یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته موفقیت

خویشتن پذیر باشید

مثبت فکر کنید و همیشه تلاش کنید نیمه پرلیوان را ببینید. افرادی را بیابید که بتوانید از آنها چیزی بیاموزید. اتفاقات ناخوش‌آیند زندگی خود را بپذیرید. بر عادت های ناپسند خود غلبه نمایید.از هیچ چیز نترسید، زیرا ترس از موانع اعتماد به نفس است. خود را به دیگران وابسته نکنید و حتی المقدور به دیگران کمک کنید. همه را ببخشید. روح خود را ازاد کنید، تنفر را به دل راه ندهید. در مجموع برای شناخت بهتر خویش از انتقاد فرار نکنید. همواره خود را مورد ارزیابی مثبت قرار دهید نه ارزیابی عیب جویانه و تضعیف کننده.خود را با موقعیت های دیگرتان مقایسه کنید و رشد خود را مورد سنجش قرار دهید. نقاط ضعف را عامل سرکوبی خود قرار ندهید. بر افزایش هرچه بیشتر عزت نفس و خودباوری تان تلاش کنید.

خصوصیت شخصیتی شخص سالم

  • شخصی دارای یک شخصیت سالم دارای توانایی ارتباط با هر کسی است. چنین شخصی درک و دلسوزی خود را نشان می دهد. وی میتواند باتوجه به دیگران گوش دهد.
  • خونسردی خویش را حفظ میکند. در وضعیت دشوار و بحرانی که معمولاً اکثر ادمها از کوره در می روند و منفجر می شوند و به خود حق می دهند که پرخاشگری کنند وی تنها لبخند میزند وخونسردی خویش را حفظ می کند.
  • با دیگران ارتباط گرم و موثری دارند.
  • در زمان حال زندگی می کند. زیرا میداند هیچ شخصی نمیتواند بر آینده تسلط تام داشته باشد.
  • تنها دریافت کننده محبّت نیست و خود هم به سایرین مهر می ورزد، بنابراین شخصی که همنوعش برایش مهم نیست و روابط عاطفی اش با فرزند، همسر، دوست، خواهر و برادر و… کند یا ضعیف است یا برعکس آن قدر روابط عاطفی اش بی اندازه می شود که به وابستگی می انجامد طبیعی نیست. تعهد حرفه ای و شغلی دارد.
  • با قدری توجه می بینید که اشخاص سالم مدام کنجکاو هستند تا در مورد چیزهای جدید بدانند. آنها مدام آماده باش ، کنجکاو و پیگیر هستند واغلب در حال جست و جو و یادگیری مطالب جدید هستند. پر تلاش و خلاق است. چنین ادمی دنبال راههای نو ابتکارات و تجربیات جدید میرود.
    شخص نرمال باید قدرت مدیریت محیط اطرافش و محیطی که در آن زندگی یا کار می کند، داشته باشد و این به یک مدیریت ذاتی احتیاج دارد.

    مدیران چطور می توانند استرس را کاهش دهند؟

اگرچه برخی از استرس های مربوط به کار اجتناب ناپذیر است؛ اما مدیران باید اقدامات لازم را انجام دهند و یک برنامه پیشگیرانه برای کاهش استرس های کاری در محل کارشان ایجاد کنند.بیشتر ساعات روز کارمندان در محیط کاری و دفتر می گذرد و به همین خاطر محیط کاری
می تواند اثر بسزایی در کاهش و مدیریت استرس داشته باشد. محیط فیزیکی محل کار تاثیر قابل اندازه گیری بر سلامت و رفتار کارکنان دارد. سر و صدای اضافی و دسترسی محدود به نور طبیعی می تواند به طور مستقیم استرس کارکنان را افزایش دهد. فضای تنگ، کثیف، مرده و هرچیزی که فضای اداری را غیر دلپذیر می کند؛ باعث تندخویی تیم می شود. اطمینان حاصل کنید که تیمتان فضای زیادی برای کار دارند و دفتر پاک و تمیز نگه داشته می شود. مزایای دیگر مانند منطقه خلوت، جای پارک راحت، جایی برای تهیه و خوردن غذا و دکور شیک اختیاری هستند، اما باعث رضایت بیشتر کارکنان شما از محیط کاری می شوند.
گیاهان آپارتمانی راه حل ساده و مقرون به صرفه ای برای این مشکلات هستند. گیاهان هوای دفتر را پاک می کنند و ترکیبات آلی مضر را از بین می برند. یک گیاه قوی انتخاب کنید که می تواند آخر هفته را بدون آب دوام بیاورد. از گیاهانی استفاده کنید که آلرژی زا نباشند.مردم میخواهند بدانند که کارشان خوب است. وقتی کارکنانتان احساس می کنند کارشان ارزش دارد، بهتر و راحتتر می توانند با فشارهایی که در محیط کار وجود دارد کنار بیایند. با تیمتان ارتباط برقرار کنید و درباره کارهایی که انجام می دهند با آنها صحبت کنید.محیط کاری ایجاد کنید که در آن همه به صحبت کردن و ایجاد روابط با بقیه اعضای تیم تشویق شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت