بسته موفقیت

عمر طولانی با دوستان پایدار

تحقیقات بسیار زیادی ارزش داشتن دوست را ثابت کرده است البته نه فقط در شبکه های اجتماعی. بر اساس تحقیقی که در دانشگاه آکسفورد صورت گرفت مشخص شد ازدواج کردن خطر مرگ به دلیل بیماری قلبی را پایین می آورد. همچنین داشتن یک شریک در زندگی باعث می شود فرد بیشتر به فکر سلامتی خود و او باشد. در مورد داشتن تعدادی دوست نیز همینطور است: تحقیقات محققان استرالیایی نشان می دهد کسانی که تعداد زیادی دوست دارند ۲۲ درصد بیشتر از کسانی که دوستان کمی دارند عمر می کنند. داشتن روابط صمیمی و مثبت برای رفاه هر شخصی ضروری است.

راهکارهای برای کاهش استرس

در بیشتر مواقع فرد در مقابل استرس احساس ضعف می‌کند اما تحقیقات نشان می‌دهد اقدامات بسیاری وجود دارد که می‌توان برای مقابله با استرس انجام داد. به گفته متخصصان راه حل مورد نظر فرار از احساسات منفی و دردناک نیست بلکه باید چگونگی واکنش ذهن و بدن را تغییر داد. آرام کردن سیستم عصبی با واکنش‌های آرام کننده: واکنش‌های آرام بخش اقداماتی است که به طور مستقیم با افزایش استرس، تنش و درد مقابله می‌کند. برای این منظور تنفس دیافراگمی یا دیگر تمرینات تنفسی یوگا توصیه می‌شود.
این روش‌های آرامش بخش از طریق کاهش فشار خون، ضربان قلب و گرفتگی ماهیچه‌ای سیستم عصبی را آرام می‌کنند. زمانیکه ذهن در وضعیت استرس باشد تنفس سخت می‌شود. اما بررسی‌ها نشان می‌دهد زمانی که فرد آگاهانه تنفس خود را تغییر دهد می‌تواند به سرعت تغییر احساسات خود را حس کند.

مدیتیشن (مراقبه): مدیتیشن هم تکنیک دیگری است که واکنش آرام سازی را در پی دارد. اسکن مغزی افرادی که به طور مرتب مدیتیشن انجام می‌دهند نشان دهنده کاهش فعالیت در بخش‌هایی از مغز است که با درد مرتبط است. همچنین فعالیت را در بخش‌هایی از مغز افزایش می‌دهد که با تنظیم احساس ارتباط دارد.افرادی که دچار درد مزمن یا استرس هستند با انجام مدیتیشن، احساس درد روی آنان تاثیر کمتری دارد. زمانیکه تنفس دیافراگمی و مدیتیشن به طور مرتب انجام شود ذهن و بدن آموزش می‌بیند تا در برابر عوامل استرس‌زا کمتر واکنش نشان دهد.

۸ مهرماه؛ روز بزرگداشت مولوی

جلال‌الدین محمد بلخی معروف به مولوی و مولانا و رومی در ششم ربیع الاول سال ۶۰۴ هجری در شهر بلخ دیده به جهان گشود. مولوی از مشهورترین شاعران ایرانی‌تبار پارسی‌گوی است. تاریخ اینچنین می‌نویسد که روزی شمس وارد مجلس مولانا می‌شود. در حالی که مولانا در کنارش چند کتاب وجود داشت. شمس از او می‌پرسد این که اینها چیست؟ مولانا جواب می‌دهد قیل و قال است. شمس می‌گوید و ترا با اینها چه کار است و کتابها را برداشته در داخل حوضی که در آن نزدیکی قرار داشت می‌اندازد.
مولانا با ناراحتی می‌گوید ای درویش چه کار کردی برخی از اینها کتابها از پدرم رسیده بوده و نسخه منحصر بفرد می‌باشد. و دیگر پیدا نمی‌شود؛ شمس تبریزی در این حالت دست به آب برده و کتابها را یک یک از آب بیرون می‌کشد بدون اینکه آثاری از آب در کتابها مانده باشد. مولانا با تعجب می‌پرسد این چه سرّی است؟ شمس جواب می‌دهد این ذوق وحال است که ترا از آن خبری نیست. از این ساعت است که حال مولانا تغییر یافته و به شوریدگی روی می‌نهد و درس و بحث را کنار می گذارد و شبانه روز در رکاب شمس تبریزی به خدمت می‌ایستد. .هر چند که مولوی در طول زندگی شصت و هشت ساله خود با بزرگانی همچون محقق ترمذی، شیخ عطار، کمال الدین عدیم و محی الدین عربی حشر و نشرهایی داشته و از هر کدام توشه‌ای براندوخته ولی هیچکدام از آنها مثل شمس تبریزی در زندگیش تاثیر گذار نبوده تا جائیکه رابطه‌اش با او شاید از حد تعلیم و تعلم بسی بالاتر رفته و یک رابطه عاشقانه گردیده چنانکه پس از آشنایی با شمس، خود را اسیر دست و پا بسته شمس دیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت