سه شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳

بسته موفقیت

برنامه داشته باشید

برخی فکر می کنند که افراد خلاق زندگی بی برنامه دارند، اما واقعا این طور نیست. بیشتر ذهن های خلاق از برنامه روزمره شان به طور کامل باخبرند. به عنوان مثال استفن کینگ فروش بیش از 350 میلیون دلاری کتاب هایش را مدیون برنامه فشرده و منظم نگارش روزانه اش می داند. ویلیام جیمز، روان شناس، تاثیر برنامه ریزی جدی روزانه را به این شکل توصیف می کند که «این کار از پیش ذهن را از فشار بی برنامگی دور می کند و فضای بیشتری را برای اقدام و عمل به آن می بخشد.» البته منظور ما این نیست که می بایست برای دقیقه به دقیقه هر روزتان برنامه ریزی کنید، و اولویت بندی داشته باشید.

آیاخنده تاثیری بر سلامت روان دارد؟

از جمله رفتارهای جذاب برای دیگران که باعث می‌شود از شما در ذهن خود و در معرفی شما برای دیگران از آن یاد کنند، خوشرویی در رفتار و برخورد است که جنبه‌های گوناگونی را شامل می‌شود. اما این رفتارهای کدامند و چگونه می‌توان یک فرد جذاب بود؟ یک شنونده خوب باشید، به چشمان کسی که با شما صحبت می‌کند، نگاه کنید و با حرکت سر نشان دهید که به او گوش می‌دهید و کاملا در جریان چیزی که تعریف می‌کند هستید. این ارتباط چشمی او را جذب شما می‌کند. مهربان باشید. مهربانی شما را جذاب‌تر می‌کند. افراد مهربان در قلب دیگران جای دارند و آن‌ها هرگز با چهره‌شان شناخته نمی‌شوند، بلکه با قلبشان معرفی می‌گردند.
لبخند بزنید. به همه لبخند بزنید. اگر لبخند هم نمی‌زنید، لااقل اخم نکنید و عبوس نباشید. لبخند تا عمق وجود فرد مقابلتان رسوخ می‌کند و صلاح بسیار قدرتمندی در جذب دیگران به سمت شما محسوب می‌شود. مورد اعتماد باشید. رازدار و امانت‌دار باشید. این رفتارهای زیبا، شما را جذاب‌تر می‌کند و باعث می‌شود، دیگران ناخواسته شما را دوست بدارند. افراد رازدار و مورد اعتماد، هر فردی را جذاب و متشخص‌تر می‌کند. همیشه بوی خوب بدهید. رایحه‌ خوبی که از شما به مشام دیگران برسد، آن‌ها را به سمت شما جذب می‌کند.
لباس‌های رنگی بپوشید. اعتماد به نفس داشته باشید. محکم و مودب صحبت کنید و از خجالتی بودن بپرهیزید، هیچ کس از افراد خجالتی و بی‌اعتماد به نفس خوشش نمی‌آید و جذبش نمی‌شود. وقت شناس باشید.

20 مهرماه؛ روز بزرگداشت حافظ
بیستم مهرماه روز بزرگداشت حافظ می‌باشد که در این روز جشن‌ها و برنامه‌های متنوعی در شیراز و سایر نقاط جهان برگزار می‌شود. عمده برنامه‌های این روز شامل شب شعر، گل افشانی آرامگاه حافظ، نمایش و رونمایی از دیوان‌های شعر حافظ و غیره می‌باشد. خواجه شمس‌الدین محمد بن بهاءالدّین حافظ شیرازی، شاعر بزرگ سده هشتم ایران (برابر قرن چهاردهم میلادی) و یکی از سخنوران نامی جهان است. بیش‌تر شعرهای حافظ غزل هستند که به‌ غزلیات حافظ شهرت دارند. گرایش حافظ به شیوه سخن‌پردازی خواجوی کرمانی و شباهت شیوه سخنش با او مشهور است. او از مهم‌ترین تأثیرگذاران بر شاعران پس از خود شناخته می‌شود. اطلاعات چندانی از خانواده و اجداد خواجه حافظ در دست نیست و ظاهراً پدرش بهاءالدین نام داشته و مادرش نیز اهل کازرون بوده‌است. در اشعار حافظ که می‌تواند یگانه منبع موثّق زندگی او باشد اشارات اندکی از زندگی شخصی و خصوصی او یافت می‌شود. آنچه از فحوای تذکره‌ها به دست می‌آید بیشتر افسانه‌هایی است که از این شخصیّت در ذهن عوام ساخته و پرداخته شده‌است. با این همه آنچه با تکیه به اشارات دیوان او و برخی منابع معتبر قابل بیان است آن است که حافظ در خانواده‌ای از نظر مالی در حد متوسط جامعه زمان خویش متولد شده‌است. . در نوجوانی قرآن را با چهارده روایت آن از بر کرده و از همین رو به حافظ ملقب گشته‌است. در دوران امارت شاه شیخ ابواسحاق (متوفای ۷۵۸ ق) به دربار راه پیدا کرده و احتمالاً شغل دیوانی پیشه کرده‌است. علاوه بر شاه ابواسحاق در دربار شاهان آل مظفر شامل شاه شیخ مبارزالدین، شاه شجاع، شاه منصور و شاه یحیی نیز راه داشته‌است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهروزی فر – آقای دکتر پزشکیان، نماینده محترم ۸۵ میلیون ایرانی در ساختمان زیبای پاستور،

بیشتر

با عرض سلام وخسته نباشید به کارکنان محترم روزنامه آوا؛میخواستم از مسوولان بپرسم ایشون چه

بیشتر

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی بااشاره به اینکه برخی از جاده‌های استان وضعیت مناسبی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت