یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

ماسک زعفران و شیر

قرن‌هاست که از زعفران برای سفید و روشن‌کردن پوست به طور طبیعی و سنتی استفاده می‌شود. علاوه بر این، زعفران خواص مفید دیگری هم دارد، برای مثال این ماده طبیعی کمک می‌کند سلول‌های بدن تولید و ترمیم شوند و همزمان مانند داروی ضد‌افسردگی عمل می‌کند تا ضمن تنظیم فشارخون از ابتلا به بیماری‌های قلبی پیشگیری شود. مصرف زعفران باعث تولید سلول‌های خونی می‌شود و در درمان آکنه و سایر بیماری‌های پوستی موثر است.

تکاندن لباس بیمار مبتلا به کرونا!

براساس گفته برخی پژوهشگران، تکاندن لباس فرد بیمار می تواند باعث پخش شدن ویروس در هوا شود. این پخش شدن می تواند شانس ابتلا به بیماری را افزایش دهد.مؤسسه ملی تحقیقات سلامت توصیه کرده است لباس های بیماران با آب گرم و شوینده های لباس شسته شوند و سپس با استفاده از خشک کن، بخاری یا اتوبخار به خوبی خشک شوند و در صورت امکان 24 ساعت در فضای باز در مقابل نور آفتاب قرار گیرند.

تشخیص و درمان درد کف پا

تشخیص معمولا بالینی و از طریق معاینه است اما ممکن است در مواردی نیاز به انجام رادیوگرافی ، آزمایش خون و یا آزمایشات هدایت عصبی باشد. اگر پس از سه ماه درمان مشکل برطرف نشود در مواردی سونوگرافی ویا ام.آر.آی ممکن است درخواست شوند .درمان به شدت علائم بستگی دارد .در موارد خفیف:آموزش به منظور کاهش فشاری که بر پاها وارد می شوند، کاهش وزن و عدم فعالیت بر روی سطوح سخت توصیه می شوند .

چربی سوزی با ورزش

به دلیل نداشتن تحرک کافی مداوم، بدن سوخت و ساز لازم را برای از بین بردن میزان قابل توجهی از چربی ها و کالری های را ندارد، به همین خاطر افراد چاق می‌شوند. پیاده روی ورزش است که به طور مداوم و تحت هر شرایطی می‌توان آن را انجام داد. این ورزش با سرعت بالا و یا به صورت دویدن سبب می‌شود تا سوخت و ساز بدن افزایش یابد و در نتیجه فرد در حین پیاده‌روی میزان قابل توجهی کالری و چربی می سوزاند.

ضخیم شدن موها با تیغ زدن!

به گفته سرویس سلامت کارشناسان شرکت ژیلت و تعدادی از دیگر منابع قابل اتکا، تیغ زدن باعث ضخیم شدن موها نمی شود.رشد، ضخامت و رنگ موها را ژن های ما تعیین می کنند و تعداد دفعات تیغ زدن موها تأثیری روی آن ها ندارد.علت اینکه برخی ممکن است فکر کنند تیغ زدن موها باعث ضخیم تر و زبرتر شدن موها می شود، به زاویه ی برش تارهای مو توسط تیغ برمی گردد. تیغ تارهای مو را پهن برش می زند.

تنها ۱۵ دقیقه تماس با ناقل کرونا کافی است بیمار شوید

عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا، از هموطنان خواست فعلا از رفتن به سفرهای غیر ضروری خودداری کنند تا بتوان کرونا را کنترل کرد. مردانی گفت: کافی است ۱۵ دقیقه با یک کرونایی در تماس باشید مطمئن باشید به کرونا مبتلا می شوید بنابراین هرگونه مریضی تب دار، کرونا است مگر آنکه خلاف آن ثابت شود.
وی افزود: کرونای فعلی بسیار عجیب و غریب است بنابراین هریک از نشانه ها می تواند علامتی از بیماری کرونا باشد.متخصص بیماری‌های عفونی افزود: تماس با بیمار کرونایی و رفتن به مجالس دورهمی و سفرهای زیارتی، در صورت مثبت بودن مشکوک به کرونا تلقی می شود بنابراین توصیه می شود این افراد دو هفته در خانه بمانند تا در صورت داشتن ویروس کرونا از انتقال آن به دیگران جلوگیری شود.

تاثیر واکسن کرونا چند درصد خواهد بود؟
آنتونی فائوچی رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا ضمن ابراز خوش‌بینی درمورد تولید واکسن کرونا در اواخر سال ۲۰۲۰ میزان اثرگذاری این واکسن را تقریبا زیر سوال برد و اعلام کرد که میزان تاثیرگذاری واکسن احتمالا ۷۰ تا ۷۵ درصد خواهد بود. ائوچی گفت: شانس دستیابی به واکسن و تاثیرگذاری ۹۸ درصدی آن، زیاد نیست و این بدان معناست که نباید رویکرد رعایت بهداشت عمومی را رها کرد.وی افزود: شما باید فکر کنید که واکسن، ابزاری است که یک بیماری را از حالت همه گیری خارج می کند، اما در واقع واکسن باید چیزی باشد که بیماری را به خوبی تحت کنترل درآورد.فائوچی گفت: ما با واکسن و تمهیدات خوب بهداشتی می توانیم این بیماری را به جایی بین کنترل واقعا خوب و برچیدن آن تنزل دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت