بسته موفقیت

کمال همنشین در ما اثر می کند

اگر پنج نفری که بیشترین زمان خود را با آنها می گذرانید، شما از آنها خوش فکرتر، ثروتمندتر، موفق تر و داناتر هستید، اجازه دهید صادقانه بگویم که برای شما متاسفم! چون شما از آنها چیزی یاد نمی گیرید ولی اگر آنها از شما جلوتر هستند، به شما تبریک می گویم. پس اولین گام برای تمرین خوش فکری این است که با انسان های خوش فکر مراوده و نشست و برخاست داشته باشیم. تمام کسانی که ما با آنها مراوده داریم، بدون تردید روی ما اثر می گذارند، حتی اگر تعامل مستقیمی هم نداشته باشیم. اگر با انسان هایی بنشینیم که مدام در حال رشد و یادگیری هستند بدون شک ما هم آن گونه خواهیم شد. بهترین ها رو انتخاب کنید.

فوائد اجتماعی بودن برای سلامتی

انسان‌ها در گروه‌های اجتماعی به دنیا می‌آیند و تمام زندگی‌شان را در بخشی از یک جامعه می‌گذرانند و به همین خاطر نمی‌توان عنصر اجتماع را از تکامل فرد حذف کرد. اما آیا تاکنون به این نکته فکر کرده‌اید که ارتباطات اجتماعی چگونه بر سلامت تاثیر می‌گذارند؟ بیشتر افراد در تعاملات اجتماعی احساس آرامش دارند و از داشتن تجربیات مشترک لذت می‌برند. همچنین برخی از افراد داشتن دوست را انگیزه‌ای می‌دانند تا به فعالیت‌های سالم بپردازند. ارتباطات بین افراد بخش‌هایی از سیستم عصبی بدن را تحریک می‌کند تا انتقال دهنده‌های عصبی را ترشح کنند که وظیفه‌شان تنظیم واکنش‌ها به استرس و اضطراب است. به بیان دیگر زمانی که ما ارتباط چهره به چهره داریم راحت‌تر می‌توانیم در طولانی مدت به فاکتورهای استرس غلبه کنیم. همچنین کارشناسان معتقدند در نتیجه تعاملات اجتماعی دوپامین تولید می‌شود که همچون مورفین طبیعی عمل می‌کند. بررسی‌هایی که در گذشته نیز انجام شده نشان دهنده فوائد حمایت‌ها و تعاملات اجتماعی است. به طور مثال سال گذشته نتایج یک مطالعه نشان داد افرادی که به دلیل سرطان تحت شیمی درمانی قرار می‌گیرند در صورت برخورداری از حمایت‌های اجتماعی و بودن در جمع دوستان و اعضای خانواده به لحاظ جسمی و روانی قوی‌تر هستند.تعامل داشتن با دیگران موجب پرورش یافتن مغز می‌شود. انگیزه‌ها و ارتباطات اجتماعی به ارتقاء حافظه کمک کرده و مغز را از بیماری‌های عصبی پیش رونده حفظ می‌کند.

بالا بردن عزت نفس!

یک دفترچه یادداشت زیبا و جدید بخرید. در اولین صفحه خالی آن، داستان خود را بنویسید. یک نگاه هدفدار داشته باشید. آیا داستان زندگی شما غمگین است؟ خشم آور است؟ شما بدشانس هستید؟ آیا دیگران را سرزنش می‌کند؟ آیا شما قربانی هستید؟ در صفحه بعد، برخی چیزها را تغییر دهید. مسئولیت‌‌پذیرترباشید. صفحه صفحه‌ی آن دفترچه در اختیار شماست تا داستان زندگی خود را تغییر دهید. وقتی داستان زندگی شما در دفترچه یادداشت تغییر می‌کند، به طور حتم متوجه تغییراتی در زندگی واقعی خود خواهید شد.
آیا ندای درونی‌تان از شما انتقاد می‌کند؟ آیا اگر دشمنتان در درون شما باشد می‌توانید کار انجام دهید؟ اگر با خودتان به گونه‌ای حرف می‌زنید که تاکنون با کس دیگری صحبت نکرده‌اید، دست از این رفتارتان بردارید.آیا کسانی در زندگی شما وجود دارند که دائم از شما انتقاد می‌کنند؟ کسانی که فکر می‌کنید سمی و مضر هستند؟ آیا کسانی هستند که انرژی شما را می‌گیرند؟ آیا کسانی وجود دارند که نمی‌توانید بگویید دوستتان هستند یا دشمنتان؟ شما کاملاً در قبال آدم‌ها اطرافتان، مسئولید.وقتی به خودتان می‌گویید که دیگران بهتر از شما هستند، هرگز نمی‌توانید اعتماد به نفس پیدا کنید. روی کاری که باید انجام دهید، تمرکز کنید. به درون خود نگاه کنید. شما با تقویت درون خود می‌توانید به موفقیت برسید.آیا احساس خشم، ناراحتی و انتقام دارید؟ این چیزها مثل آن هستند که برای رفتن به صحرا به جای آب با خودتان سم ببرید. این احساسات را از خودتان دور کنید. بخشش داشته باشید.در عوض، ریسک کنید. کارهای سخت و دشوار انجام دهید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد. هر روز به فکر یادگیری چیزهای جدید باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت