شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

تازه شدن تنفس با لیمو ترش

اسید سیتریک موجود در لیمو ترش می تواند باعث از بین رفتن باکتری هایی شود که باعث تنفس بد می شود. اگر چه مصرف زیاد آب و لیمو می تواند برای سیستم تنفسی مضر باشد، اما مصرف اندازه این نوشیدنی با از بین بردن باکتری های مضر، بوی بد تنفس را از بین می برد.نباید در مصرف آب و لیموترش زیاده روی کرد. باید بین یک تا دو لیوان از این محلول در هر وعده غذایی و یک لیوان در بین هر وعده مصرف کرد.

میزان چربی در روز باید مصرف کنید

به گفته سازمان غذا و داروی حداکثر کل چربی مصرفی روزانه فرد اگر یک رژیم غذایی حاوی 2,000 کالری در روز را دنبال می کند برابر با 78 گرم است. البته این میزان می تواند برای هر فرد با توجه به میزان کالری مصرفی روزانه متفاوت باشد.زنان کوچک جثه که تنها به مصرف 1,500 کالری در روز نیاز دارند، ممکن است به مصرف حداکثر 58 گرم چربی نیاز داشته باشند.

لیزر مو های زائد

علیرغم اینکه لیزر موهای زائد در تابستان فصل شنا و آفتاب گرفتن است بسیار محبوب شده است، اما در واقع بهترین فصول برای استفاده از این تکنیک، پاییز و زمستان است. لیزر های مورد استفاده برای لیزر مو های زائد، ملانین یا رنگدانه موجود در مو های واقع در فولیکول مو را هدف قرار می دهنداگر برنزه شده باشید، هنگامی که نور لیزر به پوست شما برخورد می کند، خطرات جدی برای پوست وجود دارد.

از دست دادن حافظه

افرادی که از نظر جسمی تحت فشار روحی و روانی قرار دارند ممکن است در معرض خطر بیشتری برای از دست دادن حافظه قرار گیرند. در افرادی که استرس دارند، منطقه‌ای از مغز که برای حافظه بسیار مهم است؛ ضعیف‌تر عمل می کند. افرادی که مشاغل استرس‌زا دارند در معرض خطر برای ضعیف شدن حافظه در دوران پیری هستند. پس تلاش کند تا حد امکان از استرس کاری و زندگی تان بکاهید.

بهبود قدرت دستگاه ایمنی

مصرف میوه ، سبزیجات و آب میوه ها به بهبود دستگاه ایمنی کمک می کند؛ به خصوص مصرف متناوب ویتامین C باعث بهبود دستگاه ایمنی می شود. این ادعا که مصرف دتاکس واتر سرعت سم زدایی بدن را افزایش می دهد، غلط است. هر چند مصرف این نوشیدنی مزایای خود را دارد، اغلب این منافع را می توانید با مصرف آب هم به دست آورید. اگر اضافه کردن میوه و سبزی باعث می شود تا آب بیشتری مصرف کنید.

حذف شام باعث لاغری نمی‌شود

یک متخصص طب ایرانی گفت: شام نخوردن کمکی به لاغری نمی‌کند بلکه حتی فرد مستعد چاقی هم می‌شود.الهام پارسا متخصص طب ایرانی اظهار کرد: به افرادی که دارای بیماری دیابت هستند توصیه می‌کنم قبل از مصرف هر گونه دم‌نوش یا غذایی، دارو‌هایی را که مصرف می‌کنند با پزشک خود مطرح کنند، چرا که مصرف هم زمان برخی از غذا‌ها با دارو‌ها عارضه ایجاد می‌کند و مشکلاتی را نیز به وجود می‌آورد. او گفت: بهترین توصیه‌ این است که سبک زندگی خود را تغییر دهید و ورزش کنید، برای حفظ سلامتی ۱۵۰ دقیقه در هفته ورزش متوسط انجام دهید.این متخصص طب ایرانی، انجام فعالیت‌های بدنی روزانه، نرمش و ورزش را نیز توصیه کرد و ادامه داد: فعالیت بدنی باعث بالا رفتن سطح ایمنی بدن می‌شود

افراد بالای ۶۰ سال از این ماسک ها استفاده کنند
در شرایطی که بیماری کرونا روزانه جان تعداد زیادی از مبتلایان را می‌گیرد سوال بسیاری از افراد این است که استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای هم می‌تواند مانند ماسک‌های پزشکی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جلوگیری کند یا خیر و چه کسانی باید از ماسک‌های پزشکی استفاده کنند.پرسنل حوزه سلامت، افرادی که علائم ابتلا به کووید ۱۹ را دارند و کسانی که از بیماران مشکوک و قطعی کرونا مراقبت می‌کنند باید از ماسک‌های پزشکی که به ماسک‌های جراحی هم معروف هستند، استفاده کنند. اما در مناطقی که بیماری کرونا در سطح جامعه منتشر شده است و فاصله فیزیکی حداقل یک متر توسط افراد جامعه رعایت نمی‌شود، لازم است افراد بالای ۶۰ سال و یا کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند از ماسک‌های پزشکی استفاده کنند.‌‌‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت