یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

شهد زنبور عسل برای سرماخوردگی

هر چند بسیاری از پزشکان و مردم برای درمان سرماخوردگی و عوارض ناشی از آن به آنتی بیوتیک تجویز و استفاده می کنند اما دانشمندان دریافته اند شهد زنبور عسل تمام کارآیی داروهای شیمیایی را دارد و البته عوارض منفی هم ندارد. پژوهشگران دانشگاه آکسفورد تازه ترین پژوهش علمی خود به پزشکان توصیه و پیشنهاد کرده اند به جای آنتی بیوتیک از عسل برای درمان برخی بیماری ها بهره ببرند.

نعنا مفیر برای درمان بیماری گوارش

محققان فواید نعنا نشان داد که این گیاه تا میزان بالایی می تواند در بهبود و درمان مشکلات و بیماری های مرتبط با دستگاه گوارش موثر است.عمده این بیماری ها شامل موارد زیر است: عفونتهای دستگاه گوارش، دردهای روده و معده اینکه نعناع علاوه بر سندرم روده تحریک پذیر ، می تواند به کاهش همه این بیماری ها کمک کند ، به دلیل خاصیت ضد درد ، ضد اسپاسم و تسکین دهنده آن است.

کاهش فوت ناشی از کرونا

کاهش تلفات ناشی از کرونا تنها با کنترل ابتلا به این ویرووس میسر بوده و همزمان کمک به کادر درمان برای فراهم آوردن امکان رسیدگی به سالمندان و افراد دارای بیماری های زمینه ای است. با توجه به ناشناخته بودن ویرووس کوید ۱۹ و به همین میزان امکان تغییرات غیر قابل پیش بینی و واکنش این ویرووس در بدن انسان، هشدار جدی کارشناسان بر افزایش مراقبت و اجرای دقیق دستورالعمل های وزارت بهداشت در پیشگیری از کرونا می باشد.

گرمازدگی ناشی از کرونا

یارقلی متصص طب ایرانی در خصوص روش های طب ایرانی برای مقابله با گرمازدگی در دوران کرونا گفت: اگر ما برای مقابله با گرما زدگی بتوانیم بدن خود را آماده کنیم سیستم ایمنی ما نیز تقویت می شود، به یاد داشته باشیم هیچ یک از نوشیدنی ها و دمنوش ها به معنای درمان بیماری کرونا نیست و در ابتدا باید اصول اولیه را رعایت کرد.وی افزود: تخم شربتی می تواند تا حد زیادی جلوی حرارت بدن و تشنگی را بگیرد،

فعالیت بعد از عمل جراحی قلب باز

به تدریج فعالیت خود را افزایش دهید ممکن است کارهای خانه را سبک انجام دهید اما بیش از 15 دقیقه در یک محل توقف نکنید.اشیا با وزن بیش از9 کیلو را بلند نکنید هم چنین اجسام سنگین را هل ندهید یا نکشید.انجام فعالیت هایی در سطح بالای شانه، مانند گرفتن یک شی یا شانه زدن مو خوب است. اما، برای مدتی طولانی، دست هایتان را بالاتر از سطح شانه نگاه ندارید.در طول روز از پله ها بالا و پایین نروید.

پلاسما درمانی عامل مهم در کاهش مرگ کرونای
اگر عزم جدی در بهبود یافته‌ها به وجود بیاید و پلاسما برای تزریق به بیماران در همه بیمارستان ها وجود داشته باشد، آمار مرگ و میر کاهش پیدا می کند. در پلاسما درمانی، مهم‌ترین عامل در توقف پیشرفت بیماری، زمان تزریق پلاسما است. اگر این ماده در مرحله شروع تکثیر ویروس به بدن بیمار تزریق شود هم انتشار ویروس در بدن کمتر و یا متوقف می‌شود، هم طول دوره بستری بیماران در بیمارستان ها کوتاه می شود.برای مثال اگر بیمار بدحالی قرار باشد 3 هفته در بیمارستان بستری شود، با تزریق پلاسما روند بهبودی‌اش سرعت بیشتری می گیرد و زمان بستری‌اش ممکن است به چهار یا پنج روز برسد. در این صورت مرگ و میر کمتر می شود، تعداد پذیرش و تعداد ترخیص بیماران در بیمارستان‌ها ‌ زیاد می شود.

تیر خلاص سازمان بهداشت جهانی به ماجرای واکسن کرونا

سازمان جهانی بهداشت روز جمعه گفت که واکسن، «ابزاری حیاتی» در مبارزه جهانی با ویروس کرونا است اما واکسن نمی‌تواند به تنهایی این بیماری همه‌گیر را به پایان برساند، ضمن آنکه هیچ تضمینی وجود ندارد دانشمندان به چنین واکسنی دست پیدا کنند.مدیر کل سازمان جهانی بهداشت تأکید کرد رهبران دنیا و عموم مردم باید یاد بگیرند این ویروس را مدیریت کنند و تغییرات دائمی در زندگی روزمره‌شان ایجاد کنند تا شیوع بیماری را کاهش دهند.«تدرس آدهانوم»، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: «ما نمی‌توانیم به مرحله قبلی برویم. در طول تاریخ، بیماری‌های همه‌گیر و شیوع این بیماری‌ها، اقتصادها و جوامع را تغییر داده‌اند
تسریع تلاش‌ها جهت حل و فصل مسائل مربوط به تغییرت جوی ایجاد کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت