یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

اهدای پلاسمای خون افراد کرونایی

مبتلایان به ویروس کرونا در انتظارند تا زندگی را از نو آغاز کنند و امیدها را دوباره به یک خانواده برگردانند بهبود یافتگان از کرونا می‌توانند بعد از گذشت ۲۸روز از بهبودی پلاسمای خود را اهدا کنند، اهدایی که هیچ ضرری برای آن‌ها ندارد و سیستم ایمنی بدشان را تضعیف نمی‌کند، چشم‌های منتظر مبتلایان به در دوخته شده که بهبود یافته‌ای به شکرانه سلامت، قطره قطره پلاسما را در رگ‌های شان جاری کند.

اسفناج سرشار از آنتی اکسیدان

اسفناج نه فقط به دلیل اینکه سرشار از ویتامین است، بلکه به دلیل سرشار بودن از بیشمار آنتی‌اکسیدان و بتاکاروتن در این فهرست جای گرفته است. آن می‌تواند به سیستم ایمنی بدن در مبارزه با عفونت‌ها کمک کند. اسفناج، مانند کلم بروکلی، وقتی خام مصرف شود، بیشترین مواد مغذی خود را حفظ می‌کند. البته کمی پختن آن باعث می‌شود که ویتامین و مواد مغذی دیگری را که از ماده ضدمغذی را آسان‌تر جذب کند.

ویتامینی مفید برای پوست بدون چروک

خانم های ژاپنی، پوست بدون چروک دارند. دلیل آن وجود یک غذای سرشار از ویتامین k2در غذای ژاپنی ها به نام ناتو است. البته این ویتامین در گوشت، تخم مرغ و لبنیات نیز یافت می شود و عملکرد اصلی آن تنظیم کلسیم در بدن و کمک به داشتن استخوان های مستحکم تر است.دیک رابطه بین تراکم استخوان و ضخامت پوست وجود دارد، یعنی هرچه استخوان ها در سنین بالا پوک تر شوند پوست شما، نازک، کدر و چروکیده تر خواهد شد

تقویت سیری با سیب زمینی

سیب زمینی به عنوان یکی از بهترین مواد غذایی سرکوب کننده اشتها شناخته می شود. شاخص سیری غذاهای رایج که توسط دانشگاه سیدنی منتشر شد، نشان داد که سیب زمینی در ایجاد احساس سیری سه برابر بهتر از نان سفید عمل می کند.از این رو، اگر سیب زمینی سرخ شده را در خانه تهیه کنید نه تنها می توانید مواد مغذی بیشتری را از آن دریافت کنید، بلکه می توانید احساس سیری را بیش از هر غذای دیگری تجربه کنید.

هنگام دویدن نوشیدنی نخورید

مساله که دونده ها مانند نیمه ماراتن یا ماراتن را با مشکل مواجه می کند، مصرف آشامیدنی های دارای کالری های بیش از حد است. شما به جز مواقعی که مسافتی طولانی را به مدت بیش از 90 دقیقه می دوید، به آشامیدن نوشیدنی ورزشی، هنگام دویدن یا بعد از آن احتیاجی ندارید. چنانچه طولانی تر از میزان فوق می دوید، می توانید برای جبران الکترولیت های از دست رفته بدن، از نوشابه های ورزشی استفاده کنید.

اگر کرونا گرفتیم چند روز در قرنطینه بمانیم؟
مبتلایان به کرونا که علامت‌دار هستند حداکثر دو تا سه هفته بعد از شروع علایم می‌توانند از قرنطینه خارج شوند. پیش از این توصیه می‌شد که افراد مبتلا حتما شش هفته ماسک بزنند، اما اکنون که ماسک اجباری شده طبیعتا باید ماسک بزنند. افراد مبتلا به بیماری کووید-۱۹ که علامتی ندارند، می‌توانند بعد از 7 تا ۱۰ روز از قرنطینه خارج شوند، اما به شرط این که از ماسک استفاده و فاصله اجتماعی خود را با دیگران رعایت کنند . ممکن است با مشورت پزشک نیازی نباشد که افراد مبتلا بعد از گذشت زمان قرنطینه، دوباره تست بدهند؛ چرا که تست گاهی در برخی مبتلایان مدت زمان طولانی‌تری مثبت می‌ماند و ممکن است جواب کاذب دهد.بنابراین بعد از گذشت مدت قرنطینه نیازی به تست مجدد نیست.

ترتیب بروز علائم کرونا مشخص شد
تب یکی از علامت‌هایی است که بدن شما با بیماری مبارزه می‌کند. همچنین از اولین علامت‌های کرونا است. سرفه از علائم رایج کرونا است و بسیاری از افراد همزمان یا پس از تب، دچار حملات سرفه می‌شوند.این علامت احتمالاً بعد از تب و سرفه به وجود می‌آید. درد عضلانی – که غالباً ناشی از التهاب ماهیچه‌ها است و یک علامت غیر معمول برای عفونت ویروسی نیست. ویروس کرونا نیز مانند سایر ویروس‌ها می‌تواند باعث التهاب بافت عضله شود.بعد از سه علائم اول ممکن است معده بیمار درگیر شود. این موضوع اغلب با حالت تهوع شدید همراه می‌شود.محققان می‌گویند، این پنجمین علامت برای بسیاری از افراد است. درواقع به هم ریختن دستگاه گوارش که با اسهال همراه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت