شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

شفافیت پوست با پودر سدر

پودر سدر از برگ های این درخت به دست می آید و از این پودر در تولید محصولات بهداشتی استفاده زیادی می شود. همچنین این پودر در طب سنتی برای ترمیم و بازسازی پوست استفاده می شود. سدر را می توانید با مقداری آب یا مقداری سرکه برای اثربخشی بیشتر ترکیب کنید و روی پوست ماساژ دهید. سپس بعد از گذشت چند دقیقه آبکشی نمایید.استفاده از ترکیب روغن بادام تلخ و سدر، باعث شفافیت پوست می شود.

نبایدها در ورزش!

در ورزش کردن حجم تنفسی ما بالا می رود در این موقعیت اگر از اسپرهای خوشبو کننده ی پودری استفاده کنیم، ترکیبات شیمیایی اسپری در گلو و ریه ها می نشینند و در طولانی مدت موجب بیماری های تنفسی و پوستی می شوند.استفاده ناگهانی ما از وزنه های بالا نه تنها مفید نیست؛ بلکه باعث آسیب به سلامت عضلات و استخوان ها می شود. اگر برای لاغری ورزش می کنید از وزنه های سبک استفاده کنید

تمیز کردن ماسک با غذاپز برقی

۵۰ دقیقه قرار گرفتن ماسک N۹۵ در حرارت خشک غذاپزهای برقی از جمله پلوپزها می تواند به طور مؤثر آن را ضد عفونی کند. فراینده ضد عفونی به این صورت است که برای جلوگیری از سوختن ماسکها ابتدا باید یک حوله تا شده کف دستگاه گذاشته شود و ماسکها روی آن قرار گیرند و به مدت ۵۰ دقیقه حرارت ببینند. وقتی پلوپز روشن می شود دمای ماسک ها را به حدود ۱۰۰ درجه برساند که برای ضدعفونی کردن آنها کافی است.

جو دو سر سرشار از فیبر

جو دوسر از بهترین انواع غلات سبوس دار و از بهترین منابع برای دریافت فیبر است. یافته های تحقیقاتی نشان داده که رژیم غذایی سرشار از فیبر با کاهش خطر ابتلا به ریفلاکس اسید مرتبط است. ضمنا به منظور بهره مندی از مزیت های غلات سبوس دار برای مقابله با مشکل ریفلاکس، حتما از نان های سبوس دار به جای نان تهیه شده از آرد سفید استفاده کنید و حتی ترجیحا برنج قهوه ای را جایگزین برنج سفید کنید.

مصرف روزانه آسپرین سودمند است؟

آسپرین می تواند با تاثیر بر پلاکت های خون میزان لخته شدن خون را کاهش دهد و به این ترتیب از حمله های قلبی و سکته های مغزی ناشی از انسداد عروق جلوگیری کند.اما کاهش میزان لخته شدن خون می تواند خطر خونریزی معده و مغزی، نارسایی کلیه و سکته های مغزی از نوع خونریزی دهنده را افزایش دهد.بنابراین مصرف روزانه آسپرین برای هم افراد سودمند نیست و لازم است با پزشکتان مشورت کنید.

باور اشتباه درباره کووید 19
هیچ مدرک پزشکی دال بر اینکه شستن منظم بینی با آب نمک از افراد در برابر کروناویروس جدید محافظت می کند، وجود ندارد. هرچند برخی مطالعات محدود نشان می دهد که این کار می تواند به بهبود سریع ترِ سرماخوردگی معمولی کمک کند اما هیچ مطالعه ای نشان نداده است که روش فوق در پیشگیری از عفونت های دستگاه تنفسی موثر باشد.در مورد انتقال کروناویروس از طریق نیش پشه تا به امروز هیچ مدرک و دلیل پزشکی به دست نیامده است.همچنین هیچ شواهد یا اطلاعات پزشکی مبنی بر اینکه ویروس کرونا از طریق مگس خانگی منتقل می شود، وجود ندارد.هم افراد سالمند و هم جوانان به این ویروس آلوده می شوند. بیماری مزمن و زمینه ای نظیر آسم، دیابت و بیماری قلبی دارند بیشتر با خطر تشدید بیماری مواجه می شوند.

نکات ضد کرونایی جهت تهویه هوا در خودروهای شخصی

از آنجاکه ویروس کووید-۱۹ از ذرات بسیار ریزی تشکیل شده است امکان جابجایی آن در هوا وجود دارد و رعایت برخی نکات در محیط‌های بسته اهمیت زیادی در پیشگیری از انتشار این ویروس دارد.
درصورتی‌که خودرو تک‌سرنشین باشد می‌توان از دستگاه‌های تهویه مطبوع و خنک‌کننده خودرو استفاده کرد، استفاده از ماسک در خودروی تک‌سرنشین اجباری نیست اما درصورتی‌که خودرو دارای چندین سرنشین باشد باید در استفاده از سیستم تهویه خودرو موارد زیر رعایت شود:استفاده از ماسک برای همه افراد ازجمله راننده و سرنشینان ضروری است.در خودرو بدون شیشه باز شونده، کولر و سیستم تهویه باید مرتب موردبررسی قرار گیرد تا به‌صورت مناسبی کار کنند و هوا عبور کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت