگذارید، کافی است.
هر روز چند دقیقه را در سکوت و تنهایی بگذرانید. لازم نیست که حتما چشمان تان را ببنیدید و پاهایتان را جمع کنید، همین که چند لحظه سکوت کنید، ذهن شما می تواند چندین مایل سفر کنید. تنها کافی است یک جا بنشینید و نفس عمیق بکشید و هیچ کاری نکنید. قبل از خواب، چند دقیقه هر چه در ذهن دارید را روی کاغذی بنویسید. این یکی از راههای ساده برای مدیتیشن مغز است. مهم نیست که چه چیزی را به زبان می آورید، یا حرف هایی که می زنید منطقی است یا خیر، مهم نوشتن شماست.

روشهای موفق افزایش صبر در زندگی

داشتن صبر یکی از رازهای داشتن زندگی موفق و سرشار از شادی است.به محض این‌که وقت آزادی به دست آوردید، خودتان را ملزم کنید که فقط یک کار واحد را انجام دهید و برای آن از جان و دل مایه بگذارید. روانشناسان معتقدند که انجام همزمان چند کار (به عنوان مثال آشپزی در حین صحبت با تلفن و تماشای تلویزیون)، ما را عصبی و کم صبر می‌کند چون تقریبا همگی ما عادت داریم که بیشترین نتیجه را در کمترین زمان ممکن بگیریم!
اقتصاددانان معتقدند که بشر ذاتا با فرهنگ صرفه‌جویی بیگانه است و باز هم ذاتا تمایل به این دارد که داشته‌هایش را مصرف کند چون قادر نیست که خویش را در زمان آینده تصور کند. با این حال، استقبال از آینده و رفتن به قعر آن، به ما این امکان را می‌دهد تا کم کم صرفه‌جویی را بیاموزیم. شما می‌توانید این عادت را در موقعیت‌های دیگر نیز تعمیم دهید، به عنوان مثال وقتی با یکی از اطرافیانتان بحث می‌کنید، به عواقب این مشاجره نیز فکرخواهید کرد، یا زمانی‌ که وظایف کاری‌تان را به خوبی انجام می‌دهید، حتما به آینده کاری خویش می‌اندیشید. به این ترتیب دیگر ایستادن در صف یک سوپرمارکت برایتان آزاردهنده نخواهد بود. بنابراین همیشه و در تمام کارها نتیجه ارزشمند صبر را مدنظر داشته باشید. بافتنی، چهل تکه دوزی، ساختن ماکت و یا ساختن پازل‌های بزرگ و پیچیده، همگی سرگرمی‌هایی مفید محسوب می‌شوند. تمام این فعالیت‌ها به مرور زمان به شما کمک می‌کند که صبر و استقامت را در خود تقویت کنید. یادتان باشد که اگر سرگرمی مورد علاقه خود را در زندگی بیابید، از انجام آن، آنچنان حس خوب و نابی خواهید داشت که این حس را با تمام دنیا نیز عوض نخواهید کرد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت