یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

جلوگیری از شب ادراری کودکان

مصرف غذا‌ها و نوشیدنی‌های حاوی کافئین، میان وعده‌های پر نمک و نوشیدنی‌های حاوی قند زیاد را خصوصاً در هنگام غروب کاهش دهید. هر دو یا سه ساعت یکبار در روز و قبل از رفتن به رختخواب از کودک بخواهید که به سرویس بهداشتی برود. در صورت نیاز، یکبار در طول شب کودک را از خواب بیدار کنید که به دستشویی برود، اگر کودک شب را بیرون از خانه سپری می‌کند، لباس زیر اضافه در وسایلش قرار دهید.

مخلوط سیب و زنجبیل بهبود روند هضم

مخلوط سیب و زنجبیل می‌تواند به سیستم گوارشی و روند هضم و گوارش شما کمک کند. این شربت تصفیه کننده، همچنین حاوی نوعی فیبر غذایی خوب است. این فیبر، باعث می‌شود تا مواد زائد موجود در بدن شما به یکدیگر بچسبند و به سادگی از بین بروند. برای تهیه این مخلوط، یک عدد سیب را به خوبی با آب بشوئید و عصاره آن را بگیرید و یک قاشق چایخوری زنجبیل را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

از بین بردن غبغب با جویدن آدامس

جویدن آدامس نه تنها به شما کمک می‌کند تا استرس‌تان را کاهش دهید، بلکه به کاهش چربی موجود در غبغب نیز کمک می‌کند. گروه‌های عضلانی که برای جویدن آدامس مورد استفاده قرار می‌گیرند گروه‌های عضلانی در چانه‌ی دوم شما هستند. جویدن مداوم باعث تقویت فک می‌شود .بهترین نکته این است که جویدن آدامس سبب نمی‌شود که احساس کنید در حال انجام تمرین ورزشی هستید.

بادام بهبود دستگاه قلبی عروقی

بادام سرشار از ترکیبی موسوم به تیروزین است که یکی از اجزاء سازنده برای تولید دوپامین و دیگر انتقال دهنده‌های عصبی مربوط به حالات فرد می‌باشد و این بدان معناست که خوردن یک مشت بادام نه تنها موجب بهبودی و سلامت دستگاه قلبی عروقی می‌شود بلکه به خاطر دارا بودن مقدار فراوانی فیبر و اسیدهای چرب غیر‌اشباع تک زنجیره‌ای و چند زنجیره‌ای باعث بهبود اخلاق فرد نیز می‌شود.

دلایل پوکی استخوان در آقایان

استخوان یک بافت محرک زنده است و کار آن نگهداری از مفاصل است، اما برخی مشکلات باعث تضعیف استخوان‌ها می‌شود و بسیاری از افراد جامعه اعم از زنان و مردان را به پوکی استخوان دچار می‌کند؛ به طور کلی معضلاتی از قبیل سابقه بیماری‌های استخوانی و مفاصل، سابقه استفاده از داروهای استروئیدی، استعمال مواد دخانی، عدم تحرک کافی، اختلالات دستگاه گوارش در پوک شدن و سوختن استخوان دخالت دارند .

موج سوم کرونا با شدت بیشتری در راه است
معاون درمان وزارت بهداشت، با بیان اینکه تنها راه درمان بیماری کرونا رعایت موارد بهداشتی است، گفت: اگر به این بیماری کم توجهی کنیم موج سوم کرونا با شدت بیشتری جولان می دهد. جان بابایی، با بیان اینکه کرونا همچنان در سطح کشور جولان می‌دهد، گفت: بیماری کرونا لاعلاج نیست و مردم با رفتار عاقلانه خود می‌توانند این بیماری را از بین ببرنند.وی با بیان اینکه مردم می‌توانند با رفتارهای طبیعی به ریشه کنی این بیماری شوم کمک کنند، اظهار کرد: دوری از هر گونه تجمع به کاهش این بیماری کمک شایان خواهد کرد.معاون وزارت درمان وزارت بهداشت، با بیان اینکه تنها راه درمان بیماری کرونا رعایت موارد بهداشتی است، گفت: اگر به این بیماری کم توجهی کنیم موج سوم کرونا با شدت بیشتری جولان می‌دهد.

از تنظیم فشارخون تا تقویت سیستم ایمنی با این میوه جذاب

توت فرنگی را می‌توان یکی از برترین اعضای خانواده توت‌ها دانست که طرفدارانی پرشمار نیز دارد.خاصیت آنتی اکسیدانی موجود در توت فرنگی ممکن است به جلوگیری از آب مروارید کمک کند.اما این میوه خواص دیگری هم دارد از جمله :ویتامین C یکی از آنتی اکسیدان‌هایی است که می‌تواند در پیشگیری از سرطان کمک کند، زیرا یکی از بهترین‌ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. فیتوشیمیایی به نام اسید الاژیک که در توت فرنگی نیز یافت می‌شود بسیار مهم است. اسید الاژیک دارای خواص ضد سرطان مانند سرکوب رشد سلول‌های سرطانی است مزایای توت فرنگی شامل تقویت کننده‌های قدرتمند سلامتی قلب است.
آنتی اکسیدانی موجود در توت فرنگی همچنین به کاهش التهاب مفاصل کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت