یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

روزانه دو بار مسواک بزنید و نخ بکشید

دو بار مسواک زدن در روز و همچنین استفاده از نخ دندان بعد از هر وعده غذایی، نقش اصلی را در حفظ سلامت دهان و دندان ایفا می کند. بیماری های لثه و پوسیدگی دندان یکی از مشکلات بزرگ همه افراد جامعه و نه فقط سالمندان است. سه چهارم از نوجوانان دچار مشکل خونریزی در لثه هستند. مداومت در زدن روزانه مسواک شما را در داشتن دندان های سالم تر یاری می کند. بهتر است، هر سه یا چهار ماه یک مسواک نو تهیه کنید.

مواد غذایی با کالری منفی

یک سری مواد غذایی وجود دارد که به نام غذاهایی با کالری منفی معروف هستند.این مواد غذایی نسبت به سایر مواد انرژی بیشتری برای هضم خود نیاز دارند، که شامل مواد غذایی دارای چربی،کربوهیدرات،کالری،ویتامین و املاح هستند.اینها بافت های بدن را تحریک می کنند تا آنزیم ها موجود در آن باعث تجزیه و مصرف انرژی موجود در غذاها شود. مصرف اینگونه مواد غذایی زمانی در کاهش وزن مؤثر است

گردو برای کم خونی مفید است

گردو برای کم خونی، مشکلات رگ‌های خونی مفید است، برای بهبودی بیماری‌های شدید مزمن عروقی، باید از آن استفاده کنید. گردو حاوی بیشترین پروتئین است، در بادام زمینی و فندق نیز وجود دارد، اما گردو هنوز هم صدر آجیل‌ها از نظر تغذیه است. عدم وجود کربوهیدرات‌ها در اجیل است که باعث می‌شود حتی با رژیم غذایی از آن‌ها استفاده شود. گردو سرشار از مس، روی، سلنیوم و آهن است. اما خوردن بیش از حد ان توصیه نمی‌شود.

مضرات فلفل دلمه ای

در صورت مصرف هریک از داروهای آسپیرین، داروهای ضد انعقادی، باربیتوراتها و تئوفیلین از زیاده روی در مصرف انواع فلفل اجتناب کنید. انواع فلفل از جمله فلفل دلمه ای جزء مواد غذایی آلرژی زا محسوب می شوند وتوصیه می شود افرادی که پوستی حساس و تحریک پذیر دارند و با مصرف غذاهای آلرژی زا دچار جوش، کهیر، آکنه و اگزمای پوستی می شوند، فلفل های دلمه ای را از رژیم غذایی خود حذف نمایند.

چای سبز داروی ضد پیری است

چای سبز را به عنوان داروی ضد پیری می شناسند و دلیل اصلی آن هم وجود میزان قابل توجهی آنتی اکسیدان های مؤثر در حفظ شادابی و جوانی است. از طرفی چای سبز با پیشگیری از بیماری های یاد شده می تواند طول عمر بیشتر و سالم تری را برای فرد رقم بزند. به یاد داشته باشیم سلامتی از مجموعه ای از رفتارهای ما نظیر انتخاب رژیم مناسب غذایی، بهداشت مناسب روانی و ورزش منظم نشات می گیرد و به تنهایی تاثیرگذار نیست.

چغندر نوشیدنی انرژی زا که در طول روز سرحالتان می کند

چغندر که در میان ایرانی ها به لبو هم شهرت دارد، دارای خواص بی نظیری است. مخلوط آب هویج و چغندر سرشار از ویتامین های A، C و E است همچنین این مخلوط میزان کافی آهن و کلسیم را به بدن می رساند. این نوشیدنی فوق العاده می تواند سیستم ایمنی را تقویت ;KN و التهابات بدن را کاهش دهد. در صورتی که یک لیوان بزرگ از این مخلوط را جایگزین چای صبحگاهی کنید در تمام طول روز شاهد انرژی کافی خواهید بود. سوخت و ساز در بدن منجر به تولید مواد زائد می شود و این مواد باید به طریقی از بدن دفع شود که به آن اصطلاحاً سم زدایی می گویند. این نوشیدنی یکی از بهترین موادی است که می تواند به بدن برای سم زدایی کمک کند.

مردم نباید به واکسن کرونا دلخوش کنند

رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی، بر ضرورت تزریق واکسن آنفلوانزا برای افراد در معرض خطر تاکید کرد و گفت: نباید به آمدن واکسن کرونا دلخوش کرد. عمادی، اظهار کرد: مردم نباید دلخوش به واکسن کرونا باشند.وی افزود: واکسن کرونا به امسال نمی‌رسد و از همین رو، باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی گرفت.عمادی با اشاره به احتمال همزمانی شیوع کرونا و آنفلوانزا در پاییز و زمستان امسال، گفت: بهتر است افراد در معرض خطر، حداقل واکسن آنفلوانزا را بزنند تا خیالشان حداقل از بابت بیماری آنفلوانزا راحت شود.وی تاکید کرد: نباید فکر کنیم واکسن آنفلوانزا ما را در مقابل کرونا ایمن می‌کند. تزریق واکسن آنفلوانزا برای زنان باردار، بیماران خاص، سالمندان و کودکان، لازم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت