بسته موفقیت

مراقب خوش‌بینی باشید

«جهت‌گیری ذهنی خوش‌بینی» بر این باور است که چیز‌های بد کمتر احتمال دارد که برای ما پیش بیاید تا برای باقی مردم. این دیدگاهِ عمومی مثبتِ غیر‌منطقی که در فرهنگ‌های مختلف بشری دیده می‌شودوقتی ببینیم که دیگران دست‌های خود را پس از دستشویی می‌شویند ما هم این کار را می‌کنیم، اما وقتی ببینیم که کسی این کار را نمی‌کند ما هم حس می‌کنیم که نباید این کار را بکنیم توهّم و خود‌گول‌زنی ممکن است دلیل رفتار‌هایی مثل سیگار کشیدن یا استفاده افراد از کارت‌های اعتباری باشد که در نهایت برای آن‌ها هزینه هم دارد. و خوشبینی بیش از حد مضر است.

چطور فن بیان قوی داشته باشیم؟

استفاده از کلمات مناسب و خوب برای گفتگو می‌تواند به ما در برقراری ارتباطات بهتر کمک کند. چون یک واژه می‌تواند به سادگی کار شما را به کلی بی‌ارزش کند و یا این که شما را تا جایگاه بالایی ارتقا دهد! در حقیقت در موضوع فن بیان، واژگان نقش بسیار مهمی دارند و از همین رو فن بیان بدون توجه به واژگان و کلمات مناسب، به قول معروف مانند شلوار بدون کش می‌ماند!
نقش صدا در میزان تأثیرپذیری کلام، انکارناپذیر است؛ بنابراین یک راه دیگر برای تقویت فن بیان و داشتن کلام نفوذپذیر، داشتن صدای زیباست که آن هم تکنیک‌های منحصر به فرد و بعضاً بسیار جالبی برای تقویت شدن دارد. همچنین نوع تنفس شما و کنترل کامل روی آن به بیان قوی‌تر منجر خواهد شد. چون یکی از نخستین نشانه‌هایی که دیگران می‌توانند متوجه شوند که شما گرفتار فشار و استرس شده‌اید و چندان بر خودتان مسلط نیستید، شیوه نفس کشیدن شماست.
معمولاً کسانی که بیان قوی دارند، ذهنیت و طرز فکر مثبتی هم دارند. آن‌ها باور دارند که کلامشان تأثیر خودش را می‌گذارد. کافی است به کسانی که در کار خرید و فروش اجناس مختلف مثل خانه و ماشین هستند دقت کنید. آن‌ها با یک طرز فکر قوی و اعتماد به نفس مثال زدنی جنسشان را پرزنت می‌کنند و به خریدار پیشنهاد می‌دهند.
زبان بدن نقش مهمی در باورپذیری و تأثیرگذاری کلام شما دارد. البته نباید در استفاده از زبان بدن دچار افراط و تفریط شویم. چون در این صورت از حالت طبیعی خارج می‌شود.

توصیه برای یادگیری بهتر در کلاس‌های آنلاین

به‌عنوان معلمی که پدر یا مادر هستید، زمانی را برای تدریس آنلاین انتخاب کنید که فاکتور‌های حواس‌پرتی در کمترین میزان خود باشد. قبل از شروع کلاس، تلفن همراه خود را بی‌صدا و تلویزیون را خاموش کنید، همه وسایل و مدارک لازم را دم دست قرار دهید و با لباسی رسمی شروع به‌کار کنید. علاوه بر مدت زمان اختصاص داده شده به تدریس، زمانی را هم در طول روز برای محتواسازی، جمع‌بندی، تعیین سرفصل‌ها و طرح درس در نظر بگیرید. شاید لازم باشد بخشی از کار‌های خانه یا شغلی‌تان را با شریک زندگی‌تان تقسیم کنید. بدون نمایش چهره، صدا و تنها با ارتباط متنی در کلاس مجازی، انتقال حس حضورتان به‌عنوان آموزگار به‌درستی انجام نمی‌شود. با تصویر و گاهی صدا به دانش آموزان دلگرمی دهید تا فضای کلاس مجازی نزدیک‌تر به واقعیت پیش برود. مثلا شبیه به کلاس‌های سنتی و با یک ارتباط تصویری کوتاه، حضورشان در کلاس را خوش‌آمد بگویید.برخی آموزگاران برای پر کردن وقت، به سخنرانی‌های طولانی تکیه می‌کنند. بهتر است برای درگیر کردن دانش آموزان در کلاس، جلسه‌های کلاسی بر مبنای مشارکت بیشتر بچه‌ها، ویدئو و کلیپ‌های صوتی و تمرینات نوشتنی باشد. برای کم‌کردن اضطراب‌شان، زمانی را هم برای رفع اشکال در خارج از ساعت کلاسی تعیین کنید.
امروزه به لطف فناوری، ابزار‌های زیادی برای استفاده بهینه از محیط‌های یادگیری مجازی شبیه به آن چه که در کلاس واقعی وجود دارد در دسترس است. یک معلم موفق از سبک‌های سنتی یادگیری در کنار ابزار‌های صوتی و تصویری به‌روز بهره می‌برد و به این‌ترتیب کلاس را به محیطی مفید با افزایش تعامل با بچه‌ها تبدیل ‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت