یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته موفقیت

از آدم‌های سمی فاصله بگیرید

همه‌ی آدم‌ها نمی‌خواهند به شما ضربه بزنند، اما تعداد انگشت‌شماری هستند که لذت می‌برند روزتان را کمی ناخوشایندتر از همیشه بکنند. ما نباید علت عدم بهره‌وری این آدم‌ها را تشخیص دهیم یا تشریح کنیم.
شما می‌توانید وقت‌تان را صرف کارهایی بهتر از حدس و گمان درباره‌ی موضوع عصباینت دیگران بکنید .اگر فردی برای اشتباهات‌اش، عامدانه یا غیرعامدانه، عذرخواهی نمی‌کند، این یک پرچم قرمز است. اگر کسی هرگز عذرخواهی شما را نمی‌پذیرد، این هم یک پرچم قرمز است. همه‌ی تلاش‌تان را بکنید تا از این آدم‌ها اجتناب کنید

شادی و راههای رسیدن به آن

یکی از نیازهای اساسی انسان شادی و نشاط است. شادی به زندگی معنا می بخشد و موجب نشاط روحی و سلامتی و افزایش توانایی می شود. انسان شاد می تواند قدم های موفقیت را تند طی کند و در مدرسه و اجتماع نقش سازنده ای داشته باشد. تنها اتفاقات خوشایند، شاد و مطلوب می توانند سطح اندورفین و دیگر هورمون های نشاط آور را بالا ببرند و نیز سطح هورمون های استرس زا را کاهش دهند.اکثریت ما از داشتن یک خواب کافی و راحت محروم هستیم. یک چرت روزانه داشته باشید، یا ساعت9 شب به رختخواب بروید.اگر خوابتان نمی آمد، مطالعه یک کتاب خوب قبل از خواب می تواند به شما کمک کند تا خواب آرامی داشته باشید. کارهایی را که ضروری نیستند و از انجام آنها لذت نمی برید،کنار بگذارید مثلا اگر برای انجام امور خیریه، به اندازه کافی کسانی هستند که آن را انجام دهند و شما با به عهده گرفتن این کار دچار استرس می شوید، کار را بر عهده دیگران بگذارید. نوشتن کارهایی که می خواهید در طول روز انجام دهید. باعث می شود افکارتان منظم شود و نگرانی از شما دور گردد. با چک کردن این لیست احساس خوبی به شما دست خواهد داد. بررسی ها نشان داده است افرادی که چند کار را به طور همزمان انجام می دهند، دارای فشار خون بالاتری هستند مثلا به جای اینکه هم زمان با پختن غذا یا اتو کردن لباس ها، با تلفن هم صحبت کنید، یک جایی بنشینید و تمام توجه خود را روی مکالمه تلفنی تان بگذارید.

اشتباهات رایج زندگی تان را اصلاح کنید

تعداد زیادی از اشتباهات در زندگی ما تکرار می شوند که قابل اصلاح کردن هستند‎تعداد زیادی از اشتباهات در زندگی ما تکرار می شوند که قابل اصلاح کردن هستند. اما برخی از مشکلات و اشتباهات نیز اگر بیش از حد مورد غفلت قرار گیرند، تبدیل به مشکلات جدی می گردند.
شاید تصور شود که اهمال کاران افرادی تنبل اند و تعلل شان به خاطر بی میلی نسبت به انجام امور مختلف است. اما این خلاف واقعیت است. افرادی که کار امروز را به فردا موکول می کنند غالبا کارهایشان را به انجام می رسانند هر چند در آخرین دقایق و با تنش زیاد.فضای مجازی و دنیای تلگرام و لاین و .. گویی اختیار را از دست خیلی از افراد گرفته است. افراد بخش مهمی از زندگی روزانه خود را صرف این دنیای رنگارنگ اما کم فایده می کنند و در نهایت هم چیزی عایدشان نمی شود. فضای مجازی گویی وقت مطالعه، وقت ملاقاتهای حضوری و حتی وقت یک گپ کوتاه تلفنی با اقوام را از خیلی افراد ربوده است.عادت کردن به خوردن غذاهای پر کالری و ناسالم، به چاق شدن و یا بر هم خوردن سلامت بسیاری از افراد جامعه منجر شده است. خوردن غذاهایی چرب، پرکالری، فست فودها، غذاهای سرخ کرده و دور شدن از فرهنگ غذایی سنتی مان، سبک زندگی بسیاری از افراد شده است. د. مصرف گرایی یکی از سبکهای رفتاری است که در چند سال اخیر در میان بسیاری از افراد رواج یافته است. اگر این رفتار به درستی مدیریت نشود قطعا برای فرد و به تبع آن برای خانواده مشکلات زیادی به همراه خواهد داشت. پس همواره سعی کنید به موازات وضع مالی خود برنامه ریزی کنید و بیش از آن هزینه نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت