یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

مهم‌ترین خواص شربت گل ختمی

این شربت نقشی موثر در رفع بیماری‌های تنفسی مانند سرماخوردگی، آسم، برونشیت، سرفه‌های خشک، عفونت ریه و سینوس‌ها (سینوزیت) دارد؛ شربت گل ختمی آرام‌بخش است و اضطراب و استرس را از بین می‌برد. این شربت درد‌های قاعدگی را تسکین می‌دهد؛ شربت گل ختمی به دفع سنگ کلیه و رفع عفونت‌های کلیه و مجاری ادراری کمک می‌کند. شربت گل ختمی خاصیت آنتی بیوتیکی دارد ‌.

چه زمانی باید دست ها را شست؟

فقط نباید پس از رفتن به دستشویی یا پختن غذا دست ها را شست، این کار باید تبدیل به یک عادت شود، زیرا نمیدانید که چه زمانی دست هایتان آلوده به میکروب شده است. پس از استفاده از دستمال کاغذی، بیرون گذاشتن سطل زباله، قبل از غذا خوردن، حین آماده کردن غذا، پس از عوض کردن پوشک بچه و بازی با حیوانات حتما دست ها را بشویید.استفاده از آب و صابون میکروب ها را از پوست جدا می کند.

تغذیه مناسب بیماران کرونایی

بیماران بهبودیافته از کرونا در دوران نقاهت پروتئین از دست داده اند که در این راستا متخصصان تغذیه می توانند با رژیم مناسب، کمبود غذایی بدن این افراد را جبران کنند به عنوان مثال ویتامین A نقش مهمی در بهبود عملکرد سیستم ایمنی و پیشگیری از عفونت های تنفسی دارد بیمار بهبودیافته ای که به دلیل کرونا دچار سوءتغذیه شده است، باید ملاحظات خاصی برای استفاده از مکمل ها در نظر بگیرد.

خواب ناکافی، شما را چاق می کند!

افرادی که غالبا خواب بسیار کمی دارند، به مرور زمان چاق می شوند که یکی از علل اپیدمی چاقی است.این افزایش وزن، به دلایل متعددی اتفاق می افتد که مهم ترین آنها، کمبود انرژی بخاطر استراحت نکردن بطور کامل است.اگر به اندازه کافی نخوابید، بدن شما زمانی که برای شارژ کامل نیاز دارد را در اختیار نخواهد داشت. ما برای جبران خواب از دست رفته، پرخوری می کنیم و دچار اضافه وزن شده و ناسالم می شویم

استفاده از ماسک اجتناب ناپذیر است

مدیر گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی ایران بر استفاده از ماسک و اجتناب از ترددهای غیرضروری تاکید کرد. طالبی، با تاکید بر اینکه حتماً ماسک بزنید و از حضور در مکان‌های شلوغ جداً اجتناب کنید، اظهار داشت: متاسفانه از یک ماه گذشته تعداد مبتلایان و بیماران کووید ۱۹ به علت عدم قرنطینه، سفرهای غیر ضروری و افزایش ترددها، روند صعودی داشته است.علائم این بیماری چندان تغییر نکرده است.

کدو تنبل بخورید
عباس لطفی پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه کدو حاوی پتاسیم، آهن، منیزیم و کالری است، گفت بتاکاروتن موجود در کدو از بروز رادیکال های آزاد در بدن جلوگیری می کند.وی با بیان اینکه بتاکاروتن کدو سرشار از ویتامین A است، اظهار داشت: مصرف این میوه باعث کاهش بیماری هایی همچون قلبی و عروقی، عفونت مثانه، یبوست، چاقی، دیابت و چربی خون می شود.این پژوهشگر طب سنتی با اشاره به اینکه مبتلایان به بیماری کلیوی باید از خوردن کدو خودداری کنند، تصریح کرد: افراد باید جهت کاهش بعضی بیماری ها روزانه ۳۰ گرم مواد غذایی حاوی فیبر مانند سبزیجات، خشکبار و حبوبات را مصرف کنند. مصرف روغن تخم کدو از انسداد عروق خونی جلوگیری می کند.

عواقب خستگی کادر بهداشتی و درمانی
افزایش مجدد آمار کرونا در کشور، علاوه بر اینکه با مشکلات عدیده ای همراه است، یک خطر دیگر نیز به دنبال دارد و آن، خسته شدن تیم‌های بهداشتی و درمانی است که در جنگ با این بیماری، تلاش می‌کنند. مدافعان سلامت که در یک دوره به خوبی توانستند در مقابل این بیماری بایستند و مبارزه کنند، حالا بار دیگر و با شیوع مجدد بیماری، دوباره باید از خواب و استراحت خود بزنند و در میدان رزم با کرونا ایستادگی کنند. اما، توان این نیروها نیز تحلیل می‌رود و خودشان نیز در معرض آسیب‌های این ویروس قرار دارند بیش از ۴ ماه است که مدافعان سلامت در حال تلاش شبانه روزی هستند، و با خستگی کادر درمان برای رسیدگی به بیماران ا انرژی نمی ماند و عواقب بیشتر خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت