یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

کاهش وزن با روغن زیتون!

روغن زیتون یک منبع غنی از تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط است که به واسطه توانایی خود در کاهش وزن و حفظ وزن سالم مورد مطالعه قرار گرفته اند. از فواید سلامت شناخته شده مصرف روغن زیتون می توان به کاهش التهاب، پشتیبانی از سلامت قلب، و کاهش فشار خون اشاره کرد. همچنین، روغن زیتون ممکن است آثار ضد سرطان و محافظت از سلامت مغز را ارائه کند. همچنین حاوی ترکیباتی که به کاهش وزن کمک می کند.

به جای استامینفون ،آلبالو بخورید

آلبالوی تازه و آلبالوی خشک، فعالیت آنزیم سیکلواکسیژناز را محدود می کنند. این آنزیم ها مهم ترین ترکیبات در فرآیند التهاب و احساس درد می باشند. آنزیم سیکلواکسیژناز به وسیله بسیاری از داروهای مسکن نیز مهار می شود. در نتیجه می توان فعالیت ضددرد آلبالو را مطابق با استامینوفن، ایبوپروفن و ناپروکسن دانست.به همین علت است که آلبالو نشانه های موجود در بیماری های التهابی چون آرتریت و نقرس را کاهش می دهد.

شکلات تلخ و بستنی شکلاتی خنده آور

شکلات تلخ و بستنی های حاوی آن، حجم بالایی از آنتی اکسیدان را در خود جای داده اند. از این رو، می توانند با پایین آوردن فشار خون، بهبود گردش خون در بدن و تحریک عروق باعث شل شدن عضلات، ایجاد حس آرامش و افزایش شادی در فرد مصرف کننده شوند. به علاوه، منیزیم موجود در شکلات تلخ و بستنی های شکلاتی هم باعث شده خوردن این خوراکی ها برای بهبود خلق در خانم ها توصیه شود.

اسطوخودوس نامی نیک در آرامش

در رایحه درمانی، روغن اسطوخودوس نامی نیک در کاهش استرس و افزایش آرامش دارد. یک مطالعه در سال ۲۰۰۵ نشان از آن داشت که اسطوخودوس به عنوان دمنوش گیاهی خواب آور قادر است زمان به خواب رفتن را کم کند. همچنین به عنوان دمنوش نیز می‌تواند برای چرت زدن مفید باشد. این گیاه معطر، از اثرات ضد اضطراب، ضد افسردگی و ضد درد برخوردار است و می‌تواند در درمان میگرن نیز تاثیر مثبت داشته باشد.

خواص درمانی میوه کاکتوس

میوه کاکتوس به دلیل آنکه در منطقه‌ای بیابانی و خشک پرورش می‌یابد، سرشار از ترکیبات آنتی‌ اکسیدانی است. خوب است بدانید آنتی‌اکسیدان‌ها سلاح گیاه در برابر مقابله با شرایط سخت و طاقت‌فرسای محیطی است. وجود این ترکیبات در میوه کاکتوس اثر سم‌زدایی قوی و ضدالتهاب داشته و از آسیب سلولی ـ که باعث سرطان و پیری می‌شود ـ جلوگیری و از سوی دیگر با تقویت سیستم دفاعی، بدن را در برابر عفونت‌ها مقاوم‌تر می‌کند.

پایین آوردن قند خون با دارچین
قند خون بالای مزمن شده، مشکلی برای سلامتی است که اگر درمان نشود می‌تواند منجر به دیابت، بیماری قلبی و بسیاری از بیماری‌های دیگر شود. دارچین به دلیل توانایی‌اش برای کاهش قند خون نیز شهرت دارد.
دارچین می‌تواند تاثیرات انسولین را تقلید کند. هر چند خوردن کمی دارچین، قند خون‌تان را پایین می‌آورد اما مصرف زیاد آن می‌تواند کاهش زیادی در قند خون ایجاد کند، که به این وضعیت، هیپو گلیسمی یا افت قند خون می‌گویند که عوارضی چون ضعف و خستگی، احساس گیجی و احتمالا غش کردن دارد. افرادی که در معرض افت قند خون هستند و برای این بیماری دارو مصرف می‌کنند باید در مصرف دارچین احتیاط کنند زیرا دارچین می‌تواند اثرات داور را بیشتر کرده و موجب افت بیش از حد قند خون شود.

ویروس کرونا چه مشاغلی را بیشتر تهدید می‌کند؟

حمیدی متخصص داخلی در خصوص باور غلط اغلب آقایان درخصوص مبتلا نشدن آنها به ویروس کرونا بیان کرد: متاسفانه اغلب آقایان بر این باورند که بدن آنها به نسبت به بانوان از استقامت بالایی برخوردار است به همین دلیل به بیماری دچار نمی شوند، به طوری که همین باور اشتباه باعث افزایش آمار مبتلایان در آقایان شده است.او افزود: اکثر مردان به دلیل فعالیت‌های روزمره و حضور در مکان های پر خطر و پر تردد از نظر ابتلا به این ویروس بیشتر در معرض هستند، زیرا ویروس کرونا موقعیتی هوابرد دارد و با عطسه، سرفه و ذرات معلق در هوا روی مخاط نشسته و می تواند باعث سرکوبی سیستم ایمنی بدن او به این بیماری شود. تمامی افراد جامعه باید برای حفظ سلامت خود د از افراد مشکوک دوری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت