بسته سلامت

فاصله با صفحه نمایش

چشمان ما باید روی چیز‌های نزدیک و البته روی متن‌های کوچک‌تر تمرکز بیشتری داشته باشند. ساعت‌ها نگاه کردن به تلفن همراه احتمالاً احساس خستگی بیشتری نسبت به نگاه کردن به لپ تاپ برای همان مدت زمان در پی دارد چرا که با رایانه ها، متن احتمالاً بزرگ‌تر و صفحه نمایش دورتر است (فاصله ایده آل حدود ۴۰ سانتی متر است). اگر عینک به چشم می‌زنید با چشم پزشک حتما مشورت کنید.

گریپ فروت منبع ویتامین سی

گریپ فروت مزایای بسیار زیادی برای سلامتی بدن دارد. یک لیوان آب گریپ فروت که با آب ترکیب شده است می تواند به افزایش سطح ویتامین C کمک کند. گریپ فروت به عنوان یک ضدعفونی کننده طبیعی برای زخم‌های خارجی و تونیک کبد عمل می‌کند. این میوه محتوای آب بالایی دارد و همین امر به تغییر چهره پوست و افزایش نرخ متابولیک بدن کمک خواهد کرد. فیبر آن می‌تواند به اجابت مزاج کمک کند

بهترین راهکارها کشتن ویروس کرونا

از مهم ترین اقدامات برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، رعایت شست و شوی دست ها در طول روز است. تماس دست های آلوده به ویروس با چشم، بینی و دهان منجر به انتقال ویروس به بدن فرد می شود؛ بنابراین برای پیشگیری از ابتلا به کرونا افراد باید نسبت به شست و شوی ۲۰ ثانیه ایی تمام قسمت دست ها از انگشتان تا مچ، دقت لازم را داشته باشند شست و شوی دست ها باید سریع تر و با دقت بیشتری انجام شوند.

خوردن میوه به جای آب میوه

به یاد داشته باشید که تمام انواع میوه‌ های مرکبات با هم یکسان نیستند. آب این میوه ها، به طور خاص شامل مقدار زیادی شکر است و از محتوای فیبر موجود در میوه کامل، می کاهد. در مقایسه با میوه کامل، آب ِ میوه به طور قابل ‌توجهی کالری بالاتری دارد که این می‌ تواند به افزایش وزن منجر شود. بنابراین برای بهره مندی کامل از فواید میوه های این خانواده، بهتر است خوردن میوه کامل را جایگزین خوردن آب میوه کنید.

تابش نور خورشید و مرگ ویروس کرونا

تابش نور آفتاب و اشعه ماوراء بنفش باعث از بین رفتن ویروس کرونا می‌شود و این ویروس در مجاورت نور آفتاب بیش از ۲ دقیقه نمی تواند زنده بماند. با تابش نور خورشید و افزایش دما، نیمه عمر ویروس که بین ۲۱ تا ۲۴ درجه سانتی گراد است کاهش خواهد یافت و ویروس کرونا بیش از دو دقیقه نمی‌تواند فعال باشد. بهترین مکان برای فعال ماندن و انتقال ویروس کرونا، محیطی خشک با دمای متعادل مانند خانه است.

شرایط روزه داری بیماران در بحران کرونا
پزشکان متفق القول هستند که نخوردن غذا به طور متناوب در دوران روزه داری اسلامی نه تنها عارضه‌ای در افراد سالم ایجاد نمی‌کند؛ تمامی افراد سالم زیر ۶۵ سال با رعایت موارد بهداشتی و تغذیه‌ای می‌توانند روزه بگیرند. بیمارانی که پیوند اعضاء شده‌اند نباید روزه بگیرند، اما روزه گرفتن برای بیماران پیوند قرنیه بلامانع است. افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای مانند فشار خون بالا، بیماری قلبی عروقی، سرطان و دیابت بیش از دیگران در معرض ابتلای شدید به ویروس کرونا هستند و برای روزه گرفتن احتیاط کنند. این بیماران به منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و در صورت عدم اطمینان از مضر نبودن روزه برای آن‌ها، با احتیاط از انجام این فریضه الهی با پزشک شان مشورت کنند.

این محصولات تقلبی ضدعفونی‌کننده را نخرید
بنا بر اعلام معاونت غذا و داروی در بازرسی کارشناسان حوزه دارویی کشور از سطح عرضه مشخص شد که فرآورده‌های ضدعفونی زیر تقلبی بوده و حاوی ماده سمی متانول هستند: اسپری ضدعفونی کننده عطر اتحاد پایتخت با نشان تجاری هلنسا به دلیل وجود متانول. ژل ضدعفونی کننده شرکت بهسامان درمان پارسیان با نشان تجاری پلاسترین به دلیل درجه پایین الکلژل ضدعفونی کننده شرکت دارو درمان سلفچگان با نشان تجاری PERFECT به دلیل درجه پایین الکلژل ضدعفونی کننده شرکت پالیز طب شفق با نشان تجاری PALYZ POLYGEL به دلیل درجه پایین الکل ژل ضدعفونی کننده شرکت فرایندسازان شیمی پارس با نشان تجاری Rafael به دلیل درجه پایین الکل و وجود متانول.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نسرین کاری – دکتر نگین ناصح، اولین بانوی دریافت کننده بالاترین جایزۀ علمی بنیاد ملّی

بیشتر

بهروزی فر- نهم اردیبهشت ماه در تقویم مناسبت ها، “روز ملی شوراها” نام گرفته، ۲۵

بیشتر

سلام. بارندگی های اخیر در استان و مخصوصا در شهر زیرکوه نشان داد که با

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت