بسته موفقیت

یک سیستم حمایتی ایجاد کنید

گروهی از دوستان و آشنایان مثبت تشکیل دهید. اگر کسی هست که دقیقا می‌داند چطور شما را عصبانی کند، ممکن است خودتان به تنهایی نتوانید شرایط را کنترل کنید. هوش عاطفی داشته باشید تا تشخیص دهید چه وقت به کمک احتیاج دارید. وقتی بیش از اندازه احساساتی می‌شوید، به یک دوست یا مشاور زنگ بزنید و به آرامی شرایط را توضیح دهید. اغلب افراد بی‌طرف می‌توانند دیدگاه و رویکردی جدید به شما نشان دهند.خوب بودن و خوشحالی شما آنقدر مهم هست که نگذارید نظرات منفی و گستاخانه‌ی دیگران شما را غمگین کند یا نحوه‌ی نگرش نسبت به خودتان را تغییر دهد.

توقعات واقع‌گرایانه داشته باشید

توقعات و انتظارات می‌توانند اثر بسیار زیادی بر حالات روحی داشته باشند. مثلا اگر من انتظار داشته باشم پروازم کنسل شود اما همین پرواز تنها با سه ساعت تاخیر انجام شود من خوشحال خواهم بود. اما اگر انتظار داشته باشم پرواز به موقع باشد و بعد تاخیر داشته باشد، در این صورت ناراحت خواهم بود. بسیاری از روزهای بد زمانی شروع می‌شوند که شما انتظارات غیرواقعی نسبت به آنچه می‌توانید انجام دهید داشته باشید. اگر حالت روحی‌تان به این دلیل خراب شده است که زمان از ظهر گذشته و از کارهایتان عقب مانده‌اید، مایوس نشوید. می‌توانید شرح کار آن روز خود را بنویسید. کارهایی را که انجام شده‌اند مشخص کنید. دو یا سه کار را که قبلا انجام داده‌اید یادداشت کنید. بیدار شدید، با فرزند خود صبحانه را صرف کردید، به محل کار خود آمدید و حتی یک چک لیست نوشتید. در این صورت شروع کار شما با پیشرفت ۲۵ درصد همراه است و بعد برای زمان باقی مانده روز یک لیست از «اهداف کوتاه‌مدت و دست‌یافتنی» تهیه کنید. از روزهای بد خود یاد بگیرید تا از تکرار آن در آینده جلوگیری کنید.
زمانی که یک روز بد را تجربه می‌کنید مهم است که قبل از پشت سر گذاشتن آن به موضوع فکر کنید. با یادداشت‌برداری از اتفاقات بد (و بعد اتفاقات خوب) می‌توانید یاد بگیرید که انگیزه و علت آن چه بوده است و به تبع آن می‌توانید از این علت‌ها در تجربه‌های آینده خود دوری کنید و اگر مجددا در چنین موقعیتی قرار بگیرید می‌دانید چگونه رفتار کنید.

با این روش در برابر کرونا واکسینه شویم

صبور بودن یعنی قادر باشید با آرامش و بدون هیچ عجله برای رسیدن به یک نتیجه خاص منتظر بمانید.
آیا فرد صبوری هستید یا عصبی ، انتظار بیش از حد طولانی در نوبت، یا دیر کردن یک دوست، یا همسری که کندی اش آدم را عصبی می‌کند… و صبر، که در توانایی شما نیست، بپذیرید که صبور نیستید! چگونه صبور باشیم؟
هدف کلی را ببینید. اگر برای تمدید گواهینامه رانندگیتان در صف پلیس+۱۰ ایستاده‌اید، به خاطر داشته باشید که این کاری است که باید هر پنج سال یکبار انجام دهید. حتی یک ساعت منتظر ماندن برای بهره بردن از مزیت آزادی ۵ سال رانندگی، معامله بدی نیست. پس همیشه نگاهتان به چشم‌انداز آینده باشد. ذهنتان را روی چیزهای دیگر متمرکز کنید. وقتی بی‌صبر می‌شوید، فقط به‌خاطر آن چیزی است که روی آن متمرکز شده‌اید. مثبت اندیش باشید. روی این واقعیت که روی چیزی متمرکز شده‌اید تمرکز نکنید، درعوض به نتیجه مثبتی که منتظرش هستید فکر کنید.

  • به طولانی‌مدت فکر کنید. بی‌صبری معمولاً درنتیجه کوتاه‌نظری است، یعنی نمی‌توانید به آن چیز در طولانی‌مدت نگاه کنید. این سوال را از خودتان بپرسید، “اگر امروز برای فلان کار این مدت‌زمان را صبر کنم، یک سال دیگر تفاوتی می‌کند؟” این هم دقیقاً یعنی به آن موقعیت در چشم‌انداز صحیح نگاه کنید. وقتی اینکار را بکنید، اضطرابتان فروکش کرده و تمرین صبر می‌کنید. بدانید که صبر ارزش پاداشتان را بیشتر می‌کند. ضرب‌المثل قدیمی که می‌گوید، “صبر تلخ است ولیکن بر شیرین دارد” دقیقا همین منظور را می‌رساند. خودِ موفقیت یکی از بهترین نمونه‌های آن است. موفقیت بادوام زمان می‌برد، و درنتیجه نیازمند صبر و حوصله است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت