یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته موفقیت

نقاط ضعف تان را مخفی نکنید

بیشتر ما سعی داریم نقاط ضعمان را بپوشانیم . این راه درستی نیست. وقتی نقص های تان را بپذیرید به شما کمک می کند تا راحت تر به آنها غلبه کنید.زمانی که به شما می گویند زیادی حساس و احساساتی هستی یا حساس و احساساتی نباش مثل این است که بگویند ملکول دی ان ای خود را پاک کنید. نقاط ضعف شما در انتهای دیگر نقاط قوت تان قرار دارند.کاری که باید انجام دهید این است که وسط یک کاغذ سفید خطی بکشید و یک طرف خط تمام نقاط ضعفتان را بنویسید و طرف دیگر از آن نقص با یک عبارت تعریف کنید. وقتی مزایا و معایب تان را می نویسید سعی کنید بین آن ها تعادل ایجاد کنید.

سکوت در مردان به چه معناست؟

یک کارشناس ارشد روانشناسی گفت بسیاری از ما گاهی تمایل داریم دقایقی را سکوت کنیم، اما اینکه همسر ما به عنوان شریک زندگی چه برداشتی از رفتار ما دارد و با آن چگونه برخورد می‌کند، امری مهم تلقی می‌شود. قنبری در تشریح علت سکوت در مردان بیان کرد: سکوت در جنس مذکر به منزله بازسازی دوباره در ذهن است و گاهی اوقات که نیازمند یک فضا برای رها شدن و خلاص شدن از فشار زیاد استرس مشکل پیش آمده دارند، سکوت می‌کنند.اغلب مرد‌هایی که در معرض استرس شدید قرار دارند در خود فرو می‌روند، سکوت می‌کنند و بی‌احساس می‌شوند تا مسئله خود را به شکلی حل کنند، آن‌ها برای مقابله با استرس نیاز دارند که خود را از معرکه عقب بکشند و مدتی را به تنهایی بگذارنند. این رفتار قدرت مردانه او را تشدید و تقویت می‌کند. چون عمل گرا هستند و می‌خواهند همه کار‌ها و مشکلات پیش رو را به بهترین نتیجه ممکن حل کنند.وی با بیان اینکه در زمان سکوت مرد‌ها شرایط برای رسیدگی به واکنش‌های عاطفی و احساسی مناسب نیست، ادامه داد: اغلب مرد‌ها در برخورد با استرس ابتدا احساسات خود را در رابطه قطع می‌کنند تا بتوانند به طور عینی و منطقی با مسئله پیش آمده برخورد کنند، این در حالی است که زن‌ها از این رفتار مرد‌ها به هراس می‌افتند، زیرا اگر قرار باشد زنی با احساسات خود قطع ارتباط کند باید به قدری ناراحت باشد که بخواهد کسی را رد کند، اما این موضوع در مورد مرد‌ها صدق نمی‌کند، در حالیکه مرد‌ها خود به خود در واکنش به استرس با عواطف خود قطع رابطه می‌کنند.

برای خلاقیت بیشتر در کار، برنامه ریزی شده استراحت کنید

برای خلاقیت بیشتر در کار، برنامه ریزی شده استراحت کنید
استراحت بی‌نظم و دلبخواهی کارمندان، موفقیت آنان را در ارائه ایده‌های خلاقانه و بکر کاهش می‌دهد، درحالی که استراحت براساس برنامه‌های معیّن و ساختاریافته، فعالیت فکری آنان را در دستیابی به ایده‌های خلاقانه تقویت می‌کند. دانشمندان می‌گویند که استراحت‌های برنامه‌ریزی‌شده بین رسیدگی به وظایف شغلی، بهترین راه برای احیای ذهن و تقویت خلاقیت در محل کار هستند. البته آنان تاکید می‌کنند که منظورشان، تلف کردن وقت در محل کار با ایجاد وقفه‌های نامنظم نیست. محققان در این مطالعه از دو گروه درخواست کردند تا در دو موقعیت مختلف، ایده‌های خلاقانه ارائه بدهند: گروه اول در وقت استراحت‌های برنامه‌ریزی‌نشده و بی‌نظم. گروه دوم در زمان وقت استراحت‌های برنامه‌ریزی‌شده و منظم. این محققان می‌گویند که تلاش کارمندان یا مجبور کردن آنان برای کار کردن بی‌وقفه در محل کار، اصلا باعث موفقیت آنان و افزایش بهره‌وری نمی‌شود. درحالی که بیشتر کارفرمایان فکر می‌کنند که فعالیت مداوم کارمندان در عملکرد بهتر آنان نقش دارد، ‌اما واقعیت چنین چیزی را نشان نمی‌دهد، چون درواقع فعالیت کاری بی‌وقفه و بدون وقت استراحت کافی، هم پیشرفت کار را محدود می‌کند و هم عملکرد کارمندان را ضعیف می‌کند. اگر می‌خواهید که خلاقیت خودتان را در محل کار افزایشی بدهید و عملکرد خودتان را تقویت کنید، می‌توانید از ترفندهای زیر کمک بگیرید: در نظر گرفتن زمان استراحت برنامه‌ریزی‌شده با همکاری کارفرمایان و مسئولان.خواندن کتاب‌های جذاب و هیجان‌انگیز در زمان استراحت. گوش کردن به چند قطعه موسیقی آرامش‌بخش با استفاده از هدفون و بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت