سه شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳

بسته موفقیت

افراد خوش اخلاق با ملاحظه هستند

افراد خوش اخلاق نسبت به کاری که می کنند با دقت و وسواس هستند. این افراد دروغ گو نیستند و برای ناراحت کردن طرف مقابلشان دنبال یک چیز منفی نمی گردند. آن ها می خواهند که همه افرادی که در اطرافشان هستند احساس خوشحالی داشته باشند. آن ها دوست ندارد که به خاطر رفتارشان سایرین لطمه ای ببینند و یا خجالت زده شوند. به این ترتیب، آنها مراقبت رفتارشان هستند و جای این که سعی کنند فردی پرخاشگر و یا غمگین باشند، سعی می کنند تا دوست داشتنی باشند. برای اینکه خوش اخلاق شوید، لبخند بزنید. به خاطر داشته باشید که خنده بر لب داشتن شما را فردی خونگرم و صمیمی جلوه می‌دهد.

آینده نگری

آینده نگری یعنی اینکه بدانی به کجا می‌خواهید برسید، هدف گذاری صحیحی داشته باشید و برای رسیدن به این اهداف تلاش واقعی به خرج دهید. این مورد هم بخشی از هوش عاطفی است اما در محیط کار پذیرا بودن نسبت به بازخوردها و نظرات دیگران نقش مهمی در موفقیت شغلی ایفا می کند. به خصوص در مشاغل جدید.
حتما در مورد این موضوع فکر کنید زیرا بازخوردها و نظرات سازنده به شما کمک می کنند بتوانید کارتان را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. اگر در مقابل نظرات دیگران حالت تدافعی گرفته و نگرشی منفی نسبت به آن ها داشته باشید، مسلما نمی توانید از این نظرات بخوبی استفاده کرده و آن را در استراتژی کارتان بکار ببندید.
کلید دریافت و ارائه بازخورد و پیشنهاد این است که به برخوردهایتان با دیگران نگرش مثبتی داشته باشید. مسلما دلیل اینکه دیگران به شما پیشنهاد مثبت و سازنده می دهند این نیست که با شما مشکل یا خصومت شخصی دارند بلکه به این خاطر است که دوست دارند شما کارتان را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و در آن پیشرفت کنید. بنابراین سعی کنید نگرشتان را نسبت به دیگران تغییر دهید تا با نظراتشان شما را در رسیدن به اهدافتان کمک کنند. استیو جابز می‌گوید که در دنیای امروزی افراد خوش فکر زیادی وجود دارند که به اندازه‌ی کافی جسور نیستند و همین عامل باعث شده است تا این افراد به جایگاه واقعی‌شان نرسند و نتوانند در دنیای کسب و کار حرفی برای گفتن داشته باشند

چرا بعضی‌ها موفق‌تر هستند؟

چرا بعضی از افراد هر چقدر تلاش می‌کنند به نقطه ایده‌آلی که در ذهنشان تجسم کرده‌اند نمی‌رسند، اما در مقابل عده‌ای دیگر هستند که در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنند به موفقیت می‌رسند.برای زندگیتان یک نقشه راه داشته باشید. جزئیات اهدافتان را بنویسید، اما اهدافتان را واقعی و در حد توانتان در نظر بگیرید. وقتی برنامه‌ای را تنظیم کردید به آن وفادار باشید و اجرایش کنید. اکثر کسانی که ناموفق هستند برنامه‌های زندگی و اهدافشان را نیمه رها می‌کنند و نداشتن ثبات و پشتکار باعث می‌شود موفق نباشید.برای هدفتان خواه بزرگ باشد یا کوچک قدم بردارید، حتی اگر بسیار جزئی باشد. با این کار در خودتان این باور را به وجود آورده‌اید که امر مهمی را آغاز کرده‌اید و ملزم می‌شوید که ادامه مسیر را طی کنید. برای مثال اگر هدفتان این است که در عرض یک سال پس‌انداز بیشتری داشته باشید همین لحظه در داخل یک قلک مبلغی پول به عنوان پس‌انداز بگذارید.یکی از رموز موفقیت ایجاد تغییرات مناسب و کارآمد در سبک زندگی‌تان است، اما ایجاد این تغییرات نیز نیاز به رعایت تکنیک‌های مخصوص به خود دارد. برای مثال برای تغییر یا حذف کردن یکسری رفتارها و عادات نامناسب باید زمانی مشخص را برایش در نظر بگیرید و یک شبه انتظار منقلب شدن خودتان را نداشته باشید. اگر انتظارات غیرواقعی از خودتان داشته باشید به‌تدریج از انجام تغییرات دلزده می‌شوید و باید با موفقیت خداحافظی کنید.
فرض را بر این می‌گیریم که شما نقشه راه مشخص و دقیقی را آماده کرده‌اید و قدم‌ها‌ی کوچکتان را هم برداشته‌اید. عزمتان را جزم کرده‌اید که با پشتکار و تلاش به هدف مشخصتان برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهروزی فر – آقای دکتر پزشکیان، نماینده محترم ۸۵ میلیون ایرانی در ساختمان زیبای پاستور،

بیشتر

با عرض سلام وخسته نباشید به کارکنان محترم روزنامه آوا؛میخواستم از مسوولان بپرسم ایشون چه

بیشتر

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی بااشاره به اینکه برخی از جاده‌های استان وضعیت مناسبی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت