یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته موفقیت

افزایش خلاقیت با پاداش

مطالعات نشان می‌دهند که در نظر گرفتن پاداش برای کاری که ماهیتی رضایتبخش دارد، می تواند تحت تاثیر پدیده ای به اسم« اثر توجیه بیش ازحد»، نتیجه ای معکوس به وجود آورد و سبب کاهش انگیزه شود. پس بنظر میرسد که قرار دادن پاداش برای تفکر خلاق، ما را به نتیجه مناسب نمی رساند و خلاقیت و انگیزه ما را کاهش می دهد.ولی تحقیق دیگری معلوم کرد که کودکانی که برای طراحی خلاقانه پاداش دریافت نموده بودند، با خلاقیت بیشتری کارشان را انجام می دادند.سرانجام، اگر به دنبال منبع الهام می گردید، بد نیست که در ازای رسیدن به راهکار خلاقانه به خودتان قول چیزی را بدهید که دوست دارید.

روستاهای استان مستعد اما مظلوم

حسین قاسمی- دهیار روستای ماسن
نبود راه دسترسی مناسب، بیکاری، مقاوم نبودن منازل مسکونی، سخت بودن انتقال سوخت در فصل سرد سال، نداشتن اینترنت و سالن ورزشی از جمله مشکلات روستاییان خراسان جنوبی طی سال‌های نه چندان دور بود که همواره در سفرهای مسئولان مطرح می‌شد و خوشبختانه الان روند رو به رشدی دارد. نتایج ارزیابی‌های انجام شده در سطح ملی، بیانگر این واقعیت است که خراسان جنوبی در طرح‌های اشتغال روستایی و عشایری، کمترین میزان انحراف را بین استان‌های کشور داشته است. همچنین در عرصه صنایع دستی هم طرح «هر روستا یک محصول، هر خانه یک کارخانه» در استان در حال اجرا است که در قالب آن روستاهایی که ظرفیت تولید یک محصول مانند پارچه‌بافی، حوله‌بافی، تراش سنگ یا سایر موارد را دارند، شناسایی می‌شوند. در دولت تدبیر و امید بیش از هزار و 20 کیلومتر راه آسفالت روستایی در استان خراسان جنوبی احداث شد و در حال حاضر بالغ بر 10 هزار کیلومتر از راه‌های استان آسفالت است. براساس گزارش‌های شرکت ملی گاز ایران در سال 98 سرعت گازرسانی به روستاهای استان خراسان جنوبی در مقایسه با سایر شرکت‌های گاز استانی در رتبه سوم کشوری قرار دارد و روند گازرسانی در سال قبل نشان داد سرعت گازرسانی به روستاهای استان نسبت به میانگین سنوات قبل هفت برابر افزایش یافته است. ساخت و توسعه اماکن ورزشی در روستاها از مطالبات مردم خراسان جنوبی بوده ‌ که اکنون با تجهیز اعتبارات شتاب بیشتری گرفته است.

مدیریت احساسات در مقابل کرونا
احساسات خود را با عزیزانتان به اشتراک بگذارید. اگر علیرغم اقدامات احتیاطی هنوز از احساس نگرانی دارید ، ممکن است صحبت در مورد نگرانی هایتان مفید باشد. با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده خود تماس بگیرید و در مورد احساس خود با آنها صحبت کنید. شاید متوجه شوید که هر دو بعد از مکالمه در مورد آن احساس بهتری پیدا می کنید! از صحبت کردن با هر کسی که در مورد ویروس وحشت دارد یا انتشار اطلاعات نادرست و حساس پرهیز می کند ، خودداری کنید. با فردی آرام صحبت کنید که می تواند به شما کمک کند تا از طریق نگرانی های خود به روشی واقع بینانه برخورد کنید. چیزی مثل این بگویید ، “بابا ، من فقط نمی توانم از نگرانی در مورد این ویروس دست بردارم. آیا وقت برای گفتگو در مورد آن دارید؟ “ برای کمک به خود در آرامش ، فعالیت هایی را کاهش دهید. تمرینات و فعالیتهای کاهش استرس می تواند به شما کمک کند احساس آرامش و کنترل بیشتری در کنترل احساسات خود داشته باشید وقتی که نگران چیزی هستید. آنها همچنین می توانند به ترس ذهن شما کمک کنند. هنگامی که شروع به نگرانی از ویروس می کنید ، سعی کنید کاری انجام دهید که به شما کمک کند احساس آرامش و آرامش کنید ، مانند: احساسات خود را یادداشت کنید . نگرانی ها به صورت کلمات می تواند به شما در درک بهتر آنها کمک کرده و احساس بهتری داشته باشید. افکار خود را در یک ژورنال ، دفترچه و یا یک سند رایانه ای روشن کنید. درباره افکار و احساسات خود قضاوت نکنید ، فقط آنها را یادداشت کنید. ، شما ممکن است چیزی شبیه این را بنویسید ، “من همیشه به آن داستان خبری که امروز صبح در مورد کرونا ویروس خوانده ام ، فکر می کنم و می ترسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت