شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

آویشن برای متوقف کردن سرفه

روغن آویشن که از برگهای آن به دست می آید اغلب به عنوان یک درمان طبیعی سرفه استفاده می شود. در یک مطالعه ترکیبی از برگهای آویشن و پیچک به کاهش سرفه و سایر علائم برونشیت حاد کمک کرده است. دفعه بعد که با سرفه یا گلودرد روبرو هستید ، نوشیدن چای آویشن را امتحان کنید. آویشن یک دئودورانت یا بو گیر طبیعی و فوق‌العاده موثر محسوب می‌شود. یکی آویشن منبع خوبی از مس ، فیبر ، آهن است.

تسکین سریع جای گزیدگی پشه

اگر ممکن است روش هایی که در ادامه بیان می شود را به طور جزئی و بر روی بخشی از پوست تان امتحان کنید تا ببینید کدام برایتان بهتر است. بیشتر این درمان ها اگر به اندازه نیاز تکرار شوند می توانند محدوده گزیدگی را آرام کنند. برای استفاده از داروها، دستورالعمل روی جعبه شان را بخوانید.. اگر بخشی از بدنتان توسط پشه گزیده شده است، سریع بعد از گزیدگی، محدوده را الکل بمالید و آن را تمیز کنید

بهبود عملکردهای گوارشی بدن

ادویه های رژیمی می توانند مزایای زیادی برای معده شما ایجاد کنند. به عنوان مثال فلفل هندی ممکن است به تقویت دفاع معده در برابر عفونت کمک کند، تولید مایع گوارش را افزایش دهد و آنزیم های تولید شده در معده را آسان کند و به هضم غذا در معده کمک کند. این کار را با تحریک اعصاب در معده می کند که برای محافظت از آسیب ایجاد سیگنال دربدن کمک می کند. و به کاهش خطر زخم معده کمک می کند.

زیبایی پوست، مو، ناخن

امروز همه به زیبایی ظاهری اهمیت می‌دهند. جالب است بدانید که یکی از خواص تخم کتان تاثیر زیاد آن بر زیبایی می‌باشد. مصرف تخم کتان، باعث زیبایی ناخن، پوست و موی ما می‌شود و سالم‌تر از قبل به نظر می‌رسند. این تخم با داشتن ویتامین ب باعث کاهش خشکی پوست و مو بدن می‌شود. اگر شما می‌خواهید ناخن‌ها و پوست موی زیبا و سالم داشته باشید بهتر است تخم کتان را وارد رژیم غذایی خود کنید.

درمان سوزش سرِ دل با دانه شنبلیله

دانه شنبلیله از مقادیر فراوانی موسیلاژ تشکیل شده است؛ موسیلاژ التهاب روده و معده را به کمک پوشاندن جدار معده و روده کاهش می‌دهد، افراد برای رفع سوزش سرِ دل باید یک قاشق چای‌خوری دانه شنبلیله را به غذاهایشان بیفزایند، همچنین می‌توانند یک قاشق چای‌خوری از پودر دانه شنبلیله را در مقداری آب یا آب میوه حل و آن را قبل از هر وعده غذایی میل کنند. این گیاه ملین است و به هضم بهتر غذا‌ها نیز کمک می‌کند.

ماندگاری ویروس کرونا بر روی سطوح مختلف

محققان معتقدند درجه حرارت بالا در محیط، باعث خشک شدن ویروس کرونا شده و ماندگاری آن را کاهش می‌دهد.قطرات حاوی ویروس کرونا هنگامی که شخص مبتلا به ویروس کرونا سرفه یا عطسه می‌کند، بر روی سطوح مختلف از جمله دستگیره درب، گوشی‌های تلفن همراه، میز و … می‌نشیند. محققان زمان خشک شدن ویروس کرونا را بر روی این سطوح با استفاده از یک مدل ریاضی حساب کردند.
در این مطالعه مشخص شد که درجه حرارت بالاتر در محیط باعث زودتر خشک شدن ویروس می‌شود و ماندگاری ویروس را نیز کاهش می‌دهد، براساس این مطالعه در مکان‌هایی که رطوبت بیشتری دارند، قطرات موجود بر روی سطوح مدت زمان طولانی‌تری باقی می‌ماند.

بهترین راه تشخیص کرونا
متخصص بیماری های عفونی، استفاده از سی تی اسکن را به علت قیمت مناسب و حساسیت بالا رایج ترین روش تشخیص کرونا در کشور دانست.شروین شکوهی، درباره انواع آزمایش های تشخیص کرونا، توضیح داد: یکی از تست هایی که از ابتدای شیوع کرونا استفاده می شد، وی با اشاره به اهمیت میزان حساسیت و ویژگی در تست های کرونا توضیح داد: در حساسیت یک تست، نتیجه منفی و در ویژگی تست ها نتیجه مثبت اهمیت دارد.شکوهی با بیان اینکه تست های یاد شده ویژگی بالایی دارند، گفت: اما میزان حساسیت این نوع تست ها با یکدیگر متفاوت است. در اوایل شیوع اپیدمی عارضه های گوارشی را به عنوان علائم کرونا تلقی نمی کردیم، اما رفته رفته دیده شد که مشکلات گوارشی نیز می تواند از علائم کرونا باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت