بسته موفقیت

کمک به دیگران

افراد دارای استعداد همدلی، سریع‌تر از سایرین کمک کردن به دیگران را می‌آموزند. مطالعه‌ای نشان می‌دهد که افراد دارای استعداد همدلی، سریع‌تر از سایرین کمک کردن به دیگران را می‌آموزند. اگرچه اغلب مردم کندتر از آنچه باید یاد می‌گیرند که در قبال دیگران وظیفه و مسئولیتی دارند و یاری ‌رسانی بخشی از وظایف انسانی آنهاست، اما شرکت‌کنندگان یک تحقیق علمی نشان می‌دهند که میان همدلی و سرعت یادگیری یاری ‌رسانی رابطه‌ای وجود دارد. افرادی که از سطح همدلی بالایی برخوردار هستند سریع‌تر از افراد سنگدل می‌آموزند که به دیگران کمک کنند.

توصیه های مهم در امتحانات

هوا و نور : کیفیت هوای تنفسی هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است . تنفس در اتاق دربسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد ، کاردرستی نیست . جهت تابش نور : نور باید از سمت چپ ، بالا و با زاویه تقریبی ۴۵ درجه به کتاب و کاغذ بتابد زیرا اگر از سمت راست بتابد ، خصوصاً هنگام نگارش، باعث ایجاد سایه دست برروی کاغذ می شود که در دید اشکال ایجاد کرده و در نتیجه باعث خستگی چشم می شود . استفاده از نور غیر مستقیم : بهترین نور برای مطالعه و کار ، روشنایی معمولی اتاق است که در هوای روشن به وسیله نور غیر مستقیم ایجاد شده باشد . فاصله مناسب چشمها با کتاب یا کاغذ : یک چشم سالم از فاصله ۳۰ سانتی متری می تواند حروف کتاب را تشخیص دهد . اگر از این فاصله قادر به خواندن نیستید به پزشک مراجعه نمائید . نوع مرکب یا خودکار : بهترین رنگها ، رنگ آبی و مشکی است که فشار کمتری به چشم وارد می کند و مانع خستگی می شود . رنگهای قرمز ، سبز و … دید را مشکل و باعث خستگی چشم می شوند . استراحت متناوب چشمها : برای هر ساعت مطالعه یک ربع تا بیست دقیقه استراحت مفید لازم است . این استراحت نه تنها برای چشم بلکه برای مغز هم فرصت مناسبی است که یادگیری خود را مرور کند . در زمان استراحت باید به فاصله دور و بدون توجه و دقت نگاه کرد ، این کار باعث تنوع و تمدد اعصاب نیز می شود . یکنواخت بودن نور محیط : نورهای محیط خصوصا اگر در زاویه دید چشمهای شما هستند باید یکنواخت باشد.

روش صحیح عذرخواهی کردن
اگر فکر مى کنید که تنها با گفتن “ببخشید” قائله ختم خواهد شد و طرفتان موظف است که اشتباه شما را ببخشد و فراموش کند و همه چیز تمام شود سخت در اشتباه هستید! اگر خواهان سر و سامان دادن رابطه تان هستید، لازم است که یک عذرخواهى خوب را یاد بگیرید. همه ما در روابط میان فردى و یا زندگى مشترکمان دچار اشتباهاتى شده ایم که باعث ناراحتى دوستان، همسر و … شده است. شوخى بی مزه در جمع، انتقاد بی موقع، توهین، بى احترامى ، زیر قول زدن…همین اشتباهات و دلخوریها ریشه ى اغلب تعارضات است و بخشی از آنها ریشه در نحوه برخورد ما با تعارضات و اشتباهات است.اینکه وقتى اشتباهى مى کنیم، دلى را مى شکنیم، حرفى مى زنیم که کدورت ایجاد مى کند چطور برخورد مى کنیم؟ چگونه عذرخواهى مى کنیم؟! اگر فکر مى کنید که تنها با گفتن “ببخشید” قائله ختم خواهد شد و طرفتان موظف است که اشتباه شما را ببخشد و فراموش کند و همه چیز تمام شود سخت در اشتباه هستید! یک عذرخواهى خوب داراى ۶جزء مهم است که عبارتست از : بیان تأسف، توضیح اینکه چطور اینگونه شد، قبول مسئولیت، بیان پشیمانى، پیشنهادى براى جبران، درخواست بخشش. اگر زمان کمى دارید و یا بنا به دلایلی نمى توانید تمام اجزاء آنرا انجام دهید، تحقیقات نشان داده که مهم ترین بخش عذرخواهى “قبول مسئولیت” است. پذیرش اینکه اشتباه کرده اید بسیار مهم است. هیچوقت به خاطر احساس فرد مورد نظر عذرخواهى نکنید، بلکه به خاطر رفتار خودتان معذرت بخواهید.به جاى اینکه بگویید: “ از اینکه با حرفام ناراحتت کردم عذر مى خوام” بگویید:”متأسفم من جملات دردناکى بهت گفتم “.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت