یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته موفقیت

تقویت نگرش مثبت

اگر در کنار درس خواندن خویش از اموزش های مدیتیشن، مثبت انگاری و مثبت نگری بهره ببرید تأثیر بسیار زیادی در روند مطالعه، کیفیت مطالعه و انگیزه پیدا کردن شما در دوره امادگی آزمون می شود.در بسیاری از مواقع و وضعیت بسیاری از روانشناسان به دانش آموزان و یا دانشجویان که درگیر اماده سازی خویش جهت ازمون هستند؛ برای اینکه در طول هفته گاهی از فضای درس خواندن و استرس به دور باشند؛ توصیه می کنند یکی از کلاس های مورد علاقه خویش یا یک کلاس ورزشی را ثبت نام کنند، این موارد در ایجاد دیدگاه مثبت و راههای انگیزش جهت کنترل و کاهش استرس بسیار مؤثر واقع می شود.

اه های رسیدن به خوشبختی

به یاد داشته باشید، هرچه شادمان تر و سالم تر باشید، ارزش بیشتری برای اطرافیان خود خواهید داشت. هیچ راه میانبری برای موفقیت وجود ندارد، ولی چند راهکار ساده وجود دارد که به شما در رسیدن به ارامش و خوشبختی کمک می کنند. هنگامی که فردی انتقاد نابه جایی از شما می کند یا صحبت ناخوشایندی به شما می زند، بهترین راه این است که آنرا فراموش کنید. این را در ذهن تان داشته باشید که گاهی حرف ها بی قصد و نیت قبلی و قلبی گفته می شوند؛ ولی اگر به نظرتان شخص مقابل تان با اگاهی کامل و نیت قلبی صحبت نامناسبی کرده باز به خاطر داشته باشید که شما با تمرین بخشش و فراموشی به شخصی قدرتمند تر بدل می شوید. از لحظه به لحظه زندگی خویش لذت ببرید و اتفاقات قشنگ کوچک مثل وزش در یک روز دارای نسیم خنک، تماشای غروب خورشید و گوش سپردن به صدای اواز پرنده ها را نادیده نگیرید. هنگامی که از همیشه خوشحال تریم که کنار کسانی باشیم که خوشحال هستند، به آن هایی بچسبید که شاد هستند و خوشحالی را به شما انتقال می دهند.
حتی چنانچه احساس خوشایندی نداشته باشد، دوباره تغییر یکی از چیزهایی است که می توانید به آن تکیه کنید. تغییر رخ خواهد داد، پس برای احتمال وقوع آن برنامه ریزی کنید و برای این تجربه آماده باشید. چنانچه برای پیگیری کردن رویاهایتان لازم باشد به جای دیگری نقل مکان کنید یا ادامه تحصیل بدهید امکان دارد مجبور باشید کاری را آغاز کنید- هرکاری- تا بتوانید برای رویایتان پول پس‌انداز کنید.


۱۳ شهریور بزرگداشت ابوریحان بیرونی، خورشید خوارزم

بوریحان محمد بن احمد بیرونی در حوالی خوارزم متولد شد. سالهای اول زندگی را در خوارزم به تحصیل علوم گذرانید و مدتی در خدمت مامونیان خوارزم بود تا آن که به مسافرت پرداخت. در ابتدای سفر چند سالی را در جرجان در خدمت شمس المعالی قابوس وشمگیر گذرانید و کتاب آثار الباقیه را در آنجا به نام قابوس به سال 390 هجری تالیف کرد. این کتاب از گاه شماری و جشنهای ملل مختلف سخن می گوید.ابوریحان بیرونی پس از ده سال دوباره به خوارزم بازگشت و در دربار ابوالعباس مامون ابن مامون خوارزمشاه که مردی دانشمند بود وارد شد. ابوالعباس داماد سلطان محمود غزنوی به خوارزم لشگر کشید و پس از فتح آن شهر ابوریحان بیرونی را نیز با خود به غزنین برد (بهار 408 هجری) ابوریحان از آن پس همراه لشکر کشی های سلطان محمود به هندوستان راه یافت و با بسیاری از دانشمندان و حکیمان هند آشنا شد و زبان سانسکریت را آموخت ،حاصل این سفر کتاب تحقیق ماللهند و ترجمه چند کتاب از زبان سانسکریت به زبان عربی است. ابوریحان در علوم متعدّد، نظریه‏ های جدیدی را پایه‏ گذاری کرد که چند نمونه از آن‏ها را ذکر می‏کنیم:نجوم : نظریه حرکت وضعی زمین، تعیین سمت قبله در شهرهای گوناگون. جغرافیا : محاسبات طول و عرض جغرافیایی شهرها، ترسیم نقشه اظهار نظر در مورد زمان پیدایش عالَم : چگونگی پدید آمدن لایه سطحی زمین و تبدیل دریاها به خشکی. تعیین وزن مخصوص عناصر در شیمی، به خصوص تعیین وزن مخصوص هیجده سنگ و فلز گران‏بها برای اوّلین بار. ترجمه اصطلاحات دارویی و نام‏گذاری داروها به زبان عربی و فارسی برای اولین بار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت