یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

بهترین زمان تزریق واکسن آنفولانزا

معمولا هر سال در اواخر شهریور و اوایل مهر ماه، همزمان با عرضه جدیدترین نوع واکسن آنفلوآنزا، بهترین زمان برای تزریق واکسن است. پیش از این زمان، واکسن های موجود، جدید نیستند و کارآیی لازم را برای ویروس های جدید ندارند. ماندگاری اثر واکسن های آنفلوآنزا حدود 6 ماه است و با تزریق از اوایل شهریور تا مهر، می توانید مطمئن باشید که بدنتان در 6 ماه سرد سال در مقابل ویروس آنفلوآنزا ایمنی کافی را دارد.

پس از مصرف انگور نوشیدن آب ممنوع

متخصص طب سنتی گفت: نوشیدن آب پس از استفاده از انگور مضر است و می تواند حالت تهوع و استفراغ را به همراه داشته باشد، بنابراین اشخاصی که با خوردن انگور احساس تشنگی می کنند، می توانند مقدار کمی شربت سکنجبین بنوشند.ایلخانی تاکید کرد: زنانی که معده های آن ها رطوبت دارد و طبعشان بلغم (سرد و تر) است می توانند همراه انگور مقداری پودر رازیانه میل کنند تا به نفخ ناشی از مصرف انگور دچار نشوند.

گیاه مرزه ضدعفونی کننده قوی

گیاه مرزه یک ضدعفونی کننده قوی است که خواص ضد التهابی و ضد درد هم دارد. افرادی که از لاغری رنج می برند و می خواهند وزنشان را افزایش دهند، این گیاه را با نان و پنیر بخورند و اگر گیاه مرزه با شکر خورده شود، برای تقویت چشم مفید است.همچنین در صورتی که با مصلحات عسل و کتیرا آن را مصرف کنید مسمومیت غذایی را درمان می کند. این گیاه را به صورت پخته و دمنوش هم می توان مصرف کرد.

پوست انبه ضد سرطان

گرچه بیشتر مردم فقط قسمت گوشتی و آبدار داخل انبه را مصرف می کنند اما پوست این میوه هم مواد مغذی زیادی از جمله ویتامین های A و C، فیبر و مواد معدنی دارد. خواص ضد اکسایشی و ضد سرطانی عصاره ی پوست انبه قدرتمند از عصاره ی قسمت گوشتی انبه بود. با این حال بعضی افراد ممکن است به پوست انبه حساسیت داشته باشند. به علاوه اگر پوستش خوب شسته نشود خطر ورود مواد آفت کش به داخل بدن وجود دارد.

خطرات مرگبار مصرف برنج!

برنج حاوی مقادیر کمی آرسنیک است که در بدن رسوب می‌کند. مقدار کمی از این ماده برای انسان تهدیدی ایجاد نمی‌کند، با این وجود سم کافی می‌تواند در بدن دوستداران برنج جمع گردیده و باعث مسمومیت شود.دانشمندان معتقدند آرسنیکی که در مدت طولانی در بدن انسان ذخیره می‌شود، سالانه هزاران نفر را مسموم می‌کند. با این حال، این بدان معنی نیست که علت مرگ این افراد میزان بالای آرسنیک در بدن باشد.

داشتن فاصله فیزیکی در محیط خانه هم ضروری است؟
اگر افراد مواجهه ای با فرد مبتلا به کووید 19 نداشته باشند، به مناطق پرخطر سفر نکرده باشند، علائم بیماری را نداشته باشند و یا منتظر جواب تست نباشند، می توانند با آسایش در خانه به سر ببرند. اما در صورت داشتن رفتارهای پرخطر، رعایت بایدها و نبایدها لازم است.یکی از روش های به کار گرفته شده در بسیاری از کشورها جهت کنترل و کاهش شیوع بیماری کووید 19، انجام اقدامات مناسب در منزل است.به گفته این محققان فاصله گذاری فیزیکی یعنی از تماس نزدیک با دیگران خودداری کنید، به مکان های تجمع افراد نروید، ملاقاتی را انجام ندهید و فقط در موارد اجبار شدید، از منزل خارج شده و به میزان دو متر از دیگران فاصله بگیرید.

علایم ایمن‌ شدن طولانی بدن در برابرکرونا

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، با اشاره به روزهای کرونایی کشور و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی، گفت: کرونا دیگر مهمان ما نیست، بلکه صاحب خانه ای است که تا مدت ها با ما خواهد بود.
آقاخانی، اظهارکرد: تا زمانی که درمان قطعی یا واکسنی برای آن ساخته شود، باید کار و زندگی و آموزش و درمان را بر این پایه برنامه ریزی کنیم.رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران، افزود: در ماه‌های گذشته از نزدیک شاهد جان فشانی کادر درمان بودم، واقعیت تلخ این است که کادر درمان مستهلک شده است و اگر حمایت نشوند، از ادامه فعالیت ناتوان خواهند شد.وی افزود: حمایت از کادر درمان فقط حمایت مالی نیست، بلکه کمک مردم را طلب می‌کند و دستورالعمل‌های بهداشتی به دقت رعایت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت