شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

ماسک روشن‌کننده پوست‌

لزوم نگهداری گوشت‌های ذبح شده تا 24 ساعت در دمای ‌یخچال لازم است. این اقدام برای افزایش ضریب ایمنی گوشت‌های ذبح شده باید صورت بگیرد تا بیماری‌ها و باکتری‌ها مشترک بین انسان و دام همچنین ویروس‌های ‌دامی در اثر واکنش‌های سرد شدن از بین برود.باید گوشت گوسفند را به مدت 24 ساعت و گوشت گاو را به مدت 72 ساعت پس از ذبح در یخچال نگهداری کرده تا بیماری‌های مختلف آن از بین رود.

فشار خونی ها بخوانند

اگرچه فشار خون بالا یک بیماری ژنتیکی است، اما محرکهای خارجی آن سبک زندگی، رژیم غذایی و ورزش است.اگر با خواندن فشار خون غیر منتظره ای روبرو هستند ، باید تمرینات آرامشی را امتحان کنند، یا دراز بکشند و به موسیقی گوش دهند. سپس آنها باید فشار خون خود را دوباره بگیرند و احتمالاً کاهش فشارخون را مشاهده می کنند. مهم است که سعی کنید تا حد ممکن استراحت کنید و آرام باشید.

نگه داشتن روحیه در زمان قرنطینه

به ویژه در مورد خردسالان ، تحت کنترل قرنطینه می تواند وحشتناک باشد. پیشنهادات شامل موارد زیر است: در مورد بیماری کرونا ویروس با اعضای دیگر خانواده صحبت کنید. درک بیماری باعث کاهش اضطراب می شود. به کودکان خردسال اطمینان دهید و با متناسب با سن آنها صحبت کنید.تا حد ممکن کارهای روزمره معمولی را ادامه دهید. یک نگرش مثبت حفظ کنید. با اعضای خانواده و دوستان از رسانه های اجتماعی در تماس باشید.

زندگی بدون کیسه صفرا!

برای درمان بعضی از بیماری های کیسه صفرا، گاهی اوقات باید با جراحی آن را خارج کرد ،اما جای نگرانی نیست کیسه صفرا عضوی است که بدن می تواند بدون آن زنده بماند.افرادی که تحت عمل جراحی برداشتن کیسه صفرا قرارمی گیرند بندرت مشکلی در رابطه با عملکرد سیستم صفراوی ، دارند. بدن می تواند از عهده ذخیره سازی صفرای اضافی، برآید و از مجاری صفراوی، برای ذخیره صفرای اضافی، استفاده کند.

موم در گوش تان تجمع پیدا کرده؟

عادت نادرست پاک کردن بیش از حد گوش، سیگنال هایی به غدد ترشح موم گوش می فرستد و باعث تولید هرچه بیشتر این ماده می شود که ممکن است در گوش تجمع پیدا کند.استرس و ترس هم باعث افزایش سرعت تولید موم گوش می شوند، زیرا همان غددی که باعث عرق کردن می شوند، تولید موم گوش را هم بر عهده دارند. رنگ تیره جرم گوش خبر از تجمع باکتری یا آلودگی در آن می دهد و به پزشک مراجعه کنید.

نقش فاصله‌گذاری اجتماعی بر سلامت روان
شیوع بیماری کووید -۱۹ انجام شد، فاصله‌گذاری اجتماعی موجب افزایش اضطراب و افسردگی در بین عموم مردم می‌شود و افراد کم‌درآمد یا دارای مشاغل غیرپایدار، بیشترین آسیب روانی را متحمل می‌شوند. یکی از مهم ترین احساسات منفی در این دوران، حس از دست دادن است. برخی احساس می‌کنند که درآمد خود را از دست داده‌اند، ‌ برخی احساس می‌کنند تسلط خود را بر جریان امور زندگی از دست داده‌اند و برخی دیگر احساس از دست دادن روابط اجتماعی رودرور را دارند. این احساسات می‌تواند منجر به احساس بی ارزش بودن، فقدان انگیزه یا حتی بی معنی بودن زندگی روزمره شود. این در حالی است که تحقیقات وسیع در سراسر دنیا نشان می‌دهد فاصله‌گذاری اجتماعی و قرنطینه خانگی مهم ترین راهکار برای جلوگیری از شیوع بیماری است.

شستن بسته‌های مواد غذایی مانعی برای ورود کرونا به منزل است؟
مصرف کنندگان حتما از مواد غذایی بسته بندی شده استفاده کنند و از خرید مواد غذایی فله ای خودداری کنند. به دلیل این که ممکن است بسته های مواد غذایی در داخل فروشگاه با دست های آلوده لمس شده باشند، توصیه می شود حتما سطح این مواد غذایی که وارد خانه می شود، با آب و صابون شسته شود تا آلودگی پاک شود بویژه وقتی قرار است داخل یخچال با مواد غذایی دیگر در تماس قرار بگیرند. ویروس کرونا تا حدودی نسبت به حرارت مقاوم است و حداقل پنج دقیقه، دمای 70 درجه را تحمل می کند و در دمای 56 درجه سانتیگراد، نیم ساعت ماندگاری دارد. اما اگر نسبت به آلوده بودن یا نبودن مواد غذایی مشکوک هستیم و بخواهیم با روش های حرارتی این ویروس را از بین ببریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت