بسته موفقیت

وقتی در حال زندگی نمی کنید

گاه علت ناراحت بودن این است که فرد مدام به گذشته فکر می کند یا اینکه نگران آینده است. در هر دو حالت، افکار شما بیهوده خواهند بود. به جای اینکار، به اموری که در جریان هستند، فکر کنید و سعی کنید راجع به مسائل مختلف زود قضاوت نکنید. مثلا هنگام غذا خوردن، سعی کنید ۵ دقیقه به رنگ، بو و طعم غذا فکر کرده و هر لقمه را قبل از بلعیدن خوب مزه مزه کنید. یا به یک پارک در نزدیکی خانه خود بروید و چند دقیقه ای، در حالیکه به همه چیز از جمله مناظر، دمای هوا و صداها توجه می کنید، پیاده روی کنید.نباید زندگی را خیلی جدی بگیرید. . چیزهایی که واقعاً در زندگی مهم هستند را ببینید و دیگران را ببخشید.

کلیـد برای موفقیـت پایـدار

معیارهای کیفی زیادی وجود دارند که می‌توانند در کسب موفقیت و شادی یک نفر سهیم باشند، اما فقط یک عامل است که موفقیت پایدار و بلندمدت را در تمام جنبه‌های زندگی برای ما به ارمغان می‌آورد و آن چیزی نیست، مگر انضباط شخصی. خواه آن را از منظر رژیم غذایی، تناسب‌اندام، اخلاق کاری در نظر بگیریم خواه از منظر روابط، انضباط شخصی مهم‌ترین ویژگی‌ای است که برای انجام اهداف و پیشبرد یک سبک‌زندگی سالم و درنهایت شادی در نظر گرفت.مطابق مطالعه‌ای که ویلهلم هوفمان سال ۲۰۱۳ انجام داده، افرادی که دارای کنترل درونی بیشتری در مقایسه با کسانی که فاقد این کنترل هستند، شادترند. این افراد زمان کمتری را صرف انتخاب و تعهد به رفتارهای تخریب‌کننده سلامتیشان می‌کنند و به آسانی تصمیم‌های مثبت را اتخاذ می‌کنند. فردی با انضباط شخصی اجازه نمی‌دهد تصمیماتش بر اساس هیجانات یا احساسات گرفته شود. در عوض آن‌ها آگاهانه تصمیمات عقلایی را در روز می‌گیرند بدون آنکه احساس استرس یا ناراحتی فوق‌العاده‌ای داشته باشند.برخلاف تصور بسیاری از افراد، انضباط شخصی یک رفتار اکتسابی است که به تمرین و تکرار روز به روز احتیاج دارد. عادات خوب را ایجاد کنید و عادات بد را از بین ببرید و در اختیار گرفتن کنترل را با توجه به تغییرات ساده در زندگی روزمره بهبود بخشید. زمانی که انضباط شخصی شما ارتقاء پیدا کند، شما می‌توانید با کمک انتخاب‌های سالم‌تر ونه با انتخاب‌های احساساتی آزادانه‌تر زندگی کنید.

با این روش در برابر کرونا واکسینه شویم

اساتید روانپزشکی و روانشناسی، معتقدند برای غلبه بر استرس و اضطراب روزهای کرونایی، توجه خود را معطوف به نکات مثبت زندگی داشت. مهرداد کاظم زاده عطوفی روانشناس بالینی، در مورد همه گیری کرونا، گفت: کرونا، ویروس خودآگاهی و شناخت نقاط ضعف و قوت است و باعث شد هر کس متوجه شود چقدر توانایی مدیریت بحران را دارد و همه افراد ملزم می‌شوند مهارت‌هایی را کسب کنند که در حوزه سلامت روان مطرح شده است و جامعه باید با سلامت روان واکسیناسیون شود.
وی در رابطه آثار کرونا بر سلامت روان، متذکر شد: وظیفه ما این است تا به نظر مسئولان برسانیم که هماهنگی زیادی باید بین دستگاه‌ها وجود داشته باشد که بتوانیم سلامت روان جامعه را مدیریت کنیم. راه زیادی در پیش داریم تا به جایگاه اصلی در این زمینه برسیم.
وی اظهار امیدواری کرد: سلامت روان هم جز شعارها قرار بگیرد و مسئولین با تغییر نگرش، به سلامت روان به عنوان نیاز و اولویت نگاه کنند، تا نگرش مردم هم تغییر کند. طرح تحول سلامت، سرویس‌های کمی را به سلامت روان داده و تصمیم گیری های مقطعی و بدون کارآیی می‌تواند مشکل را وسعت دهد. وی خاطر نشان کرد: مسئولین برای
بودجه بندی درمان، پیشگیری و سلامت روان و ارائه خدمات در روستاها و حتی پیشگیری از خودکشی باید با صاحبنظران سلامت روان مشورت کنند تا با سرمایه گذاری مناسب، سلامت روان در دسترس همه قرار گیرد.تا سرمایه‌هایمان را برای سلامت و سلامت روان هزینه نکنیم بعید است پیشرفت خوبی در این زمینه داشته باشیم و می‌بایست بیشتر به سمت ارائه خدمات مجازی برویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت